تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816915356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلسم رسيدگي به حقوق‌هاي نجومي در مجلس شكست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: طلسم رسيدگي به حقوق‌هاي نجومي در مجلس شكست
جلسه علني مجلس شوراي اسلامي ديروز صحنه تلاش دوباره نمايندگان براي رسيدگي به طرح حقوق‌هاي نجومي و برخورد با این معضل بود.
نویسنده : مهدي پورصفا 


جلسه علني مجلس شوراي اسلامي ديروز صحنه تلاش دوباره نمايندگان براي رسيدگي به طرح حقوق‌هاي نجومي و برخورد با این معضل بود. تلاش اول مجلس براي تصويب طرحي در خصوص اصلاح پرداخت‌هاي نجومي به مديران در حالي به در بسته خورد و فوريت آن از سوي نمايندگان رد شد كه در مرتبه دوم تلاش نمايندگان به ثمر نشست.

در مرتبه اول كليات طرح مقابله با حقوق‌هاي نجومي در حالي از سوي نمايندگان مجلس رد شد كه برخي از آنها نسبت به تدوين اين طرح در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي معترض بودند. با اين حال به نظر مي‌رسيد كه در طرح جديد اين اشكالات برطرف شده و نمايندگان به دنبال اين بودند كه اين بار با تصويب اين طرح بار ديگر اعتماد عمومي را به خانه ملت بازگردانند. در مقدمه توجيهي اين طرح آمده است: با توجه به انتشار فيش‌هاي حقوقي نامتعارف برخي از مديران دستگاه‌هاي دولتي، بانك‌ها و شركت‌هاي دولتي در رسانه‌ها و فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي و بروز واكنش‌هاي مختلف در جامعه و ميان مردم و دلسوزان نظام و انقلاب و با عنايت به بيانات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز عيد فطر و رهنمودها و ارشادات معظم‌له به مسئولان نظام مبني بر برخورد با افرادي كه بر خلاف قانون و مقررات و با سوءاستفاده از اختيارات و خلأهاي قانوني دريافت‌هاي غيرمتعارف و غيرقانوني داشته‌اند و استرداد دريافتي‌هاي مازاد، به همين منظور و در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري و پاسخ به خواسته‌هاي به حق مردم مبني بر اجراي صحيح و كامل قانون و برخورد با افراد سودجو و فرصت‌طلب و همچنين گزارش واضح و شفاف مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، ديوان محاسبات، كميسيون اصل 90 قانون اساسي و ساير دستگاه‌هاي نظارتي و تأكيد سران سه قوه، طرح حاضر براي تحقق اهداف مذكور با قيد يك‌فوريت به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي‌شود. در جلسه بررسي يك فوريت اين طرح علامرضا كاتب، نماينده مردم گرمسار كه از بانيان اصلي طرح بود با اشاره به ضرورت رأي به آن و همچنين رد شدن طرح قبلي تصريح كرد: مركز پژوهش‌ها، ديوان محاسبات و كميسيون اصل 90 زحمات زيادي در اين زمينه كشيده و طرحي تهيه كردند اما به جهت ايراد جزيي مبني بر اينكه اين طرح نبايد در كميسيون اصل 90 بررسي شود، كليات اين موضوع رأي نياورد. كاتب اضافه كرد: به همين دليل مردم شايد احساس مي‌كنند كه ما با كليات اين طرح مخالف بوديم اما بايد گفت كه همه نمايندگان به اتفاق آرا به فوريت آن رأي دادند اما مخالفت‌ها از يك سو به علت ارجاع موضوع به كميسيون اصل 90 بود و از سوي ديگر نيز آقاي انصاري گفته‌اند كه دولت لايحه‌اي در اين زمينه به مجلس تقديم خواهد كرد. در ادامه حجت‌الاسلام سليمي نماينده مردم محلات نيز تصريح كرد: رسيدگي به شفافيت دريافتي مديران و مقامات كشوري يكي از موضوعات مهمي است كه بايد به صورت دو فوريتي مطرح شود تا هر چه سريع‌تر بررسي و نتيجه آن اعلام شود. در نهايت طلسم رسيدگي به حقوق‌هاي نجومي در مجلس شوراي اسلامي نيز شكست و اين طرح با 107 رأي موافق، 31 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع از 201 نماينده حاضر در صحن علني به تصويب رسيد.
‌  
دفاع از قوه قضائيه
از جمله مهم‌ترين اتفاقات جلسه علني روز گذشته مجلس حضور وزير دادگستري در صحن علني و پاسخ به سؤالات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بود؛ طرحي كه اين بار اتفاقاً بحث حساب قوه قضائيه و جنجال‌هاي مرتبط با آن نيز تكرار شد. نصرالله پژمان‌فر، نماينده مردم مشهد با اشاره به همين نكته و در بررسي سؤال از وزير دادگستري با اشاره به جلسه فراكسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي با آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: در اين جلسه، صورت‌حساب‌هاي مالي و اسناد و مدارك قوه قضائيه به صورت كامل بررسي و در پايان مشخص شد كه كليه حساب‌ها به نام قوه قضائيه بوده است و حتي يك حساب هم به نام شخصي رئيس قوه وجود نداشته؛ ‌بنابراين هجمه‌هاي و جوسازي‌ها عليه اين قوه غلط و درجهت تأمين اهداف بيگانگان عنوان شد. البته پژمان‌فر در اين ميان تعريضي هم به دولت در خصوص عدم تأمين مناسب بودجه زد و گفت: دولت در حوزه بودجه قوه قضائيه زمينه‌هاي لازم را فراهم نمي‌كند؛‌ از اين رو دستگاه قضايي را با چالش جدي مواجه كرده است. دولت همواره تلاش مي‌كند توپ را به زمين مجلس بيندازد تا موج گسترده‌اي مطالبات ايجاد كند. فضاي پر چالش بيروني كه برجام و همچنين و تحولات منطقه بخشي از آن است، نه تنها در مجلس بازخورد مناسبي نداشته است، بلكه هم اكنون مهم‌ترين دغدغه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بر بودجه و تبعات آن متمركز شده است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن