تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817456605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گشایش همایش ملی اهل البیت و عرفان شیعی در شیراز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: گشایش همایش ملی اهل البیت و عرفان شیعی در شیراز شیراز- ایرنا -همایش ملی اهل البیت و عرفان شیعی روز دوشنبه با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و با حضور اندیشمندان علوم و حکمت اسلامی در دانشگاه شیراز گشایش یافت .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله جوادی املی در این پیام ابعاد مختلف عرفان شیعی را تبیین کرد و با توجه به تمایز عرفان و اخلاق و فلسفه عرفان شیعی را برگرفته از اسلام و سنت اهل البیت (ع) دانست .دربخش هایی از این پیام آمده است:بشرمی تواند آنچه در زمین و اعماق آن و آنچه در نظام سپهری و اوج آن هست را فرا بگیرد زیرا انسانیت انسان برتر ازآسمان و زمین است؛کاری از انسان ساخته است که از نظام سپهری ساخته نیست،از اقیانوس ها ساخته نیست. این اقیانوس ها روزی برطرف می شوند، خشک می شوند و نظام سپهری روزی درهم می ریزد ولی فروغ انسانیت همچنان مانا و پویاست.اگر قرآن کریم نظام سپهری را عاجز معرفی کرد و انسان را تواناتر از آن ها، هر قدرتی در کنار علم و دانش قرار می گیرد، وگرنه قدرت کاذب خواهد بود. اگر انسان می تواند کاری کند که از آسمان و زمین ساخته نیست، پس انسان می تواند به زمین و آنچه در زمین هست، به دریا و آنچه در دریاست، به آسمان و آنچه در آسمان هست، دسترسی پیدا کند و عالم شود. آنچه مقدور انسان نیست، صقع ربوبی ذات اقدس الهی است. بنابراین بشر می تواند بر اکتشافات فراوان خود بیفزاید، مشکل خود را حل کند و مشکل دیگران را هم حل کند. آنچه فعلاً بشر راگرفتار جنگ جهانی اول و دوم و اضطراب و جنگ های نیابتی کرد، برای آن است که خود و جهان را نشناخت. اولین علمی را که او باید تولید کند، علم انسانیت است که انسان چیست و در مصاف او با مرگ آیا مرگ پوسیدن است یا از پوست به درآمدن است؟ آیا انسان پیروز است یا مرگ پیروز است؟ تا سر رود به سر رو و تا پا به پا » بنابراین دو کار وظیفه اصلی ماست: یکی اینکه در کشف اسرار زمین, کشف اسرار زمان, کشف اسرار دریا, کشف اسرار سپهر بکوشیم ،« بپوو این در توان ماست و ما برای همین هم خلق شدیم، چه اینکه این جهان برای ما خلق شد. اینکه ذات اقدس الهی فرمود: من آسمان و زمین را مسخّر شما کردم؛ یعنی می توانید رمز و راز این ها را کشف کنید و از این ها حد اکثر بهره را ببرید، این شدنی است؛ دوم اینکه ماییم و ابدی ت ما، این علم را در راه صحیح کشف کنیم. چیزی را که فراگرفتیم این را ضبط نکنیم. در روایات ما آمده است دو کار انجام دهید: یکی تولیدعلم و دیگری گسترش علم. مبادا اگر چیزی را کشف کردید، بگویید مال من است و به دیگران نم یدهم! البته حقّ کشف یک امر مالی است، دو مطلب است: یکی وجوب نشر علم و دیگری دریافت معنای وجوب, رایگان بودن نیست، بسیاری از امور را ما در جریان زندگی .« حق الزحمه » داریم که به اصطلاح جزء واجبات نظامیه هستند؛ یعنی نظام متوقّف بر آن هاست و واجبات کفایی میباشند وگرفتن حق و اُجرت و مزد و مانند آن در قبال آ نها مشروع است. بنابراین اگر کسی دانشی کسب کرد و آن را در اختیار دیگران نگذاشت ولو با گرفتن اجرت، شامل از باده مغز تر کن و آن یار نغز جودر این همایش دو روزه اندیشمندانی از حوزه و دانشگاه به تبیین جایگاه عرفان شیعی در مکتب اهل البیت می پردازند ، بررسی مسأله عرفان شیعی ، هستی و چیستی عرفان شیعی با تمرکز بر سخنان امام رضا(ع) ، جایگاه انسان در دایره هستی از منظر امام خمینی(ره) و روش‌شناسی تحقیق در عرفان شیعی از مباحث این همایش ملی است .دکتر قاسم کاکایی رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز و دبیر علمی این همایش بیان داشت : 65مقاله برای طرح دراین همایش پذیرفته شده که توسط اندیشمندان علوم اسلامی طی دو روز ارائه می شود .وی بیان کرد: 20 مقاله برتر این همایش نیز به عنوان مقالات برگزیده ارائه خواهد شد .خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده 6113 / 1876



22/09/1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن