تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آذربايجان اين‌بار دست روي نايب‌قهرمان المپيك گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آذربايجان اين‌بار دست روي نايب‌قهرمان المپيك گذاشت
جام جهاني تکواندو در حالي هفته آينده در آذربايجان برگزار مي‌شود که نايب‌قهرمان ايراني المپيک ۲۰۱۲ لندن قرار است در تركيب تيم ميزبان روي شياپ چانگ برود.
نویسنده : دنيا حيدري 


جام جهاني تکواندو در حالي هفته آينده در آذربايجان برگزار مي‌شود که نايب‌قهرمان ايراني المپيک ۲۰۱۲ لندن قرار است در تركيب تيم ميزبان روي شياپ چانگ برود. مسئله‌اي كه بار ديگر باعث به وجود آمدن تنش‌هايي بين تكواندوي ايران و آذربايجان كه هدايت آن را مهماندوست، سرمربي ايراني به عهده دارد، شده است.

تكواندوي ايران يك‌بار ديگر در صدر اخبار قرار گرفته است. نه به اين دليل كه تيم ملي تکواندو ايران بامداد روز گذشته تهران را به مقصد باكو براي حضور در دو رويداد فينال گرندپري و جام جهاني ترك كرد، بلكه از آن جهت كه در اين مسابقات، قرار است محمد باقري‌معتمد، تكواندوكار المپيكي ايران در تركيب تيم ملي تكواندوي آذربايجان و به جاي «سعيد قلي‌اف» که در رقابت‌هاي کرواسي آسيب ديده است، براي ميزبان به ميدان برود. اتفاقي كه بار ديگر پرونده مهاجرت تكواندوكاران ايران را باز كرد. مهاجرت‌هايي كه بسياري آن را ناشي از بي‌مهري‌ها و بي‌توجهي به تكواندوكاران مي‌دانند و برخي هم اما معتقدند اين امر كاملاً عادي است و ناشي از پتانسيل بالاي تكواندوي ايران كه باعث مي‌شود تا بازيكنان براي ادامه فعاليت‌هاي ورزشي خود راهي كشورهاي ديگر شوند.
 
خط خوردن ستاره‌اي ديگر
بعد از كسب نقره المپيك لندن برخلاف آنچه كه انتظار مي‌رفت، باقري‌معتمد آنچنان كه بايد و شايد مورد توجه و حمايت قرار نگرفت و ديگر نامي از او به زبان نيامد و خيلي زود براي هميشه از تيم ملي كنار گذاشته شد. بسياري بر اين باور بودند كه پشت خط ماندن باقري‌معتمد به ضدستاره بودن رئيس فدراسيون برمي‌گردد. نوع نگاهي كه پيش‌تر نيز باعث كنار گذاشته شدن امثال يوسف كرمي، هادي ساعي، ‌رضا مهماندوست، بهزاد خدادادي و ‌مجيد افلاكي شده بود. خود باقري‌معتمد اما بر اين باور بود كه همه چيز براي كنار گذاشتن او از رأي ندادنش در مجمع به پولادگر شروع شده است. مسئله‌اي كه او را براي هميشه از تيم ملي تكواندوي ايران دور كرد و نهايتاً كار را به جايي رساند كه نايب‌قهرمان تكواندوي ايران در المپيك 2012 لندن سر از آذربايجان در بياورد و در جام جهاني پيش‌رو كه يك هفته ديگر به ميزباني اين كشور همسايه برگزار مي‌شود، در تركيب تيم ملي كشوري روي شياپ چانگ برود كه طي سال‌هاي گذشته موفقيت‌هاي خود را مديون تكواندوكاران و مربيان ايراني خود بوده و حالا هم دست روي تكواندوكار نقره ايران در المپيك لندن گذاشته است.
 
باقري‌معتمد نمي‌تواند براي ميزبان مبارزه كند
«باقري‌معتمد نمي‌تواند براي آذربايجان مبارزه کند.» اين واكنش جدي و موضع‌گيري سرسختانه پولادگر، ‌رئيس فدراسيون تكواندوي ايران در مقابل انتشار خبر حضور باقري‌معتمد در تيم ملي آذربايجان در رقابت‌هاي جام جهاني است: «اينکه هر تيمي مي‌تواند براي حضور در جام جهاني از دو بازيکن خارجي استفاده کند، درست است اما طبق قانون فدراسيون جهاني بازيکناني که قصد دارند به‌ همراه تيم کشور ديگري در جام جهاني شرکت کنند، تنها در شرايطي مي‌توانند اقدام به اين کار کنند که تيم کشورشان در آن مسابقات حاضر نباشد، مگر آنكه تابعيت خود را تغيير دهند. به همين دليل محمد باقري‌معتمد که مليت ايراني دارد با توجه به حضور تيم ايران در مسابقات جام جهاني نمي‌تواند تيم آذربايجان را همراهي کند.»
 
واكنش مهماندوست به پولادگر
ادعاي رئيس فدراسيون تكواندو ايران در خصوص ممنوعيت حضور باقري‌معتمد در تيم ملي تكواندوي آذربايجان اما با واكنش مهماندوست، سرمربي ايراني اين تيم مواجه شده است: «تا آنجا که اطلاع داريم و پرس‌و‌جو کرديم هر کشوري مي‌تواند در جام جهاني از دو بازيکن خارجي سود ببرد و به همين دليل تصميم گرفتيم از باقري‌معتمد استفاده کنيم، اما در خصوص اينكه پولادگر گفته طبق قانون اين تكواندوكار نمي‌تواند براي تيم ملي آذربايجان به رقابت بپردازد، چيزي نشنيدم و فكر هم نمي‌كنم كه اينگونه باشد. البته در اين خصوص استعلام مي‌گيريم اما طبق اطلاعاتي که داريم مشکلي براي همراهي معتمد وجود ندارد. با وجود اين در اين زمينه پا فراتر از قانون نخواهيم گذاشت، اما در دوره‌هاي گذشته مشاهده کرديم بازيکناني به عنوان يار کمکي به برخي کشورها کمک کردند و حالا هم قرار است باقري‌معتمد به عنوان يار كمكي ما را در اين مسابقات همراهي كند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن