تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819167547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکتیک تراکتورسازی «اوت دستی» بود، استقلال چه تاکتیکی داشت؟!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تاکتیک تراکتورسازی «اوت دستی» بود، استقلال چه تاکتیکی داشت؟!
سرمربی تیم فوتبال استقلال، برتری تراکتورسازی را به نوعی مدیون تاکتیک اوت دستی دانست اما سؤال اینجاست که تاکتیک آبی‌پوشان در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل چه بود؟
به گزارش نامه نیوز ، 6 بازی بدون شکست، 4 پیروزی و صعود به رتبه چهارم جدول، هواداران تیم آبی‌پوش پایتخت را به استقلالِ منصوریان امیدوار کرد اما باخت خانگی مقابل تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی باعث شد «علیمنصور» برای اولین بار در 13 هفته گذشته صدای اعتراض سکوها را بشنود.

سیاست یک بام و دو هوای منصوریان

علیرضا منصوریان در نشست خبری بار دیگر سیاست مخصوص به خود را پیش گرفت؛ از سویی اعلام کرد وظیفه خود می‌داند که پس از شکست‌ها هم در سالن کنفرانس حاضر شود و پاسخگو باشد اما از سوی دیگر انتقاد از دستیارانش را سؤالی منطقی ندانست و حاضر به ارائه توضیح در مورد ضعف کادر فنی استقلال نشد. حتی حسن زمانی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال هم از کادر فنی این تیم انتقاد کرد که با واکنش شدید منصوریان مواجه شد و سرمربی آبی‌پوشان به طعنه گفت که «زمانی باید به کادر فنی استقلال اضافه شود!»

تاکتیک استقلال چه بود؟

استقلال برای دومین بار پیاپی در ورزشگاه آزادی به تراکتورسازیِ قلعه‌نویی باخت اما سرمربی محبوب آبی‌پوشان در ابتدای صحبت‌هایش پس از این شکست، برتری سرخ‌پوشان را به نوعی مدیون تاکتیک اوت دستی دانست اما سؤال اینجاست که تاکتیک استقلال در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل چه بود؟

منتقدان و حالا حتی موافقان سرمربی موفق پیشین نفت تهران معتقدند استقلالِ علیرضا منصوریان نه زیبا بازی می‌کند و نه برنامه مدونی برای حمله و دفاع دارد. آبی‌پوشان روز گذشته به لطف اشتباه فاحش محمدرضا اخباری به گل رسیدند اما به جز سانتر، برنامه دیگری برای افزایش اختلاف و حتی حفظ گل زده نداشتند.

وارث کم‌اثر شماره هفت

بختیار رحمانی که فصل گذشته زوجی طلایی را با سروش رفیعی در خط میانی تراکتورسازی تشکیل داده بود و در ابتدای فصل به عنوان وارث شماره هفت به جمع آبی‌پوشان پیوست، نتوانسته در ترکیب استقلال جا بیفتد و گرهی از مشکلات تیمش باز کند. او نه در جنگ‌های تن به تن میانه میدان پیروز بود و نه توانست موقعیت‌های گلزنی مناسبی را برای مهاجمان تیمش ساخته و پرداخته کند. رحمانی در ابتدای فصل با سر و صدای فراوان به جمع شاگردان منصوریان اضافه شد و قرار شد جانشینی برای مجید نامجومطلق، محمد نوازی و فرهاد مجیدی باشد اما تنها یک پاس گل و به دست آوردن یک ضربه پنالتی، دستاورد شماره هفت کنونی استقلال در لیگ برتر شانزدهم بوده است.

فاجعه مدافعان استقلال

مدافعان استقلال هم حال و روز بهتری از دیگر بازیکنان این تیم ندارند. روی صحنه گل دوم تراکتورسازی 4 مهاجم بدون اینکه در منطقه آفساید باشند، پشت سر مدافعان استقلال صاحب توپ شدند، به طوری که تصور می‌شد بازیکنان آبی‌پوش در حال تدارک حمله روی دروازه تراکتورسازی هستند. در صحنه دیگری لئاندرو پادوانی در دفع ارسالی ساده دچار اشتباه شد و در ادامه هرایر مگویان بدون اینکه مزاحمی داشته باشد، سراسیمه توپ را به کرنر فرستاد. مهاجمان تراکتورسازی مخصوصاً ادینیو بارها از فضای خالی مدافعان استقلال برای ایجاد موقعیت بهره بردند و منصوریان خوش‌شانس بود که دروازه تیمش بیش از دو بار باز نشد.

رحمتی و ضعف خروج از دروازه

سید مهدی رحمتی بدون شک چهره ویژه این بازی بود. درگیری لفظی شدید کاپیتان استقلال در دیدار برگشت فصل گذشته با امیر قلعه‌نویی که نزدیک بود به درگیری فیزیکی کشیده شود، تمام نگاه‌ها را معطوف به این دو کرده بود. احضار رحمتی به کمیته اخلاق و احتمال محرومیت او پیش از دیدار مقابل تراکتورسازی، حساسیت‌ها را افزایش داده بود اما دروازه‌بان باتجربه استقلال باز هم از روی نقطه ضعفی قدیمی باعث شد تیمش گل تساوی را دریافت کند. ضعف کاپیتان آبی‌پوشان در خروج از دروازه باز هم کار دست استقلال داد. رحمتی روی ارسال سروش رفیعی از نقط کرنر باز هم از دروازه خارج نشد تا فرزاد حاتمی با یک ضربه سر، کار را به تساوی بکشاند.

تبعات باخت به قلعه‌نویی!

استقلال روز گذشته دیداری سرنوشت‌ساز را واگذار کرد که علاوه بر ضعف‌های فنی، مشکلات داخلی میان کادر فنی و هیئت مدیره را هم آشکار کرد. در حالی که هنوز دقایقی از پایان بازی نگذشته بود، حسن زمانی و علیرضا منصوریان هر کدام دو بار علیه دیگری مصاحبه کردند و در نهایت زمانی از تشکیل جلسه هیئت مدیره برای رسیدگی به نتایج ضعیف آبی‌پوشان خبر داد. باید دید علیرضا منصوریان که تأکید زیادی بر دانش فنی بالای دستیاران و به‌روز بودن تمریناتش دارد، می‌تواند استقلال را به سرمنزل مقصود برساند یا او هم بدرقه‌ای تلخ مانند مرحوم ناصر حجازی، امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی خواهد داشت.



منبع: میزان


۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن