تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820853480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

منصوریان، ردایی از اداهای کی روش و سیمئونه


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: شفقنا ورزشی: هجمه و انتقاد به علیرضا منصوریان هفته به هفته بیشتر می شود. نتایج کسب شده توسط تیم فوتبال استقلال تهران در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران علی رغم شعارهای پیش فصل منصوریان آن چیزی که باید نبوده و در این بین نه تنها هواداران بلکه اخیرا اعضای هیئت مدیره باشگاه نیز این روزها علیه سرمربی آبی پوشان به پا خواسته اند.

آبی پوشان تهرانی با گذشت 13 هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از 39 امتیاز ممکن تنها 18 امتیاز یعنی کمتر از 50 درصد مجموع امتیازات را کسب کرده اند، نتیجه ای که صدای اعتراض هواداران را پس از بازی با تراکتورسازان بلند کرد تا کاسه صبر حاضران در ورزشگاه آزادی لبریز شود. منصوریان که تا این نقطه از فصل نیز به دلیل محبوبیت بالا بین جمعیت میلیونی آبی پوشان با خشم و غضب علاقمندان و طرفداران تیمش همراه نشده است اما این روزها درست بر لبه تیغ قدم می زند و هر روز بیش از گذشته شرایطش برای ادامه حضور در استقلال سخت می شود.

استقلال این فصل ضعیف عمل کرده، ضعیف تر از آنچه که فکر می شد. خریدهای مختلف میلیاردی با بازدهی صفر یکی از عوامل اصلی انتقاد به علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال استقلال است، بازیکنانی که با نظر مثبت این مربی جذب شده اند و به هیچ وجه نه در اندازه نام و نشان خود و نه در حد قراردادهای میلیونی منعقد شده بوده اند، از آرش افشین گرفته تا محمدحسین کنعانی زادگان، امین حاج محمدی، بختیار رحمانی، لئوناردو پادوانی، میلاد زکی زاده و …

"برچسب زیبای کی روش”

علیرضا منصوریان طی چندسال گذشته به خوبی توانسته برچسب الگو برداری از تفکرات فوتبالی کارلوس کی روش را به خود بچسباند و اینگونه نشان دهد که تیم های تحت هدایت او از تفکرات تاکتیکی این سرمربی پرتغالی پیروی می کنند. مسئله ای که به هیچ وجه در مورد استقلال طی فصل جاری صدق نمی کند. استقلال هرچند در فاز حمله چندان ضعیف نبوده  اما در فاز تدافعی بسیار ضعیف و خلاف انتظار عمل کرده است.

منصوریان که بارها و بارها پیروی از دستورات تاکتیکی کی روش را علنی کرده است اما تیمش این فصل به هیچ وجه از لحاظ ساختاری نه تنها شبیه تیم ملی فوتبال ایران نیست بلکه هیچ شباهتی از نظر ساختار دفاعی به تیم های تحت مدیریت کارلوش کی روش ندارد.

"دست وپا زدن به سبک سیمئونه”

رفتارهای علیرضا منصوریان کنار زمین و در محوطه مربیان این روزها ما را به یاد دیه گو سیمئونه آرژانتینی سرمربی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید می اندازد. سیمئونه که در سراسر طول بازی سر از پا نمی شناسد و مادام در حال دست و پا زدن در کنار زمین است به نظر می رسد به عنوان الگوی علیرضا منصوریان انتخاب شده باشد با این تفاوت که اینبار هم سرمربی آبی پوشان نه تنها از لحاظ تاکتیکی تیمش شبیه اتلتیکو نیست بلکه از لحاظ کسب نتیجه و میزان موفقیت نیز به هیچ عنوان شبیه به سیمئونه و اتلتیکو عمل نکرده است.

"منصوریانِ عصبی”

مهم تر از همه چیز اینکه علیرضا منصوریان این روزها آرام نیست، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران بیش از هر زمان دیگری پرخاشگر شده و حتی رابطه تعاملی اش با خبرنگاران را که همیشه زبانزد بود از دست داده است. برای چندمین هفته متوالی بازهم در این هفته منصوریان تندتر از همیشه نسبت به یکی از خبرنگاران موضع گرفت.

او این روزها در قبال پرسش های چالشی به هیچ وجه برخورد مناسبی ندارد و تنها به سوال هایی جواب می دهد که حس می کند او را به دردسر نمی اندازد. منصوریانی که همواره بگو بخندهایش در صحبت با خبرنگاران زبان زد خاص و عام بوده است برای چندمین بار طی فصل جاری در موضع انتقاد از پرسش های چالشی برخی خبرنگاران برآمد و طرح اینگونه سوال ها را نادرست خواند. مسئله ای که به هیچ وجه در حیطه وظایف سرمربی آبی پوشان نبوده و باید خیلی زود نسبت به این مدل رفتارهای خود تغییر رویه دهد.

"منصوریانِ دوست داشتنی”

همه دوست دارند علیرضا منصوریان، همان مرد دوست داشتنی باشد که در باشگاه نفت برایش دست می زدند و نه تنها از بازی تیمش لذت می بردند بلکه او را به عنوان یکی از مربیان با شخصیت و جذاب لیگ می پنداشتند. پذیرفتنی است که منصوریان در جمع آبی پوشان شرایط جدیدی و پرفشاری را تجربه می کند اما او مربی نیست که یک روزه درهای استقلال به رویش باز شده و این گونه فشارها و فضاها برایش تعریف نشده باشد. ای کاش منصوریان در دریافت مشاوره از اطرافیانش ذکاوت بیشتری به خرج دهد و بداند در چه شاریطی قرار دارد. منصوریان نیازمند تغییر نگرش نسبت به تعامل با رسانه ها، تاکتیک های تیمی، انتظارات هواداران، رفتارهای لب خط و… است.



۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن