تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799148889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لحظه شماری مردم نیجریه برای آزادی رهبر شیعیان/دختر زکزاکی: برای پدرم دعا کنید +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: لحظه شماری مردم نیجریه برای آزادی رهبر شیعیان/دختر زکزاکی: برای پدرم دعا کنید +تصاویر
سال قبل درست در همین روزها بود که حمله ارتش نیجریه به خانه و حسینیه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، جان ده‌ها نفر را گرفت و آنها را به شهادت رساند. حالا حکم آزادی شیخ صادر شده اما هنوز سر و صدای مردم انقلاب فروکش نکرده است.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، 22آذر سال گذشته بود که یک خبر، شیعیان دنیا و مخصوصا نیجریه را به هم ریخت. شیخ ابراهیم زکزاکی عالم مبارز نیجریه و رهبر شیعیان این کشور با وضعیتی دلخراش به اسارت ارتش نیجریه در آمد.
 
شیخ بمناسبت شهادت امام رضا(علیه السلام) در حسینیه بقیه‌الله سخنرانی می‌کرد. او درباره جنایت بوکوحرام سخن گفت و اقدام آنها را محکوم کرد. در همین میان بود که نیروهای نظامی ارتش وارد حسینیه شده و به روی مردم تیراندازی می‌کنند. روز قبل نیز نظامیان به خانه شیخ حمله کردند که با مقاومت مردم و شهادت ده‌ها تن، آسیبی به رهبر شیعیان نرسید, اما در حمله دوم ارتشی‌ها به خانه و حسینیه شیخ زکزاکی، او و همسرش به اسارت این نیروها درآمدند.
 
 
لحظه شماری مردم نیجریه برای آزادی رهبر شیعیان/دختر زکزاکی: برای پدرم دعا کنید +تصاویر


اسارت رهبر شیعیان نیجریه بدست نظامیان ارتش

 
بهانه ارتش برای این حمله، متهم کردن شیخ زکزاکی به تلاش برای ترور رئیس ستاد مشترک ارتش نیجریه اعلام شد. کاروان حامل رئیس ستاد ارتش نیجریه از محل حسینیه بقیه‌الله در حال گذر بود که به دلیل ازدحام جمعیت، کاروان نظامیان همراه وی متوقف می‌شوند.
 
آمار کشته‌های این فاجعه متفاوت است اما اولین خبرها حاکی از آن است که یکی از پسرهای شیخ زکزاکی به نام علی نیز به شهادت رسیده است. یک سال قبل‌تر از ماجرای حمله به خانه و حسینیه شیخ زکزاکی نیز سه تن از پسران او در جریان راهپیمایی روز قدس هدف اصابت شلیک نظامیان قرار می‌گیرند و به شهادت می‌رسند.  
 
 

لحظه شماری مردم نیجریه برای آزادی رهبر شیعیان/دختر زکزاکی: برای پدرم دعا کنید +تصاویر

سه پسر شیخ زکزاکی در جریان راهپیمایی روز قدس سال 2014 بشهادت رسیدند

 
هفته گذشته بالاخره پس از یک سال، دیوان عالی نیجریه حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش را صادر و اعلام می‌کند که آنها باید فورا آزاد شوند. در این حکم هیچ محکومیتی برای ارتش و نظامیان آن مقرر نشده است.
 
در روزهای گذشته فیلمی از ملاقات دختر شیخ زکزاکی با حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی منتشر شد. او در این دیدار از وضعیت پدرش گلایه می‌کند و می‌گوید: «برای شیخ دعا کنید. یکی از چشمانش را از دست داده و دستش هم فلج شده است. چشم دیگرش هم عمل شده و حالا نمی‌تواند قرآن و دعا بخواند. حالا غصه بزرگ پدرم همین است. شیعیان نیجریه هر روز در شهرهای مختلف تظاهرات می‌کنند اما دولت کاری نمی‌کند.هربار با او صحبت کرده‌ام خواسته است تا در حرم امام رضا(علیه السلام) برایش دعا کنم.»
 
اکثر جمعیت شیعه نیجریه به واسطه اقدامات شیخ زکزاکی مشرف به این مذهب شده‌اند. شیخ ابراهیم عبدالله احمد یکی از طلاب نیجریه‌ای است. او می‌گوید که فعالیت‌های شیخ از قبل از انقلاب ایران آغاز شده اما پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) نقطه امیدی در اقدامات تبلیغی و مبارزات شیخ ایجاد کرد. این طلبه نیجریه‌ای همچنین تاکید کرده است که شیخ زکزاکی در کمتر از 20 سال توانسته 25 میلیون نفر را در این کشور به مذهب حقه تشیع نائل کند.
 
حالا هر روز در شهرهای مختلف نیجریه راهپیمایی شیعیان برای آزادی فوری رهبر شیعیان برگزار می‌شود. دولت نیجریه موظف است تا حدود 40 روز پس از حکم دادگاه، شیخ را تحویل پلیس دهد تا او را به جای امن منتقل کنند.

منبع: تسنیم
 



۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن