تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816826015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیعه و سنی دو بال اسلام هستند/ وحدت را نباید سیاسی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفت‌وگو با مهر تأکید شد؛
شیعه و سنی دو بال اسلام هستند/ وحدت را نباید سیاسی کرد

کراپ‌شده - هفته وحدت


شناسهٔ خبر: 3852103 - شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - دو نفر از نمایندگان اهل تسنن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجازه ندهیم دشمن با جنگ میان شیعه و سنی به هدف خود برسد، اظهار داشتند: شیعه و سنی دو بال اسلام هستند. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - فاطمه محمدی: فاصله میان ۱۲ ربیع الاول که سالروز تولد پیامبر(ص) بنا به روایات اهل سنت است تا ۱۷ ربیع الاول همزمان با سالروز تولد محمد مصطفی(ص) هفته وحدت نامیده می‌شود و تمام مسلمانان جهان این روز را محترم می‌شمارند. امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز بر وحدت مسلمانان تأکید دارند و طبق قانون اساسی همه گروه‌ها و اقوام حق آزادی بیان و تفکر دارند و این هفته می‌تواند نقش چتری را بازی کند که در آن اهل تشیع و تسنن در زیر آن به هم نزدیک شوند و مشترکات خود را جشن گیرند. در این میان تشیع و تسنن بیش از همه مذاهب به هم نزدیک هستند و مشترکات زیادی از جمله قبله، قرآن و نماز واحد دارند اما برخی منفعت طلبان سعی بر اختلاف و برهم زدن این وحدت دارند و برخی را نیز با گفتار و کردار خود فریب می‌دهند. در این زمینه با دو نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی به گفت‌وگو پرداختیم که صحبت‌های جالبی در خصوص وحدت میان تشیع و تسنن را مطرح کردند که خواندن آن خالی از لطف نیست. شیعه و سنی تا ۹۸ درصد با هم اشتراک عقیده دارند عابد فتاحی، رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس نهم که به قم سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تبریک هفته وحدت در پاسخ به این سئوال که در مجلس نهم چه اقداماتی در راستای وحدت شیعه و سنی انجام شده است، اظهار داشت: اعضای فراکسیون اهل تسنن با مراجع تشیع دیدار داشتند تا سرآغازی برای وحدت میان اهل سنت و تشیع باشد و با رفتن به حرم حضرت معصومه(س) و زیارت قبر علمای مدفون در آنجا نشان دادند که شهرهای مذهبی قم و مشهد برای آنان دارای اهمیت است و طرفدار وحدت هستند.

وی ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده شیعه و سنی تا ۹۸ درصد با هم اشتراک عقیده دارند و از این اشتراکات باید استفاده و آنها را تقویت کنند و به اختلاف نظرها و صحبت برخی منفعت طلبان توجه نکنند. نماینده مجالس هفتم و نهم شورای اسلامی با بیان این که اختلاف نظراتی که بعضاً سیاسی و تاریخی است و تعلقی به دوران ما ندارد نباید باعث تفرقه و دشمنی دو گروه شود، گفت: شیعه و سنی دو بال اسلام هستند و حتی اختلافات بیشتر نیز نباید مسلمان را از هم دور کند زیرا حتی پدر و مادر با فرزند خود نیز تا این حد اختلاف نظر را دارند. وی افزود: طبق صحبت مقام معظم رهبری نویسندگان و قلم به دستان نباید کاری کنند که باعث اختلاف میان شیعه و سنی شود و امام راحل نیز تأکید داشتند که آنانی که بحث شیعه و سنی را راه می‌اندازند و به اختلافات دامن می‌زنند دشمنان واقعی اسلام هستند. آنانی که بحث شیعه و سنی را راه می‌اندازند و به اختلافات دامن می‌زنند دشمنان واقعی اسلام هستند فتاحی تأکید کرد: دنیای اسلام باید بخواهد تا وحدت را تقویت کند زیرا ما قبله، قرآن، پیامبر(ص)، امامان، اصحاب و حج مشترک داریم که از ارکان مهم و اساسی اسلام است. وی با بیان این که اهل تسنن امام علی(ع) را خلیفه اول خود می‌دانند، گفت: کسی تصور نکند که در دنیای اهل سنت نسبت به سلاله رسول خدا(ص) بی‌احترامی می‌شود بلکه ما امام حسین(ع) را سرور شهیدان می‌دانیم. هیچ مسلمانی قتل عام را نمی‌پذیرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان این که هیچ مسلمانی قتل عام را نمی‌پذیرد، ابراز داشت: کسی نیست که حادثه کربلا را محکوم نکند و یا یزید و اطرافیان او را به عنوان منفورترین، ننگین‌ترین و کثیف‌ترین موجودات نشناسد که خاندان رسول الله(ع) را قتل عام و در کربلا ظلم کردند. وی یادآور شد: من دو بار در صحن علنی مجلس درباره عاشورا که پرعظمت‌ترین روز تاریخ است نطق داشتم متأسفانه به این‌ها پرداخته نمی‌شود که اختلافات زیاد به چشم می‌آید زیرا با رفع ابهامات همه متوجه مشترکات می‌شوند. فتاحی افزود: حتی برخی از اهل تسنن شاید هم پای شیعیان به زیارت امامان می‌روند که در هفته وحدت و از رسانه‌ها می‌خواهم در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند. وی بیان کرد: افکار و اندیشه‌های سیاسی متفاوت و حق مردم است اما جنگ میان شیعه و سنی نداریم و اختلاف نظرها نباید به ضرر کشور تمام شود. رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس نهم با بیان این که وجدان و ایمان من اجازه نخواهد داد که مسائل را سیاسی کنم، ‌ گفت: اگر بگویم اهل تسنن در ایران در فشار و تنگنا هستند دروغ است اما متأسفانه برخی تندروی قلم به دست در کشور با طرح مسائلی میان دنیای اسلام(تشییع و تسنن) شکاف می‌اندازند اما این کارها را نباید به پای تمام اهل تشیع یا تسنن گذاشته شود.

وی با بیان این که من اعلام می‌کنم که اهل تسنن هستم اما شیعیان را خواهر و برادر و از خانواده خود می‌دانم، عنوان کرد: اگر تشیع به معنای عشق به رسول خدا(ص) و خاندان مطهر ایشان باشد، همه شیعه و اگر اهل تسنن به معنای پیاده کردن روش رسول خدا(ص) باشد، همه اهل تسنن هستند. اجازه ندهیم دشمنان با راه انداختن جنگ مذهبی میان شیعه و سنی به هدف خود برسند فتاحی با مطرح ساختن این سئوال که کدام یک از دو گروه می‌گوید که خاندان یا رفتار و منش رسول الله(ص) را قبول ندارم، افزود: باید آن‌قدر درک داشته باشیم که اجازه ندهیم دشمنان با راه انداختن جنگ مذهبی میان شیعه و سنی به هدف خود برسند. وی با تأکید بر این که ما با قدرت اتحاد داخلی باید به نحوی عمل نماییم که تمام دسیسه‌ها در نطفه خفه شود و به امنیت و وحدت ما خدشه‌ای وارد نشود، گفت: اگر وحدت و امنیت از میان برود همه چی ما از دست می‌رود باید به این وحدت افتخار و اختلاف‌ها را حل کرد. این نماینده اهل تسنن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفتمان در کشور آزاد است و نیاز نیست که کسی اسلحه به دست بگیرد و در کوه‌ها برود و برادر و خواهر خود را بکشد. تکفیری‌هایی که خود را زیر پرچم اهل تسنن معرفی می‌کنند بیشترین قربانیان را از اهل تسنن گرفتند وی افزود: کدام دین و خدایی دستور به عملیات انتحاری داده که در آن با همه نوع تفکری کشته می‌شوند، حتی نیروهای انقلابی ما متشکل از شیعه و سنی و از همه اقوام ایرانی هستند و نباید سخنان دشمن شاد کن که منفعتی هم برای مردم و کشور ندارد بیان کنیم. فتاحی اظهار داشت:‌ تکفیری‌هایی که خود را زیر پرچم اهل تسنن معرفی می‌کنند بیشترین قربانیان را از اهل تسنن گرفتند و آوارگان و کشته‌های جنگ‌های سوریه، عراق و مناطق دیگر بیشتر اهل تسنن بودند. وی افزود: همه باید به این درک برسند که گروه‌های تکفیری متعلق به اسلام(شیعه و سنی) نیستند بلکه طبق برنامه در صدد تضعیف قدرت اسلام هستند. منتخب مردم ارومیه در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: قصد این گروه‌ها این است که جوانانی را که زود تحت تأثیر قرار می‌گیرند را برای رسیدن به مقاصد خود جذب و از اسلام واقعی دور کنند و تا حدی روی این افراد کار کردند که جوانان و نوجوانان به شکل غیرشرعی و غیراخلاقی خواهر و برادر خود را می‌کشند که باید دقت شود که به دام بدخواهان نیفتیم. وی با تأکید بر این که همه باید سعی کنیم تا درون نظام مشکلات خود را حل کنیم، افزود: زیرا وقتی مردم در داخل کشور برای اتحاد و همدلی تلاش نکنند هیچ کشوری آزادی و وحدت را به کشور دیگر نمی‌دهد و تمام کشورها منفعت خود را در نظر می‌گیرند. قدرت وحدت پیشبرنده و سبب رشد جامعه است محمد باسط درازهی عضو فراکسیون اهل تسنن دهمین مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با اهمیت وحت میان مسلمانان اظهار داشت: برخی با رفتار، گفتار و عملکردشان در داخل و خارج از کشور در صدد هستند تا با روش‌های مختلف وحدت میان شیعه و سنی را به هم زنند و از آب گل آلود برای رسیدن به اهداف خود ماهی بگیرند اما به آرزویشان نخواهند رسید.

وی در پاسخ به این سئوال که شما وحدت میان شیعه و سنی را در کشور چگونه می‌بینید، اظهار داشت: گرچه برخی با اقدامات خود به وحدت جامعه خدشه وارد می‌سازند اما مردم ایران مشکلی با مذهب یکدیگر ندارند و وحدت میان شیعه و سنی در کشور ما به‌گونه‌ای خوب تبیین شده که همه برادر گونه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. نماینده سراوان در مجلس با بیان این که عده‌ای حرکت‌هایی را به ضرر وحدت کشور انجام می‌دهند که این قبیل اقدامات از جانب هر گروه و جناحی مردود است، افزود: با وجود برخی تفرقه افکنی‌ها هفته وحدت در کشور ما نهادینه شده و در استان سیستان و بلوچستان شیعه و سنی با اتحاد و همدلی به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند. وحدت یک قضیه ملی و ابزار قدرت کشور است همه مردم و گروه‌ها باید یاری گر باشند عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تأکید بر این که قدرت وحدت کمک کننده و پیشبرنده و سبب رشد جامعه است، عنوان کرد: برخی وحدت را در مواقع خاص مانند زمان انتخابات لازم می‌دانند اما مقوله وحدت می‌تواند پرعمق و پرمحتواتر باشد زیرا وحدت را نباید سیاسی کرد؛ وحدت یک قضیه ملی و ابزار قدرت کشور است همه مردم و گروه‌ها باید در این راستا یاری گر باشند. محمد باسط درازهی گفت: مردم و مسئولان باید وحدت را مبنا قرار دهند تا کسی از تفرقه و نبود اتحاد و همدلی میان مردم سوء استفاده نکند. خاطرنشان می‌شود که در ایران جشن‌های هفته وحدت هر ساله با شکوه بیشتری برپا می‌شود و هر دو گروه شیعه و سنی در این جشن‌ها شرکت می‌کنند و در سال جاری نیز بیش از هزار برنامه به این مناسبت در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن