تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609271




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در مکزیک: ایران آماده ارائه تجربیات خود و استفاده از تجربیات بین‌الملی درحوزه تنوع زیستی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سفیر ایران در مکزیک: ایران آماده ارائه تجربیات خود و استفاده از تجربیات بین‌الملی درحوزه تنوع زیستی
روز نو :  سفیر کشورمان در مکزیکوسیتی بر اهتمام ایران در خصوص کنوانسیون تنوع زیستی و پروتکل های ایمنی زیستی تاکید کرد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمدتقی حسینی که ریاست هيات جمهوري اسلامي ايران در نشست اعضاي کنوانسيون سازمان ملل متحد در مورد تنوع زيستي، پروتکل کارتاهنا در مورد ايمني زيستي و پروتکل ناگويا در مورد حفاظت از گونه هاي حياتي و جانوری را برعهده دارد گفت: جمهوري اسلامي ايران براي حفظ محيط زيست و حمايت از گونه هاي مختلف حياتي متعهد است و حاضر است تجربيات خود را با ديگر کشورها به اشتراک بگذارد .
 
سفیر کشورمان در خصوص این نشست که با حضور نمايندگان دولت ها و سازمان هاي مردم نهاد در شهر کانکون مکزيک برگزار شد گفت: کشورمان در این نشست حضور فعالي دارد و با توجه به حضور کارشناسان خبره ایرانی در اين اجلاس پيشنهادات ایران براي همکاري بين المللي، توازن بين توسعه اقتصادي و حفظ محيط زيست و اجراي کارآمد اسناد بين المللي در حفاظت از گونه هاي حياتي به اجلاس ارائه می شود.
 
حسینی با اشاره به تنوع محيط زيستي بالای کشورمان و همچنين سرعت توسعه اقتصادي در کشور بر لزوم حفظ توازن و بويژه حفاظت از محيط زيست و گونه هاي حياتي تاکيد کرد و افزود ایران آمادگي دارد در کنار قراردادن تجربیات خود به طرف های بین المللی از تجربيات موجود بين المللي نیز در اين زمينه استفاده کند.
 
در اين کنفرانس که با سخنرانی رئيس جمهور مکزيک آغاز شد، مسائل مختلف در خصوص حفاظت از گونه هاي گياهي و جانوري و جلوگيري از انقراض گونه هاي در خطر مورد بررسي قرار مي گيرد. شرکت کنندگان همچنين در مورد برنامه ها و راهکارها براي افزايش همکاري علمي و فني بين المللي براي ارتقاي محيط زيست و جلوگيري از آسيب به گونه هاي حياتي گفتگو کرده و تصميماتي را اتخاذ خواهند کرد.
 
کارگروههاي تشکيل شده معيارهاي لازم را براي چگونگي اجراي اسناد بين المللي در حمايت از حفظ گونه هاي حياتي پيشنهاد خواهد کرد. برنامه اي براي تدوين جلسات مشورتي منظم بين اعضا و کارشناسان در جهت ارتقاي اجراي اسناد بين المللي مربوطه در دستور کار اين کنفرانس قرار دارد.
 
سخنرانی رئیس جمهوری مکزیک
رئیس جمهور مکزیک در سخنرانی خود با اشاره به خطراتي که هم اکنون محيط زيست و گونه هاي جانوري را تهديد مي کند افزود در همه فرهنگ ها حفاظت از محيط زيست يک اصل است و در فرهنگ مايا که مکزيک متعلق به آن است تاکيد فراواني در در مورد حفظ محيط زيست وجود دارد. بر اين اساس اهالي تمدن مايا براين باور بودند که وقتي درختي قطع مي شود سقف آسمان فرو مي ريزد. همه ملت ها مسئوليت مشترکي در حفظ محيط زيست دارند. اما متاسفانه در مناطق مختلف جهان گونه هاي جانوري و حياتي به خاطر زيبائي هايشان در خطر انقراض قرار گرفته اند. فيل ها به خاطر عاج زيبايشان قرباني مي شوند و جنگل ها به خاطر درختان ارزشمندشان قلع و قمع مي شوند. دولفين ها را با آلودگي آب ها به کام مرگ مي فرستند و آب و خاک و هوا همچنان آلوده مي شوند. بشر به نحو بي رحمانه همه گونه هاي حيات را نابود مي کند و اگر امروز چاره انديشي صورت نگيرد شايد هيچگاه فرصتي براي جبران باقي نماند. اين موضوع يک تعهد اخلاقي عظيمي را براي همه ملت ها بوجود آورده است. وي اضافه کرد که مکزيک بر اين تعهد پايبند است و همه تلاش خود را براي حفظ و ارتقاي محيط زيست به کار مي برد.
 
وي گفت مکزيک در سال 2015 بيش از 32 ميليون گردشگر را جذب کرد و مقام نهم جهان را کسب کرد. کساني که مکزيک را براي سفر برگزيدند در پي آن بودند که از طبيعت زيباي اين کشور استفاده کنند. سواحل زيبا، طبيت چشم نواز و تنوع جانوري که در مواردي جزئ ناياب ترين هاست. اما الان چالش عمده اين است که اين طبيعت زيبا حفظ شود تا گردشگران آينده نيز از همين زيبايي و با همين کيفيت بهره ببرند. در سال 2015 همچنين ارزش صادرات ما از ناحيه توليدات کشاورزي و ماهيگيري از ارزش واردات ما فزوني گرفت. اين الان يک مسئله اساسي است که ما فعاليت هاي کشاورزي را به گونه اي سامان دهيم که توسعه اقتصادي و فراگيري اجتماعي و حفظ محيط زيست همراه با هم اتفاق بيفتند. ما در مکزيک برنامه و بودجه مربوط به خدمات محيط زيستي را افزايش داديم تا از حفظ بيش از 3 ميليون هکتار اکوسيستم جتگلي اطمينان پيدا کنيم. در همين راستا 743 در هزار هکتار جنگل را نيز احيا کرديم. امروز نيز چهار منطقه طبيعي حفاظت شده جديد را اعلام کرديم که سه تاي آنها مربوط به ميراث دريايي ماست که منطقه اي گسترده تر از سرزمين اصلي خاک مکزيک را در بر مي گيرد. وي از هيات هاي شرکت کننده و سازمان هاي غير دولتي خواست تا به اقدامات خود در تدوين مقررات حفاظت از گونه هاي جانوري و گياهي سرعت بخشند.
 
حضور ایران در این نشست
در اين اجلاس هياتي متشکل از کارشناسان دستگاههاي مختلف از جمله سازمان محيط زيست، وزارت جهاد و کشاورزي و وزارت امور خارجه شرکت کرده اند که در نشست هاي کارشناسي مختلف اين اجلاس حضور چشمگيري دارند.
رياست هيات کشورمان را در اين اجلاس دکتر محمدتقي حسيني سفير کشورمان در مکزيک به عهده دارد.




تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن