تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817420891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاي مواضع ضدايراني اماراتي‌ها در ميان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پاي مواضع ضدايراني اماراتي‌ها در ميان است
كارلوس كرش هر چند اين روزها در ايران حضور ندارد و به مرخصي رفته است اما حتماً از اخباري كه درباره لغو اردوها و بازي‌هاي تداركاتي به گوشش رسيده، چهره‌اش برافروخته‌تر از هميشه شده است...
نویسنده : ماني سعيدي 


كارلوس كرش هر چند اين روزها در ايران حضور ندارد و به مرخصي رفته است اما حتماً از اخباري كه درباره لغو اردوها و بازي‌هاي تداركاتي به گوشش رسيده، چهره‌اش برافروخته‌تر از هميشه شده است، هر چقدر مي‌خواهد اين خبر تكراري باشد و او در پنج سالي كه از حضورش در ايران مي‌گذرد بارها با چنين خبري مواجه شده باشد. اين بار خبر مي‌رسد كه سرمربي پرتغالي بايد دور برگزاري اردوي امارات را در دي‌ماه براي تيم ملي برنامه‌ريزي كرده بود، خط بكشد و با توجه به اتفاقاتي كه در روابط ايران و امارات رخ داده، برپايي اين اردو در دبي در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است، آن هم در شرايطي كه قرار بود تيم ملي با استفاده از تعطيلات نيم‌فصل در اين اردو يك بازي تداركاتي با يك حريف آفريقايي هم داشته باشد اما به نظر مي‌رسد فعلاً همه برنامه‌ها روي هوا است و كرش كه در ايران حضور ندارد، حتماً نارضايتي‌اش را براي به‌هم خوردن برنامه‌هايش به گوش تاج رسانده است.
    ***

در حالي 6 دي با برگزاري بازي‌هاي پاياني هفته پانزدهم، ليگ برتر به مدت دو هفته تعطيل مي‌شود كه طبق برنامه‌هاي كرش قرار بود تيم ملي فوتبال ايران در تعطيلات نيم فصل ليگ برتر اردويي يك هفته‌اي را در كشور امارات برگزار كند. تيم ملي اردوي خود را از تاريخ 13 دي ماه آغاز كرده و ملي‌پوشان در اين اردوي هشت روزه در باشگاه ايرانيان مستقر مي‌شوند و طبق برنامه زمانبندي كادرفني، در تاريخ 19 دي ماه در روز آخر اردوي خود در دبي يك بازي تداركاتي برگزار خواهد كرد. گفته مي‌شد براي اين اردو فقط ملي‌پوشان داخلي به اردو دعوت مي‌شوند و ضمن اينكه شانس دعوت از بازيكناني مانند حقيقي و دژاگه كه هم‌اكنون بدون تيم هستند نيز وجود دارد. ابتدا از ساحل عاج كه براي حضور در جام ملت‌هاي آفريقا آماده مي‌شود، به عنوان حريف تداركاتي كشورمان در اردوي دبي نام برده مي‌شد. بدون شك رويارويي با ياران ديده دروگبا و بازيكنان سرشناس ساحل عاج مي‌توانست يكي از جذاب‌ترين بازي‌هاي تيم ملي در چند سال گذشته باشد، با اين حال اواسط آذر بود كه خبر لغو بازي با ساحل عاج در رسانه‌ها منتشر شد و سپس از مراكش به عنوان حريف جديد تداركاتي كشورمان در اردوي دبي نام برده شد و برگزاري اين مسابقه در روز 17 دي روي سايت فيفا هم قرار گرفت.
    ***

با اين حال اتفاقاتي كه پس از مواضع ضدايراني مقامات اماراتي، رابطه دو كشور تيره شده است، آنها 10 آذر در موضع‌گيري سياسي در نامه‌اي به شوراي امنيت، مدعي ارسال سلاح توسط ايراني‌ها به يمن و نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت از سوي كشورمان شدند. اماراتي‌ها همچنين در ادامه تصميمات ضد ايراني‌شان به وزارت امورخارجه كشورمان اعلام كردند كه تيم‌هاي ورزشي ايران نمي‌توانند در اين كشور اردو يا بازي برگزار كنند. اين خبر را مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال هم تأييد كرد و گفت: اماراتي‌ها به وزارت خارجه ايران نامه زده‌اند و با برگزاري اردوي تيم ملي ايران مخالفت كرده‌اند. اين در حالي است كه تيم ملي قرار است در باشگاه ايرانيان اردو بزند و اين مجموعه به نوعي دارايي ايران محسوب مي‌شود. با اين وجود تاج اعلام كرده هنوز اميدواريم كه اردو لغو نشود. مسئولان اماراتي سال گذشته هم پس از مناقشه ايران و عربستان، خواستار لغو ميزباني بازي‌هاي فوتبال در كشورمان به بهانه عدم امنيت شده بودند.

پس از اين اتفاق، دليل اصلي لغو بازي ايران با ساحل عاج هم از سوي فدراسيون اعلام شد تا برپايي اردوي تيم ملي در امارات و بازي تداركاتي با مراكش هم در آستانه لغو شدن قرار بگيرد. تاج يك‌شنبه 21 آذر درباره لغو ديدار تيم‌هاي ملي ايران و ساحل عاج در كشور امارات گفت: «وزارت امور خارجه نامه‌اي را به ما ابلاغ كردند كه براساس آن نمي‌توانستيم اردو يا ديداري را در كشور امارات برگزار كنيم و اجراي اين دستور براي ما لازم بود. از زماني كه به ما ابلاغ شده آن را اجرا كرديم.» با اين حال رايزني‌ها تاج و مسئولان فدراسيون براي برپايي اردو در امارات و بازي با مراكش ادامه پيدا كرد و عصر سه‌شنبه بود كه رئيس فدراسيون فوتبال به وزارت ورزش رفت تا در جلسه‌اي با نصرالله سجادي در خصوص موانع اعزام تيم ملي به امارات به صحبت پرداخته و در نهايت تكليف اعزام تيم ملي كشورمان به اردوي امارات در دهه دوم دي‌ماه را مشخص كند.

اين در حالي است كه سازمان تيم‌هاي ملي فوتبال ايران هنوز هيچ اردويي را به جاي اردوي امارات رسماً اعلام نكرده اما ممكن است با توجه به عقد قرارداد ايران و ارمنستان تيم ملي براي برگزاري اردو به اين كشور برود. اگرچه ارمنستان در دي‌ماه درگير سرماست و اردو در اين كشور چندان منطقي نيست و بايد منتظر ماند و ديد بالاخره تكليف اردوي جنجالي تيم ملي در امارات به كجا مي‌رسد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن