تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820287056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراهیم حقیقی: از این عشق خلاصی ندارم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:
ابراهیم حقیقی: از این عشق خلاصی ندارم

ابراهیم حقیقی که این روزها نمایشگاهی از خط نگاره ها خود را برپا کرده است، نقش و خیال را دو کلید اصلی خلق آثار هنرهای تجسمی می داند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم حقیقی، طراح گرافیک، عکاس و مدیر هنری ایرانی، متولد ۱۳ مهر سال ۱۳۲۸ در تهران است. او عضو انجمن بین المللی طراحان گرافیک، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران است.�

حقیقی از سال ۱۳۴۷ تا کنون طراحی کتاب ها و مجلات گوناگون را برعهده داشته و برای فیلم ها و سریال های زیادی تیتراژ ساخته است. این هنرمند، تاکنون بیش از ۲۰ نمایشگاه هنری هم برگزار کرده که تازه ترین آن ها با نام «نقش غلط» این روزها در نگارخانه «آ» برپا شده است.  او در این نمایشگاه مجموعه ای از جدیدترین خط نگاره هایش را که با الهام از اشعار حافظ خلق کرده به نمایش گذاشته است. در همین ارتباط با این هنرمند گفت و گویی کرده ایم که می خوانید.
فکر می کنم این ششمین نمایشگاه خط نگاره های شما به شمار می آید. این بار روی اشعار حافظ تمرکز کرده اید. در باره این رویکرد تازه بگویید.
آثار این نمایشگاه با مجموعه پیشین که «من و خیام و ماتیس» نام داشت و در گالری گلستان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت، تفاوت فاحشی دارد. البته پیش تر نیز در مجموعه خط نگاره ها به شعر حافظ پرداخته بودم اما این نخستین مجموعه مستقلی است که تمرکزش را بر روی شعر حافظ است.
اشعار حافظ جدا از بحث موضوع و محتوا، چه تاثیری بر شیوه کار شما داشت؟
انتخاب شعر یک سکوی آغاز بوده است ولی وقتی که از شعر عبور و نقاشی می کنیم، اثر هنری مهم است. در واقع شعر حافظ این انگیزش را در من به وجود آورد که این مجموعه را خلق کنم و من به هیچ وجه منکر تاثیر شعر حافظ نیستم.
در این مجموعه بر روی دو عنصر نقش و خیال که در آثار ...
[ مشاهده متن کامل ابراهیم حقیقی: از این عشق خلاصی ندارم در خبر آنلاین ]اخبار پیشنهادی:




ابراهیم حقیقی: از این عشق خلاصی ندارم



ابراهیم حقیقی: از این عشق خلاصی ندارم






شنبه ، ۱۳آذر۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن