تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817032681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتون كارتر: بعد از داعش هم در عراق مي‌مانيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اشتون كارتر: بعد از داعش هم در عراق مي‌مانيم
در شرايطي كه نيروهاي عراقي در آستانه پيروزي بر داعش در موصل هستند امريكا به دنبال اشغالگري در عراق پسا داعش است. وزير دفاع امريكا گفت كه نيروهاي اين كشور و شركايش در ائتلاف ضد داعش بايد بعد از شكست داعش در عراق باقي بمانند.


درحالي كه نيروهاي عراقي با پيشروي در مركز موصل، سعي دارند تروريست‌هاي اشغالگر را از اين كشور بيرون برانند، امريكا سعي دارد جاي تكفيري‌ها را پر كند. امريكايي‌ها كه سال 2011 پس از هشت  سال اشغال عراق، از اين كشور خارج شدند اكنون به بهانه مقابله با تهديدات تروريستي سعي دارند بار ديگر اشغالگري خود را ادامه دهند. اشتون كارتر، وزير دفاع امريكا در سخناني بر لزوم باقي ماندن يگان‌هاي امريكايي و هم‌پيمانانش در عراق تاكيد كرد و گفت: «حتي اگر داعش در عراق شكست بخورد، ما قصد خروج از اين كشور را نداريم.» به گزارش آسوشيتدپرس، كارتر شنبه شب گفت: «اگر ‌چه داعش در حال نابودي است اما هنوز خيلي چيزها مانده كه بايد انجام داد. براي آنكه مطمئن شويم پس از شكست داعش شبه‌نظاميان دوباره قدرت نخواهند گرفت، بايد نيروهايمان را در عراق نگهداريم.» كارتر افزود: «مأموريت ائتلاف بين‌المللي در عراق به عمليات نظامي عليه تروريست‌ها در شهر موصل محدود نمي‌شود و ما به جنگ عليه عناصر مسلح خارجي و مقابله با داعش براي جلوگيري از تغيير منطقه و تجديد نيرو ادامه مي‌دهيم.» اظهارات كارتر درباره حمله به تروريست‌ها درحالي است كه حملات دو ساله ائتلاف بين‌المللي تحت حمايت امريكا نتوانسته موفقيتي را در مقابل تروريست‌ها كسب كند و بارها به جاي بمباران مواضع داعش، مواضع نيروهاي سوري و عراقي را مورد هدف قرار داده است.

امريكا در دو سال اخير نزديك به 5هزار نيروي نظامي به عراق اعزام كرده است كه به جاي كمك به نيروهاي عراقي بيشتر نقش كمك‌رساني به تروريست‌ها را ايفا مي‌كنند و در برخي شهرها فرماندهان داعش را از مهلكه نجات داده‌اند. امريكايي‌ها به رغم تعهداتشان، كمك قابل توجهي به دولت بغداد انجام ندادند و اين نيروهاي عراقي بودند كه شهرهاي اشغال شده را يكي پس از ديگري از دست داعش آزاد كردند.  وزير دفاع امريكا در ادامه سخنان خود بر لزوم ارائه كمك به دولت عراق براي آموزش نيروهاي پليس، گارد مرزي و ديگر يگان‌هاي نيروهاي مسلح عراق با هدف حفظ سرزمين‌شان در برابر تروريست‌ها، تاكيد كرد. اشتون كارتر همچنين در توصيف اقدامات اخير پنتاگون براي مقابله با گروه تروريستي داعش گفت: «دولت اوباما از فرماندهي مشترك عمليات ويژه خواسته بود اولويت برنامه‌هاي خود را بر موضوع جلوگيري از انجام حملات تروريستي به وسيله داعش در غرب متمركز كنند.» كارتر اشاره‌اي به مدت زمان لازم براي حضور نظامي امريكا يا تعداد نيروهاي لازم براي استقرار در عراق نكرد؛ اما آسوشيتدپرس نوشته تصميم‌گيري درباره اين موارد به احتمال قريب به يقين به عهده دولت جديد امريكا خواهد بود.  ترامپ به عنوان چهل و پنجمين رئيس‌جمهور امريكا، از ژانويه سال ۲۰۱۷ ميلادي هدايت كاخ سفيد را برعهده مي‌گيرد. او در رقابت‌هاي انتخاباتي، مخالفت خود را با بسياري از سياست‌هاي دولت باراك اوباما از جمله در مورد عراق بيان كرده است. برخي ناظران براين باورند كه امريكا با اعزام نيروهاي خود به عراق و ايجاد پايگاه‌هاي جديد سعي دارد پروژه عقيم تجزيه عراق را محقق كند.

با گذشت 50 روز از عمليات آزادسازي موصل، مركز خلافت خودخوانده داعش در عراق نيروهاي عراقي به پيشروي‌هاي خود در مواضع تروريست‌ها ادامه مي‌دهند. به گزارش شبكه خبري الجزيره، ارتش عراق روز شنبه در راستاي عمليات آزادي آخرين مقر داعش در عراق، كنترل چند روستا در محور شمالي حومه شهر موصل را در دست گرفت. نيروهاي ارتش عراق در داخل موصل نيز به محله «القادسيه اول» در شمال شرق موصل وارد شدند. ارتش عراق همچنين وارد محله‌هاي الزهور، المحاربين و المصارف در شرق موصل شده است. نيروهاي عراقي كه پيشتر از محور شرقي وارد شهر موصل شده بودند، محله‌هاي الشهدا‌، التأميم و النور را محاصره كرده‌اند اما حضور غيرنظاميان پيشروي آنها را با مشكل مواجه كرده است. مسئولان عراقي تلاش مي‌كنند تا قبل از پايان سال ميلادي جاري موصل را آزاد كنند و بزرگ‌ترين پيروزي را عليه داعش رقم بزنند براي همين وزارت دفاع عراق برنامه‌هاي نظامي آزادي موصل را تغيير داده تا همزمان با تلاش براي محافظت از جان غيرنظاميان روند پيشروي به سمت مركز شهر و بخش غربي نيز با سرعت بيشتري انجام شود. حيدرالعبادي، نخست وزير عراق روز شنبه گفت كه پيروزي نهايي در موصل در دسترس است.





تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن