واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Carl20-08-2007, 10:03 PMسلام امروز قصد دارم ساخت یک لامپ رو بهتون آموزش بدم که توی هر صحنه ای میتونه استفاده بشه. این آموزش در سه قسمت تقدیم شما میشه:11:. ================================================== ============== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image001.jpg ================================================== ============== ▼ آموزش : ساخت لامپ - قسمت اول : ======================= 1- یک خط ساده مانند شکل زیر بکشین. ======================= http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image003.jpg =============== 2- این نقاط رو انتخاب کنین. =============== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image005.jpg ===================================== 3- روی یکیشون کلیک راست کرده و گزینه Smooth رو انتخاب کنید. ===================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image007.jpg ===================================== 4- وقتی این کارها انجام شد اصلاحگر Lathe رو از فهرست اصلاحگرها (Modifier List) روی خط اعمال کنید. تو بخش تنظیمات، Flip Normals و Weld Core رو علامت بزنید و segments رو روی 40 (چهل) قرار بدید. ===================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image009.jpg ================================================== ===== 5- برای ساده تر کردن کارِتون یه متریال ساده رو به این قسمت اختصاص بدین و Opacity رو 50 کنید. ================================================== ===== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image011.jpg ================================================= 6- بعد اصلاحگر Shell رو بهش اختصاص بدین و مقدارش رو هرچی دلتون خواست بذارید. این عدد باید کوچیک باشه؛ چون شیشه لامپ خیلی نازکه. ================================================= http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image013.jpg ================================ 7- برای ساخت پیچ یدونه خط ساده دیگه بکشید مثل این: ================================ http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image015.jpg ================================ 8- مراحل 2 تا 4 رو تکرار کنید تا به چیزی شبیه این برسین. ================================ http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image017.jpg ================================ 9- برای ساخت جزئیات پیچ یه خط دیگه مثل این بکشین. ================================ http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image019.jpg ==================================== 10- قبل از اختصاص اصلاحگر Lathe باید مکان لولا رو عوض کنید. به پنل Hierarchy برید و Affect Pivot Only رو بزنید. ==================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image021.jpg ======================================== 11- اول W رو بزنید و بعدش F12 رو و توی قسمت x عدد 0 رو بنویسین یا روی اسپینرش راست کلیک کنین. با این کار لولای خط رو به مرکز صفحه آوردین. Affect Pivot Only رو بزنید تا غیرفعال بشه. ======================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image023.jpg ======================================== ادامه داره... Carl20-08-2007, 11:17 PM▼ آموزش : ساخت لامپ - قسمت دوم : ======================================== 12- اصلاحگر Lathe رو بهش اعمال کنین تا به یه همچین شکلی برسید. ======================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image025.jpg =============================== 13- قسمت داخلی رو هم به همین صورت درست کنین. =============================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image027.jpg ================================================== 14- قسمتهای کوچک سیم رو درست کنین و در پارامترهای رندرینگ گزینه Enable in Renderer و Enable in Viewport رو علامت بزنید radial thickness رو روی یک مقدار کوچک تنظیم کنین. ================================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image029.jpg =============================================== 15- در حالی که قسمت کوچک سیمی رو انتخاب کردین روی Mirror کلیک کنین و از گزینه های Clone کپی رو بزنین، مقدار Offset رو جابجا کنید تا وقتی که قسمت دوم سیم تو جای رست خودش قرار بگیره روی O K کلیک کنید. =============================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image031.jpg ================================ 16- تو نمای دید چپ Left یه قسمت دیگه مثل این بکشید و مراحل 14 و 15 رو براش تکرار کنین. ================================ http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image033.jpg =============================================== 17- حالا که همه چیز تو جای درست خودشون قرار گرفتن خط نور رو اینطوری بکشین. =============================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image035.jpg ============================================== 18- از منوی پایین رونده پنل Create کلمه Dynamics رو بزنین و Spring رو برگزینید. ارتفاع رو حدودا روی 80 و Turns رو روی 150 تنظیم کنید. این اعداد بعدا تغییر خواهند کرد. ============================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image037.jpg =============================================== 19- اصلاحگر Path Deform رو به Spring اختصاص بدید و با کلیک دکمه Pick Path خط نور رو انتخاب کنید. در Path Deform رو Gizmo کلیک کنید و Spring رو تو جای درستش قرار بدید. الان به پایین فهرست بیاین و ارتفاع و تعداد پیچشها رو تغییر بدین تا مثل خط نور بشه. =============================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image039.jpg ======================================= 20- من از رندرکننده Vray استفاده میکنم. برای ساختن متریال شیشه یه VRayMtl جدید بسازین و از این تنظیمات استفاده کنین. Diffuse : R 189, G 219, B 207 Reflect: سیاه 50 Fog color: R 144, G 244, B 198 Fresnel Reflections, Affect shadows, Affect alpha رو علامت بزنید. ======================================= http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image041.jpg ============ 21- متریال فلز سیاه: Diffuse: سیاه خالص Reflect: سیاه 84 Refl. glossiness : 0/95 ============= http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image043.jpg ============= ادامه داره... Carl21-08-2007, 01:03 AM▼ آموزش : ساخت لامپ - قسمت سوم و پایانی: ==================== 22- متریال کروم Diffuse: سیاه خالص Reflect: سیاه 219 Refl glossiness: 0.7 Fresnel reflections رو علامت بزنید، FresnelIOR رو روی 10 تنظیم کنید. IOR: 2.97 ==================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image045.jpg ================================== 23- از یه Plane ساده برای ساختن پس زمینه استفاده کنید... ================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image047.jpg =================================== برای Plane پس زمینه یه متریال جدید بسازین، تو شیار map قسمت Diffuse یه gradient ramp استفاده کنین و با رنگها بازی کنین. این مثال منه.. =================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image049.jpg ============================ 25- دو نور VRay با Mult. 4.5 مثل من درست کنید. ============================ http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image051.jpg =================================== 26- یه Plane دیگه برای انعکاسها بالای سر لامپها درست کنید. =================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image053.jpg ========================================== 27- روی اون راست کلیک کنید و Properties رو انتخاب کنید. علامت Visible to Camera, Receive Shadows و Cast Shadows رو بردارین. ========================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image055.jpg =================== 28- یه VRayLightMtl بسازین، double sided رو علامت بزنین و به Plane انعکاس اختصاص بدید. =================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image057.jpg ===================== 29- در رندر این تنظیمات رو بکار ببرین. ===================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image059.jpg ================================ 30- میتونین از HDR برای انعکاسهای بهتر استفاده کنین. یه متریال VRayHDR درست کنید. یه فایل HDR انتخاب کنین و با multiplier بازی کنید. ================================ http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image063.jpg ======================================== 31- با F10 پنجره Render رو باز کنید و به Vray : Enviroment برید. skylight رو علامت بزنین و مقدارش رو یکصدم 0.1 بذارین. reflection رو علامت بزنین و VRayHDR رو به شیار reflection کپی کنین. instance رو انتخاب کنین. ======================================== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image065.jpg =============== 32- روی رندر کلیک کنید... =============== http://tutorialscentral.com/images/stories/3ds/light%20bulb/image067.jpg =============== نظـــــر یادتون نره!!! interior_design21-08-2007, 01:21 AMبابا ایولا . . . خیلی خوب بود دستت درد نکنه :11: mahsoft21-08-2007, 01:48 AMcarl عزیز ممنون عالی بود http://www.pic4ever.com/greenstars.gif منم یه نمونه درست میکنم اگه قابل دیدن بود همینجا میذارم http://www.millan.net/minimations/smileys/painting.gif http://m1.freeshare.us/159fs183645.gif Aminzikzak21-08-2007, 01:35 PMتشکر ... با اینکه با مکسه ولی اینقدر خوب توضیح داده که تویه بقبه نرم افزار ها هم میشه همین راه رو رفت ... منم یکی درست میکنم میذارم اینجا ببینی تونستم خوب یاد بگیرم یا نه Sharingan21-08-2007, 01:43 PMخيلي عالي بود. به خصوص قسمت جنس سازيش. تشكر جناب carl ... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2591]