تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1817494825
سلام محکم بمبئی به ایران - روزنامه جهان اقتصاد
واضح آرشیو وب فارسی:روزنامه جهان اقتصاد: محمدرضا گلزار بعد از سالها دوباره با فیلم «سلام بمبئی» مورد توجه قرار گرفته است. فیلم ایرانی هندی «سلام بمبئی» قبل از اکرانش از پرحاشیه ترین فیلم های در انتظار اکران بود. حاشیه های این فیلم حتی پس از اکرانش هم تمام نشد و همچنان ادامه دارد. شاید یکی از بحث برانگیزترین صحبتهای پیرامون این فیلم، فروش روز نخست آن است که با نظرات متفاوتی همراه بود. علی سرتیپی پخش کننده این فیلم در ابتدا اعلام کرد که فروش این فیلم در روز اول توانسته به پانصد میلیون تومان برسد. فروش پانصد میلیونی در روز اول باعث شد تا تعجب همگان را به همراه داشته باشد. زیرا فیلم فروشنده در روز اول آن هم با قیمت بلیط گران تر نسبت به سایر فیلم ها توانسته بود ۲۵۰ میلیون تومان بفروشد. اما مدتی بعد از انتشار این آمار خبرگزاری ایلنا براساس آمار سایت سینماتیکت به عنوان مرجع رسمی فروش فیلم های سینمایی، رقم فروش را ۱۳۵ میلیون تومان اعلام کرد. اما در نهایت سرتیپی در گفت و گویی با سینما سینما، علت اختلاف در آمار را به خاطر دیر اعلام کردن رقم فروش برخی سالن های سینما دانست. در همان گفت و گو، سرتیپی فروش روز نخست سلام بمبیی را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد. که این مقدار فروش یک رکورد بی نظیر در تاریخ سینمای ایران است که باید به فال نیک گرفته شود. اما بهتر است به جای پرداختن به حاشیه های این فیلم به خود فیلم پرداخته شود. فیلمی که برخی گمان می کنند با توجه به ساختار آن و علاقه مردم به چنین داستانهایی حتی بتواند رکورد فیلم فروشنده اصغر فرهادی را هم بزند. گمانی که با توجه به فروش روز نخست آن قوت گرفت. شاید اگر بخواهیم نظر مردم را در رابطه با این فیلم بپرسیم، با جوابهای متفاوتی نسبت به منتقدان مواجه خواهیم شد. اگر شبکه های مجازی را رصد کنیم، متوجه می شویم که این فیلم توانسته مردم را راضی کند. اما اگر بخواهیم کارشناساته تر به این فیلم نگاه کنیم، بخش هایی از نقد این فیلم که در سایت مووی مگ آمده است را در زیر با هم می خوانیم. ««سلام بمبئی » با مقدمه ای آغاز می شود که طی آن پزشک جوان توسط دوست قدیمی اش متوجه موضوعی شده و به هندوستان باز می گردد و سپس کل مدت زمان فیلم در یک فلشبک از دید شخصیت اصلی داستان روایت می شود؛ روایتی که آشفته و پر ایراد است. مشکل بزرگ فیلم که بیش از هر ضعف دیگر به چشم می آید، فیلمنامه اثر است که فستیوالی از اشتباهات ابتدایی نگارش یک اثر را در خود جای داده. به نظر می رسد فیلمنامه قربان محمدپور مستقیماً با الگوبرداری از آثار فیلمفارسی سالهای دور سینما و البته فیلمهای دهه ی ۷۰ و ۸۰ سینمای هند به رشته نگارش درآمده چراکه اغلب فرمول های فیلمسازی به کار رفته در این اثر، منطق روایی آن سالهای سینما را به همراه دارد. فیلمساز بهترین راه برای آشنایی دو شخصیت اصلی را مطابق کلیشه های ژانر عاشقانه سینما با خرابی ماشین دختر و از راه رسیدن پسر برای تعمیر آن آغاز می نماید و سپس جرقه های علاقه این دو در ادامه بی آنکه مقدمه و دلیل مشخصی برای آن ذکر شود، با همین تعویض لاستیک شعله ور می گردد. در ادامه ، دخترک بر اثر یک اتفاق ناخوشایند با انبوهی از بیماریهای روحی سر از بیمارستان در می آورد اما چند روز بعد صحیح و سالم، خوشحال و خندان، با عاشق پیشه داستان همراه می شود تا داستان ادامه پیدا کند و دیگر لحظات عجیب و غریب فیلم از راه برسد. فیلمنامه « سلام بمبئی » بی آنکه کوچکترین منطق روایی در آن به چشم بخورد، سرشار از لحظات خام عاشقانه است که فیلمساز به جای تلاش برای ایجاد موقعیت هایی که باعث باور عشق شخصیت ها شود، آن را با استفاده از تصاویر جذاب هندوستان و موقعیت های عاشقانه ای که اغلب شبیه به متدهای کلیپ های عروسی می باشد پُر کرده تا به این ترتیب تماشاگر مجذوب تصویر گردیده و خیلی به محتوا فکر نکند.اما این روش هم در مدت زمان کمی ضعف های اثر را پنهان می سازد و تداوم بکارگیری آن پس از مدتی طاقت تماشاگر را هم طاق می نماید. ضعف های « سلام بمبئی » هر چه که دقایق فیلم افزایش پیدا می کند، بیشتر به چشم می آید. در اواسط فیلم که دیگر عاشقانه داستان شکل گرفته و می بایست مباحث فرعی مطرح شوند تا عشق آتشین این دو استحکامش را به رخ مخاطب بکشد، فیلم شخصیت های فرعی به شدت عجیب و مضحکی را وارد داستان می نماید که مشخص نیست با چه منطق و به چه دلیل قربان محمدپور حاضر به استفاده از آنان در داستان شده است. شخصیت منفی اصلی داستان که خواستگار ثروتمند کاریشما می باشد، پرداختی به شدت دم دستی و مضحک دارد و به نظر می رسد حتی سینمای سالهای دور هندوستان نیز به راحتی آن را پس خواهد زد. استفاده از ویژگی های کلاسیک نظیر عینک زدن و موهای به آسمان افراشته و البته نحوه دیالوگ گفتن این شخصیت که مخاطب را به خنده وا می دارد، از جمله اتفاقاتی است که احتمالاً تا سالهای سال نمونه اش را نتوان در یک اثر سینمایی یافت. او ذاتی یکدست سیاه دارد و کوچکترین نشانی از انسانیت در وجود ندارد و تکلیفش هم با خودش مشخص نیست. حضور دو بادیگارد همیشگی در سمت چپ و راست او به انضمام سیگار برگی که گوشه لبش نقش بسته، از او تصویری رویایی از پرداختی کاریکاتوری ارائه داده است! در کنار این شخصیت منفی اَبَرکلاسیک، شخصیت برادرِ کاریشما نیز در داستان وجود دارد که رفتارها و حماقت هایی که او از خود به نمایش می گذارد را حتی درآثار دانشجویی نیز نمی توان یافت.است. او فرد بالغی است اما کوچکترین نشانی از بلوغ در رفتارش به چشم نمی خورد. در تمام طول داستان حماقت مطلق را ضمیمه رفتارش می نماید و جملاتی بر زبان می آورد که مخاطب بالغ سینما را انگشت به دهان وا می دارد. بده بستان های او با شخصیت منفی داستان نیز در نوع خود جالب و بامزه است. فیلم همچنین دو شخصیت کاملاً اضافه و زائد با بازی بنیامین بهادری و همسرش شایلی محمودی دارد که مشخص نیست آیا عاملی جز افزایش فروش فیلم، در انتخاب آنان برای حضور در فیلم نقش داشته یا خیر. سکانس های حضور بنیامین بهادری به نظر می رسد که بیشتر به جهت معرفی همسرش ( که تسلط قابل تحسینی به زبان هندی دارد ) شکل گرفته چراکه کوچکترین تاثیری در تکامل خط اصلی داستان نداشته است. یکی از عجیب و غریب ترین لحظات فیلم زمانی است که علی و احمد موسیقی مشهور قدیمی ایرانی را در خیابان بازخوانی می نمایند و به یکباره شایلی محمودی آهنگی هندی را وارد آواز آنان می کند؛ این سکانس سپس به تکه هایی از فیلم « شعله » کات می خورد! در کمال تعجب، تدوین « سلام بمبئی » نیز اشکلات پایه ای عجیب و غریبی دارد که امروز کمتر می توان آن را در یک اثر حرفه ای مشاهده نمود. بُرش هایی که فیلم به اتفاقات مختلف فیلم می زند اغلب ناهماهنگ و بی موقع هستند و در بدترین مورد آن، هنگامی که علی در حال سخنرانی مهم برای پدرِ کاریشما است و در لحظات اوج این سخنرانی قرار دارد، تصویر به شکل عجیب و آماتورگونه ای سیاه می شود و سپس سکانس دیگری از راه می رسد که کاملاً بی ربط به سکانس قبلی می باشد. چنانچه این مشکل از بابت اصلاحیه های احتمالی به وقوع نپیوسته باشد، می بایست گفت که تدوین فیلم کاملاً ناامید کننده است. در بخش بازیگری، بازی قابل توجهی در فیلم به چشم نمی خورد. محمدرضا گلزار که پس از مدتها غیبت حالا با دو فیلم در سینما حاضر شده، در نقش علی همان گلزار همیشگی است و بخصوص در یک سوم پایانی اثر که نیازمند مشاهده احساسات عمیق در چهره او هستیم، وی کماکان بدترین تصویر را به مخاطب مخابره می نماید. بازیگر زن هندی نسبت به گلزار وضعیت به مراتب بهتری دارد اما او هم جز تکرار صدباره واژه « عاشقت هستم » بازی قابل توجهی از خود به نمایش نگذاشته است. بنیامین بهادری و همسرش شایلی محمودی نیز در چند نوبت مینی عاشقانه ای را در داستان رقم می زنند که حداقل کمیک است و تکلیفش با خودش مشخص.» این فیلم به نویسندگی و کارگردانی قربان محمدپور، و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۴ است. در این فیلم، محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیا میرزا، گلشن گروورف بهروز چاهل، شایلی محمودی ایفای نقش می کنند. خلاصه داستان این فیلم به این شکل است که محمدرضا گلزار که در این فیلم با نام علی معرفی می شود، پسری جوان است که در هندوستان به همراه دوستش بنیامین بهادری در رشته پزشکی تحصیل می کند. طی اتفاقی میان علی و همکلاسی خود کاریشما باعث می شود تا ارتباط نزدیک تری میانشان برقرار شود که در ادامه درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند.
دوشنبه ، ۱۵آذر۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: روزنامه جهان اقتصاد]
[مشاهده در: www.jahaneghtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]
صفحات پیشنهادی
وزیر صنعت لبنان خواستارهمکاری با ایران برای تولید خودرو شد - روزنامه جهان اقتصاد
افتتاح رسمی نمایندگی سایپا در لبنان حسین الحاج حسن وزیر صنعت لبنان در مراسم افتتاح رسمی نمایندگی مرکزی شرکت خودروسازی سایپا در این کشور خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای تولید خودرو در کشور متبوعش شد نمایندگی مرکزی شرکت سایپا در لبنان شامگاه جمعه با حضور وزیر صنعت اینامضای قرارداد ایران و فرانسه در صنعت قطعه سازی - روزنامه جهان اقتصاد
گروه تولید- بزرگترین قرارداد جوینت ونچر مشارکت انتفاعی ایران و فرانسه درصنعت قطعه سازی منعقد شد در مراسم امضای این قرارداد که با حضورعلی آهنی سفیر ایران درفرانسه برگزار شد کریستف اشمیت قائم مقام شرکت فورسیا اعلام کرد درقالب این قرارداد شرکت سیستم های پیشرفته آلایندگی فورسیا-مسناتور سابق دموکرات آمریکا گفت: به دلیل همراهی نکردن قدرت های جهانی با آمریکا در لغو برجام و اعمال تحریم های ج
حسینی کیابا اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس جمهور در خصوص صدور مجوز واردات ۵۰۰۰ واگن باری به کشور گفت هنگامی که در داخل کشور با مشکل بیکاری و رکود مواجه هستیم بجای کار آفرینی برای نیروهای داخلی و تقویت ظرفیت و توان داخلی موضوع واردات واگن های باری آن هم به تعداد ۵۰۰۰ دقراردادهای خودرویی محکم تر می شود - منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران
گویا این روزها بیش ازهمه اروپایی نشینان این فرانسوی ها هستند که سعی دارند خاطرات بد عهدی دوران تحریم را از ذهن ایرانی ها یا حداقل مدیران خودرویی ایران پاک کنند تجربه بدعهدی که فرانسوی ها در دوران تحریم ها با صنعت خودروی ایران کردند موجب شد تا مدیران ایرانی پای میز مذاکره و قرارکیهان: «سلام بمبئی» آبروی ایران را حراج کرده
کیهان نوشت آئین آغاز نمایش فیلم سلام بمبئی اولین محصول مشترک سینمای ایران و هند در حالی شنبه شب گذشته در پردیس کوروش برگزار شد که برگزارکنندگان این مراسم در حضور سفیر دولت هند در تهران و برخی از هنرمندان بالیوودی اوج بیهنری و ضعف در اجرای یک مراسم ساده را به رخ کشیدندتوقف نمادهای بورسی برای رونق اوراق بدهی - روزنامه جهان اقتصاد
مرتضی ابراهیمی -طبق روال گذشته در زمانی که سهم هایی که غیر منطقی به صورت شدید رشد یا نزول می کردند ناظر بازار در این زمینه ورود و اقدام به شفاف سازی می نماید اگر شفاف سازی مورد تأیید سایر ارکان نظارتی بود خرید و فروش معلمات ادامه می یابد اما اگر شفاف سازی مورد تأیید نبود معاملخطاهای فاحش در ارسال اطلاعات به بانک جهانی - منشور خبری تحلیلی اقتصاد ایران
در ماه گذشته گزارش انجام کسب وکار 2017 بانک جهانی منتشر شد و ایران با وجود افزایش امتیاز با 3رتبه سقوط نسبت به سال 2016 در جایگاه 120 ایستاد این کاهش رتبه برای ایران که در طول 3سال متوالی توانسته بود 32رتبه ارتقا یابد شوک بزرگی بود کاهشی که مرکز پژوهش های مجلس خطاهای فاحش دربابازیگران هندی «سلام بمبئی» در ایران
خبرگزاری تسنیم ظهر امروز جمعه 12 آذرماه تعدادی از بازیگران و مهمانان هندی فیلم سینمایی سلام بمبئی وارد ایران شدند و توسط عوامل این فیلم مورد استقبال قرار گرفتند این بازیگران و میهمانان عبارتند از گلشن گروو نصرالله قریشی بازیگر دلشاد شبیر شیخ آهنگساز اکبر خان کارجوان انقلابی نسخهای شفابخش برای ایران اسلامی و جهان بشریت است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد لرستان جوان انقلابی نسخهای شفابخش برای ایران اسلامی و جهان بشریت است شناسهٔ خبر 3837029 - سهشنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸ ۵۲ استانها > لرستان jwplayer display inline-block; خرم آباد - مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسانتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از برخورد جناحی صداوسیما با پیروزی ایران در اوپک
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت جای تاسف است که برخی دست اندرکاران حوزه رسانه ای از جمله صدا و سیما در این زمینه از یک منظر جناحی به مسائل ملی و فراجناحی می نگرند و با بزرگنمائی و دامن زدن به حاشیه ها شرایط نامطلوبی را به وجود می آورند تا پیروزی های بزرگ ملت ایران که ثم-
گوناگون
پربازدیدترینها