تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805825706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه هواپیمای سوپرجت به ایران می‌فروشد/امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی/ ارزش سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلار


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روسیه هواپیمای سوپرجت به ایران می‌فروشد/امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی/ ارزش سرمایه‌گذاری ۱.۶ میلیارد دلار
وزیر انرژی روسیه با اشاره به قرارداد برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر و برقی‌سازی خطوط ریلی در ایران گفت: در حال حاضر برای فروش هواپیمای سوپرجت به ایران در حال مذاکره هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : الکساندر نواک امروز در همایش تجاری ایران و روسیه در تهران با بیان اینکه در یک سال گذشته موفقیت‌های خیلی بزرگی داشته‌ایم، گفت: موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری دو کشور بین وزارتخانه‌های اقتصاد ایران و روسیه به امضا رسید.


وی افزود: همچنین تعرفه عرضه‌ها را برای برخی اقلام پایین آوردیم و کریدور سبز را راه‌اندازی کردیم.


نواک بیان داشت: موافقت‌نامه‌هایی هم بین سفارت دو کشور برای تسهیل روادید به امضا رسید.


وی با بیان اینکه محور نخست کار بین دو کشور حل مسائل حقوقی یکی از رویکردها بین ایران و روسیه برای پیشبرد تجارت بین دو کشور بود، گفت: کارهای زیادی برای توسعه همکاری‌ بانکی انجام شد و حتی صحبت از ارز ملی بین کشورها به میان آمد، به طوری که می‌خواهیم از ریال و روبل برای مبادلات استفاده کنیم.


وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: بانک‌های مرکزی و نهادهای پولی شرایط را به بهترین شکل تغییر دادند و جابه‌جایی پول به بهترین شکل انجام می‌شود و 10 بانک بزرگ از طرف ایران و همچنین از طرف روسیه شروع به کار کرده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت و تیمی برای این قضیه در نظر گرفته شده، تا مشکلات را حل کند.


نواک اظهار داشت: محور دوم توافق بر سر پروژه‌های بزرگ است به طوری که سال گذشته اولین یادداشت تفاهم امضا شد و الان روی جزئیات آن کار می‌شود.


وی بیان داشت: وزارت دارایی دو کشور برای تخصیص اعتبار 2.5 میلیارد دلاری کار می‌کند که این قرارداد برای احداث نیروگاه اتمی بوشهر و برقی‌سازی خطوط ریلی در ایران بوده و در کنار آن پروژه‌ها دیگر هم به امضا می‌رسد.


وزیر انرژی روسیه تصریح کرد:‌ در حال حاضر هم در حال مذاکره برای فروش هواپیمای سوپرجت به ایران هستیم.


نواک با تأکید براینکه ما فقط مشغول اجرای پروژه‌ها نبوده‌ایم بلکه شرایط را فراهم می‌کنیم که کار برای شرکت‌ها تسهیل شود، گفت:‌ امروز شرکت دولتی روسی با دو بانک ایرانی موافقت‌نامه امضا کرده است.


وی تصریح کرد: در حوزه انرژی هم سابقه همکاری طولانی در بحث ساخت نیروگاه‌های اتمی و برقی داریم و امروز بعد از لغو شدن تحریم‌ها شرکت‌های ما بین خودشان برای کار روی میدان گازی و نفتی توافق‌نامه امضا کردند.


وزیر انرژی روسیه بیان داشت:‌ ما امیدواریم این اقدامات محرکی برای فعالیت‌های اقتصادی باشد تا روی پیشرفت تکنولوژی کار کنیم.


نواک همچنین به محور سوم فعالیت‌ها بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: امضا موافقت‌نامه برای تجارت آزاد با اورسیا است که کارهای زیادی در این رابطه توسط کارشناسان انجام شده و کمیسیون تجاری اورسیا تصمیماتی را در این ارتباط اتخاذ کرده است و رهبران کشورهایی که در اتحادیه اورسیا حضور دارند تصمیماتی را برای منطقه آزاد تجاری اتخاذ می‌کنند.


به گزارش فارس، وی همچنین با بیان اینکه از نتایج گزارشات امروز بین وزارتخانه‌های دو کشور راضی هستم، گفت: این رضایت نه تنها در بحث اقتصاد بلکه فرهنگ و روابط انسانی هم شامل می‌شود که در سطح بالا نتایج خوبی به دست آورده‌ایم.


وزیر انرژی روسیه افزود: من امیدوار به چشم‌انداز خوب بین روابط دو کشور ایران و روسیه هستم و منتظر استفاده شرکت‌ها از امکانات برای برقراری ارتباط تجاری و سرمایه‌گذاری مشترک هستم.


امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی میان ایران و روسیه


همچنین یادداشت تفاهم احداث یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در استان هرمزگان به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار میان وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه امضا شد.


 «حمید چیت‌چیان» وزیر نیرو در حاشیه آیین امضای یادداشت تفاهم احداث نیروگاه 1400 مگاواتی حرارتی که قرار است در هرمزگان صورت بگیرد، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری این تفاهم‌نامه 1.6 میلیارد دلار برآورد می‌شود که قرار است یکی از شرکت‌های با تجربه کشور روسیه آن را احداث کند.


وزیر نیرو ادامه داد: قرار است این نیروگاه در هرمزگان که شامل چهار واحد 350 مگاواتی است توسط شرکت روسی احداث و تحویل داده شود.


چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که آیا سفر وزیر انرژی روسیه و دیدار با مسئولان وزارت نیرو در راستای احداث همین یک نیروگاه بوده است، گفت: صحبت‌های اولیه نیز در این دیدار با طرف روسی در زمینه احداث نیروگاه برق آبی صورت گرفته است که فعلاً در مراحل اولیه است.


وی با اشاره به اینکه صنعت برق مدام در حال تغییر است و تحولات زمانه نیز گواه بر این امر است، افزود: طرح‌های بی‌شماری در صنعت آب و برق وجود دارد که در مرحله انتهایی خود قرار دارد و امیدواریم با تدبیر و خلاقیت مدیران شرکت‌ها به بهره‌برداری برسند.


وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بسیاری از ردیف‌های بودجه مربوط به صنعت برق در لایحه بودجه 96 کاهش یافته است و این مسئله می‌تواند برای شرکت‌های استانی در صنعت برق که بایستی برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی خود به سراغ منابع جایگزین از جمله جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بروند تلنگری باشد.






۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن