تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 29 دی 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

کلینیک زخم تهران

کاشت ابرو طبیعی

پارتیشن شیشه ای اداری

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی

تعمیر سرووموتور

تحصیل پزشکی در چین

مجله سلامت و پزشکی

تریلی چادری

خرید یوسی

ساندویچ پانل

ویزای ایتالیا

مهاجرت به استرالیا

میز کنفرانس

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

تعمیرگاه هیوندای

اوزمپیک چیست

قیمت ورق سیاه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1854624922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم «مات» به نقد رسید/طرحی نیمه بلند که به فیلمی طولانی انجامید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در سینما هنروتجربه شیراز؛
فیلم «مات» به نقد رسید/طرحی نیمه بلند که به فیلمی طولانی انجامید

شیراز


شناسهٔ خبر: 3849294 - سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
استانها > فارس

.jwplayer{ display: inline-block; } شیراز- نشست نقد و بررسی فیلم «مات» در سینما هنر و تجربه شیراز برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه مجموعه نشست های هفتگی سینما هنر و تجربه، شیراز ظهر سه شنبه میزبان نشست نقد و بررسی فیلم «مات» شد که در آن، صبا کاظمی کارگردان فیلم و میلاد نیازی فیلنامه نویس و حمیدرضا مومنی به عنوان منتقد به بحث و تبادل نظر پرداختند. در مقدمه این نشست که پس از اکران فیلم «مات» برگزار شد، ندا محمدیان مجری برنامه ضمن خوشامد گویی، با معرفی صبا کاظمی و سوابق هنری وی گفت: فیلم بلند کاظمی، روابط انسانی را در موقعیتی ناملموس روایت می‌کند. او توانسته ۶ کاراکتر اصلی خود را تنها در یک آپارتمان و آن‌هم تنها در مدت دو روز فیلمبرداری به تصویر بکشد. "مات" علاوه بر اینکه نخستین فیلم ایرانی است که یک جایزه مهم جهانی مزین به نام کیارستمی را دریافت کرده ، به عنوان فیلم برتر از دید تماشاگران جشنواره سائوپائولو نیز معرفی شده است. در ادامه حمیدرضا مومنی با بیان خلاصه ای از فیلم بیان کرد: «مات» با تیتراژ شروع می شود و ببیننده از همان ابتدای تیتراژ با  فضای مبهم و مات دنیای اطراف روبرو میشود.درواقع در یک نمای فلو بیننده خود را در ماشینی میبیند که نماد حرکت زندگی است، ماشینی که افرادی را به شهر دیگری می آورد که به خاطر ابهام تصویر ،حس روبرو شدن به فضایی ناشناخته را القا میکند و درواقع ببننده در یک تونل زمان است و از زاویه دید او وارد یک جریان یا اتفاق میشود و این آغاز خوبی است. «مات» در همزادپنداری موفق است وی، ادامه داد: با توجه به نوع فیلمبرداری روی دست و لرزشها ی دوربین، در به تصویر کشیدن این حس که ببینده هم در بطن این اتفاقات هست و با شخصیتهای فیلم همراه می شود و همزاد پنداری می کند، تاثیرگزار است. مومنی تصریح کرد: ما به فیلم سمبلیک نگاه نمی کنیم اما تاثیر سمبلیک خودش را روی بیننده خواهد گذاشت؛ نگاه فیلم ساده است و دوربین به نوعی بی ریا است. وی با بیان اینکه فیلم «مات» بر اساس سکانس پلان گرفته شده و بیننده احساس سلسله واری دریافت میکند، افزود: اتفاق ها پشت سرهم طی می شود و شخصیتهای قصه خود واقعیشان را با به وجود آمدن مشکل نشان می دهند، همانطور که واقعیت جامعه نیز چنین است و هرکدام از ما به نوعی در برابر اتفاقات زندگی عکس العمل نشان می دهیم. مومنی تصریح کرد: با توجه به اینکه فیلم فاقد هرگونه افکت و رنگ و موسیقی و دکور خاصی است باز هم برای مخاطب خسته کننده نیست و اورا برای دیدن ادامه داستان راغب میکند. همچنین من به خاطر چهارچوب فیلم و ساختار بسیار پخته در ابتدا و انتهای فیلم به کاظمی تبریک می گویم. کار او قابل ستایش است؛ شاید فیلم نقاط ضعفی نیز داشته باشد اما در سینمای مستقل، سینمای تجربی مجبوریم از نقدهای فنی چشم پوشی کنیم چرا که اگر همین فیلم تهیه کننده یا سرمایه گزار حرفه ای داشت مسلما صبا میتوانست فیلمی بهتر و در خور توجه بسازد. پیرو صحبت منتقد، صبا کاظمی توضیح داد: در زندگی واقعی موسیقی وجود ندارد و من بخاطر مستند بودن کار از موسیقی استفاده نکردم، دریک خانه خالی هیچ موسیقی وجود ندارد مگر اینکه دستگاه پخشی باشد. در روایت مستند از هر چیزی که مخاطب را از فضای مستند بودن بیرون می آورد باید جلوگیری کرد؛ میتوانستیم از بازیگران چهره استفاده کنیم و فیلمی گیشه پسند داشته باشیم اما بخاطر همین بکر بودن و سینمای ناب، در برزیل جایزه عباس کیارستمی را دریافت کردیم. کارگردان فیلم درباره انتخاب عنوان «مات» گفت: فضای مات فیلم از ابتدا شروع می شود و تا انتها نیز ادامه دارد؛ معنی کلمه مات غیر از معنای فارسی آن که مات و مبهوت یا کیش و مات بودن تلقی می شود، در انگلیسی مات(Matt) از الهه ای در مصر باستان گرفته شده است که الهه اخلاق،توازن،عدالت و حقیقت بوده است.درواقع میخواستم نشان دهم که در هرجایی که اخلاقیات زیر پا گذاشته شود اتفاقات ناگواری میافتد و حقیقت را نمیتوان کتمان کرد. مات؛یک طرح نیمه بلند که به فیلمی طولانی انجامید فیلم نامه نویس مات درباره شکل گیری ایده «مات» گفت: ابتدا صبا ایده و طرح داستانی را برای من بیان کرد که اتفاقی بود که در واقعیت آن را دیده ایم. سپس تصمیم گرفتیم این موضوع را به تصویر بکشیم که چطور آدمهایی با علایق و سلایق متفاوت و یا حتی از شهرها و فرهنگهای مختلف با وجود یک مشکل مشترک واکنش نشان می دهند و مقرر شد از یک طرح نیمه بلند به یک طرح طولانی ارتقا یابد. میلاد نیازی، افزود: متن را نوشتیم و با توجه به شکل قصه و دراماتیک آن در نوشتن دیالوگها دقت زیادی داشتیم و در مجموع نوشتن فیلم نامه حدود چهار ماه طول کشید. به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست صبا کاظمی، کارگردان فیلم «مات» گفت: یکی از دغدغه های همیشگی من این بوده که آدم ها در شرایط بحرانی وقتی رودر روی هم قرار می گیرند، چه واکنشی نشان می دهند؛ سعی کردم آدم ها را در چنین شرایطی به چالش بکشم و با روش کارگاهی از واکنش طبیعی بازیگرها برای نزدیک شدن به شرایط مستند گونه فیلم استفاده کنم و امیدوارم که این امر محقق شده باشد و در ادامه از همه هنردوستان تقاضا دارم برای حمایت از سینمای مستق و تجربی به دیدن فیلم های هنر و تجربه بنشینند و از کلیه عزیزانی که در این گروه سینمایی با تمام مخالفت ها،این شرایط را برای ما فراهم کردند، سپاسگزارم.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن