تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798313994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصاویری از شهر تاریخی حلب قبل و بعد از اشغال توسط تروریست‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تصاویری از شهر تاریخی حلب قبل و بعد از اشغال توسط تروریست‌ها
حلب پس از 5 سال؛
تصاویری از شهر تاریخی حلب قبل و بعد از اشغال توسط تروریست‌ها شهر «حلب» و به طور خاص بخش شرقی آن، درحالی از اشغال گروه های تروریستی مسلح از جمله گروه های تروریستی با مشرب های فکری و اعتقادی تکفیری آزاد می شود که حلب کنونی با حلب پیش از بحران تحمیلی بر سوریه تفاوت های فاحش دارد.


به گزارش فرهنگ نیو،در حلب کنونی دیگر نشانی از مناره سر به آسمان برافراشته مسجد جامع «اموی» با تاریخ یک هزار ساله اش که بر مرکز بخش قدیمی شهر و بازار مسقف تاریخی حلب که بنای آن به قرون وسطی باز می گردد، مشاهده نمی شود.

تا پیش از آغاز بحران تحمیلی به سوریه، حلب،‌ بزرگ ترین و مهمترین شهر سوریه و با میراث برجای مانده از قدیمی ترین و باستانی ترین تمدن های بشری پایتخت تجاری و اقتصادی این کشور و قبله گاه گردشگران و تجار و زائران و بازدید کنندگان از سراسر نقاط جهان شمرده می شد.
 




اما بحرانی که 15 مارس 2011 میلادی به سوریه تحمیل شد و خیلی زود ماهیت نبرد و رویارویی نظامی و مسلحانه با هدف براندازی نظام در این کشور را به خود گرفت، یک سال بعد، تابستان سال 2012 میلادی چهره کریه و منفور خود را با اشغال بخش هایی از محله های شرق حلب به دست گروه های تروریستی تکفیری نمایان ساخت.


سوغات و رهاورد گروه های تروریستی تکفیری برای محله ها و کوی های حلب، حملات توپخانه ای و موشکی سنگین و مستمر بود که با هدف گرفتن نقاط مختلف شهر، آن را به ویرانه و مخروبه ای غیر قابل سکونت مبدل کرد و بالطبع مناطق تاریخی و باستانی همواره یکی از مهمترین اهداف تروریست های تکفیری بود.
 


گروه های معارض مسلح و تروریست های تکفیری امید داشتند، تصرف بخش هایی از حلب و در دست گرفتن کنترل این نقاط، سرآغاز براندازی نظام در سوریه و پیچیده شدن طومار حکومت «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور باشد، درحالی که در اوج تاخت و تاز گروه های تروریستی تکفیری در حلب که از ارتکاب هیچ جنایتی فرو گذاری نکردند، نظام سوریه وعده بیرون راندن و طرد تکفیری ها و باز پس گیری و آزادی این شهر از لوث تروریسم تکیفری را داد.

ارتش سوریه با همکاری نیروهای داوطلب مردمی و عملیات های نظامی دقیق، از پیش طراحی شده و مستمر که بیش از 4 سال طول کشید، ثابت کرد، به وعده ای که به اهالی حلب و مردم سوریه در بازگرداندن ثبات و امنیت به این شهر داده، ‌صادق است.




در جریان نبردها و رویارویی های رخ داده بین ارتش و نیروهای مردمی و مقاومت حزب الله از یک سو با تروریست های تکفیری مورد حمایت ترکیه و عربستان و قطر و آمریکا جهت آزاد سازی این شهر، بناهای قدیمی و تاریخی شهر از جمله به مناره مسجد جامع اموی آسیب ها و خسارات سنگینی وارد شد.






آثار ویرانگر جنگ و بحران تنها مناطق تاریخی و باستانی حلب را شامل نشد، بلکه مناطق نوساز و تازه تاسیس و شهرک هایی که جدیدا احداث شده بودند، نیز از خمپاره ها و گلوله ها و موشک های تروریست های تکفیری بی نصیب نماندند.




در این حملات هتل «بارون» که طی سال های گذشته همواره میزبان شخصیت های سیاسی بزرگی مانند «مصطفى كمال أتاتورک»، بنیانگذار ترکیه نوین و افسر انگیسی معروف به «لورنس عربستان» و «ملک فیصل»، پادشاه وقت سوریه و عراق بود، هم اکنون به ویرانه ای تبدیل شده است.




در این بین نیروهای ارتش و مسلح سوریه با همکاری نیروهای بسیج مردمی و متحدین دمشق با آزادسازی بخش شرقی حلب از سیطره گروه های تروریستی تکفیری ثابت کردند، با وجود تمام خرابی ها و ویرانگری ها باز زندگی در رگ های شهر جریان دارد و قلب مردم حلب همچنان برای بازگرداندن روزهای شیرین و خوش گذشته می تپد.
 







منبع: مشرق


95/9/24 - 09:12 - 2016-12-14 09:12:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن