تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816920071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات مواد مخدر با استفاده از منجنیق / کشف بزرگترین محموله هرویین توسط گمرک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: واردات مواد مخدر با استفاده از منجنیق / کشف بزرگترین محموله هرویین توسط گمرک
در سال جاری بیش از 18 تن از انواع مواد مخدر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران کشف شده که در این بین کشف محموله 536 کیلو و 729 گرم هروئین در تاریخ گمرکات کشور بی سابقه است.


نعمت‌اله موموندی سرپرست معاونت مبارزه با مواد مخدر مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در خصوص وضعیت کشفیات مواد مخدر گفت:  بودجه سالیانه برای مبارزه با مواد مخدر در گمرک کشور وجود ندارد و تنها با تکیه بر کمکهای ناچیزی که از محل صندوق مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در قالب تفاهمنامه سالانه تامین می شود، برنامه ریزی و اقدام می کنیم  و این در حالی است که در کشور سالیانه 12 میلیون تن کالا ترانزیت می شود و  کنترل این حجم کالا بدون تجهیزات کار بسیار دشواری است .

وی  به کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: کشف مواد مخدر منوط به در اختیار داشتن تجهیزات است و ما در تلاش هستیم تا برای تامین تجهیزاتی از قبیل دستگاه X- RAY ، سگ های مواد یاب و ... اقدامات لازم را انجام دهیم و این در حالی است که گمرکات هم مرز ما با افغانستان (گمرک دوغارون) مجهز به دستگاه X- RAY  هست ولی گمرک ماهیرود که در استان خراسان جنوبی واقع شده مجهز به این دستگاه نیست بطوری که در این گمرک عبور محموله های تجاری و مسافری فقط توسط دستگاه ایکس ری پالتی و دو قلاده سگ مواد یاب کنترل می شوند .

موموندی ادامه داد :  حدود 30 تا 40 درصد مواد مخدر افغانستان از مسیر کشور ما به سمت کشورهای اروپایی ،آمریکایی، شرق آفریقا و دیگر نقاط جهان منتقل می‌شود.

وی با شاره به این که در زمینه کشف هروئین ، مورفین و تریاک قدرت کافی را نداریم، گفت : جاسازی مواد مخدر پیشرفته شده و بدون تجهیزات قادر به کشف آن ها نخواهیم بود.

سرپرست معاونت مبارزه با مواد مخدر مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک در این رابطه، ادامه داد: در برخی مواقع مواد مخدر با استفاده از منجنیق وارد کشور می شود که این روش قابلیت کشف و پیشگیری را ندارد.
 
موموندی در خصوص شیوه کار قاچاقچیان گفت : با توجه به انسداد مرزهای مشترک ایران و افغانستان ،در اکثر موارد مواد مخدر تولید شده ابتدا به پاکستان وارد و با استفاده از راه های مختلف این مواد را به کشور وارد می کنند .

وی ادامه داد: با توجه به همه کمبودها تا کنون توانسته ایم کشفیات بسیار خوبی را در زمینه قاچاق مواد مخدر داشته باشیم که در سال 92 بیش از  18 تن ، سال 93  بالغ بر 148  تن ، سال 94 نزدیک به  290 تن و در سال جاری تا کنون حدود 18 تن و سیصد و هفتاد کیلوگرم  مواد مخدر سنتی ، صنعتی و پیش ساز کشف شده که در این بین  536 کیلو و 729 گرم هروئین کشف شده که در تاریخ کشفیات گمرکات کشور بی سابقه بوده است .

سرپرست معاون مبارزه با مواد مخدر مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در پایان گفت : گمرک جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را جهت همراهی و همکاری همه جانبه با سایر ارگانهای متولی امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر اعلام نموده و در عمل نیز این موضوع را ثابت کرده است.




۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن