تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817441914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محلي براي تجربه زندگي به سبك ر زمندگان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: محلي براي تجربه زندگي به سبك ر زمندگان
حاج قاسم صادقي از رزمندگان قديمي دفاع مقدس دو سالي است در سرما و گرما به همراه خانواده‌اش در دشت ذوالفقاريه در حال ساخت و آماده‌سازي يادماني براي 400 شهيد از اقشار مختلف جامعه است.
نویسنده : احمد محمدتبريزي 
حاج قاسم صادقي از رزمندگان قديمي دفاع مقدس دو سالي است در سرما و گرما به همراه خانواده‌اش در دشت ذوالفقاريه در حال ساخت و آماده‌سازي يادماني براي 400 شهيد از اقشار مختلف جامعه است. 400 شهيد از گروه فدائيان اسلام زير نظر سيد مجتبي هاشمي در ماه‌هاي نخستين جنگ مشغول دفاع از شهر آبادان شدند و نگذاشتند شهر به دست دشمن بيفتد. گروهي كه در آن از طلبه، دانش‌آموز، دانشجو تا دكترهايي كه از خارج به وطن بازگشته بودند و زندانيان توبه كرده حضور داشتند و همه در كنار هم براي دفاع از وطن هم‌قسم مقابل دشمنان جنگيدند و جانشان را فدا كردند.
  يادماني براي 400 شهيد
سردار صادقي كه در طول اين سال‌ها خستگي‌ناپذير در آبادان مشغول كار براي زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره شهداست درباره فعاليت‌ها و كارهاي صورت گرفته به «جوان» مي‌گويد: پس از 36 سال محلي را كه محل شهادت 400 شهيد از اقشار مختلف جامعه را زنده نگه داشته‌ايم. دو سال همراه خانواده‌ام در دشت ذوالفقاريه در كانكسي زندگي مي‌كنم و سنگرها و مواضع دشمن و نيروهاي خودي كه آن زمان ساخته شده بوده را احيا مي‌كنم.
اين پيشكسوت جهاد كه خودش زماني كنار نيروهايي مثل شهيد هاشمي و ضرغام جنگيده و از نزديك شاهد رويارويي رزمندگان با نيروهاي بعثي بوده، ‌خاطرنشان مي‌كند: در تمام اين مدت در بيابان با تمام سختي‌هايش ايستادگي كرديم تا ايثار و گذشت بچه‌هايي كه در اين قطعه فداكاري كردند، ‌فراموش نشود.
صادقي با اشاره به كمك‌هاي صورت گرفته بيان مي‌كند: با حكم سردار جعفري 10 دستگاه تانك، نفربر و زره‌پوش غنيمتي را از اصفهان حمل كرديم و به دشت آورديم و در مكاني كه زماني در اشغال دشمن بود، قرار داديم.
  شبيه‌سازي 40 سنگر
صادقي درباره ابتكاري كه در اين يادمان براي بزرگداشت ياد و خاطره شهدا استفاده شده، مي‌گويد: اينجا 40 سنگر را شبيه‌سازي و براي هر سنگر يك موضوع خاص انتخاب كرده‌ايم. مثلاً يك سنگر به شهداي اقليت‌هاي مذهبي اختصاص دارد، در يك سنگر درباره شهداي دانش‌آموز صحبت مي‌شود، سنگر ديگري براي شهداي دانشجو است يا سنگري كه متعلق به چهار برادر شهيد يا سنگري كه مربوط به پدر، پسر و نوه شهيد است، داريم.
وي ادامه مي‌دهد: تمام اين شهدا نگذاشتند آبادان سرنوشتي مشابه خرمشهر پيدا كند و با شجاعت و ايثارشان مانع از اشغال شهر شدند. رزمندگاني از تيپ‌ها و سليقه‌هاي مختلف كه گفتند مي‌خواهيم از دين، وطن و ناموسمان دفاع كنيم و در آبادان با نيروهاي دشمن كه از كشورهاي مختلفي مثل اردن، مصر، سودان و يمن بودند، جنگيدند.
  تجربه حضور يك شب در خط
صادقي با اشاره به حضور شخصيت‌هاي بزرگي همچون شهيد بهشتي، ‌شهيد رجايي، ‌دكتر چمران و رهبر انقلاب در دشت ذوالفقاريه بيان مي‌كند: شاهرخ ضرغام 17 آذر 1359 در اين دشت وقتي قصد داشت با آرپي‌جي تانك‌هاي دشمن را بزند، با دوشكا مورد هدف قرار مي‌گيرد و از ناحيه سر و سينه جراحت‌هاي شديدي برمي‌دارد و به شهادت مي‌رسد. شهداي ديگري با مدرك دكترا حضور داشتند كه از خارج كشور به ايران بازگشته بودند. شهدايي همانند محمدعلي حبيب‌الله، اصغر شعله‌ور و علي موحد خامنه نمونه‌اي از اين شهدا هستند. مسئولان و دلسوزان انقلاب وقتي شنيدند در اين مكان در حال ساخت يادمان هستيم پاي كار آمدند و با فراهم آوردن امكانات موجب تسريع ساخت و پيشرفت كارها شدند.
اين رزمنده دفاع مقدس با بيان اينكه تقريباً كارهاي ساخت يادمان تمام شده، تصريح مي‌كند: دانش‌آموزان و دانشجويان و بقيه افراد جامعه مي‌توانند با حضور در دشت در سنگرها حاضر شوند و در سنگرها بمانند و خط مقدم آن زمان رزمندگان را ببينند. با حضور در اين محل مي‌توان بخشي از تاريخ دفاع مقدس و اتفاقاتي كه افتاده را از نزديك ديد و درك كرد. همچنين افراد در سنگر با فانوس و بالن شب را سپري و كاملاً يك زندگي به سبك قديم و به شيوه زندگي بچه‌هاي جنگ را تجربه خواهند كرد. خودمان اسم « يك شب در خط» را براي حضور اين عزيزان نامگذاري كرده‌ايم و اميدواريم با حضور اقشار مختلف جامعه در دشت ذوالفقاريه ياد و خاطره و رشادت‌هاي رزمندگان زنده شود. از دشت ذوالفقاريه تا مرز شلمچه 40 كيلومتر فاصله است و حتي ما از زائراني كه از كربلا برمي‌گشتند در اين يادمان پذيرايي كرديم. ساخت اين يادمان كاري غيرجناحي و غيرسياسي بود كه با تحمل سختي‌ها و با روحيه جهادي و انقلابي ساخته شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن