تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797707906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمدید تحریم‌ها به معنای کوبیدن میخی بر تابوت برجام نیست


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تمدید تحریم‌ها به معنای کوبیدن میخی بر تابوت برجام نیست
روز نو : روزنامه آمریکایی هافینگتون پست در گزارشی ضمن تاکید بر تبعات منفی تصویب قانون تمدید تحریم‌ها علیه ایران بر تصورات ایران نسبت به پایبندی آمریکا بر تعهداتش در برجام از قول یکی از کارشناسان تحریم‌های ایران در آمریکا نوشت: ایران با این وضعیت هوشمندانه برخورد می‌کند. هیچ کاری در تناقض با برجام انجام نمی‌دهد و سعی می‌کند احساس بین‌المللی‌ای را علیه آمریکا ایجاد کند.


 مجلس سنا روز پنجشنبه به ادامه رژیم تحریم‌ها علیه ایران برای مدت ده سال رای داد. این قانون با تعداد ۹۹ رای در مقابل ۰ رای منفی قدم مهمی را برای اطمینان از توانایی آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها در صورت نقض برجام از سوی ایران برداشته است. اما دولت اوباما و بسیاری از کارشناسان، بر این باورند که تمدید تحریم‌ها هیچ تاثیر عملی‌ای نخواهد داشت و در عوض پایبندی ایران به تعهداتش را با خطر مواجه خواهد کرد.


این گزارش با بیان اینکه کاخ سفید گفته این قانون را امضا خواهد کرد، نوشت: با این حال یکی از مقام‌های کاخ سفید به هافینگتون پست گفته در حالی که انتظار می‌رود رییس‌جمهور این قانون را امضا کند، اما جان کری همه تلاشش را برای حفظ لغو تحریم‌های هسته‌ای خواهد کرد.


ماه گذشته تاریخ انقضای قانون تحریم‌های ایران که در سال ۱۹۹۶ تصویب شده بود به پایان رسید. یکی از بخش‌های توافق هسته‌ای، سال گذشته لغو برخی از تحریم‌های علیه ایران بود که در لایحه ۱۹۹۶ به آن اشاره شده بود. طرفداران تمدید تحریم‌ها مدعی‌اند که اگر اجازه دهیم این قانون منقضی شود، توانایی‌مان را برای اعمال تحریم مجدد در صورت نقض برجام از سوی ایران را از دست خواهیم داد.


«باب منندز» سناتور دموکرات که با توافق هسته‌ای مخالف بود و از لوایح گوناگونی در خصوص اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران و تمدید لایحه تحریم‌های ده ساله ایران حمایت کرده است، به هافینگتون پست گفت: «اگر نظام تحریم‌ها از هم پاشیده شود، ما هیچ تحریمی برای بازگرداندن در صورت نیاز نداریم.»


به گفته «کریس کوونز» یکی از حامیان توافق هسته‌ای، ایران باید بداند که تهدید به بازگرداندن تحریم‌ها یک تهدید جدی است و هنوز به قوت خود باقیست.


به گفته هافینگتون پست قانون تمدید تحریم‌ها به امضای ۲۰ تن از نمایندگان دموکرات که حامی توافق هسته‌ای هستند نیز رسیده است.


به گزارش «هافینگتون پست» کارشناسنان تحریم‌ها گفته‌اند که «مندننز» و همکاران او در مجلس نمایندگان، در تعریف اهمیت قانون تمدیدهای ایران اغراق می‌کنند. از سال ۱۹۹۶ که این قانون به امضا رسیده است تاکنون، کاخ سفید و کنگره تحریم‌های متعددی را علیه ایران به امضا رسانده‌اند که بخش عمده‌ای از آنها بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی به سزایی گذاشته است. حتی اگر قانون ۱۹۹۶ منقضی می‌شد، رییس‌جمهور می‌توانست در صورت نیاز، تحریم‌ها را تحت ماده اضطرار بین‌المللی قدرت‌های اقتصادی بازگرداند.


به گفته «ساموئل کاتلر» تحلیل‌گر بخش انرژی و کارشناس تحریم، به عنوان ادبیات ماده اضطرار بین‌المللی قدرت‌های اقتصادی به گونه‌ای است که به رییس‌جمهور اجازه می‌دهد، هرنوع محدودیتی را در ارتباط با اشخاص یا طرف‌های خارجی با صلاح‌دید شخص رییس‌جمهور اعمال کند. اقدام کنگره، قدرت جدیدی را به کابینه داده است.


به گفته «اریک فراری» وکیل متخصص قوانین تحریم‌ها، تصویب این قانون از سوی مجلس سنا یک حرکت سمبلیک برای سخت گرفتن به ایران بوده است. تاثیرات واقعی قانون تمدید تحریم‌ها در قبال ایران در حقیقت به شدت محدود است اما می‌تواند این تصور را در ایران ایجاد کند که آمریکا به تعهداتش در برجام پایبند نیست.


فراری به هافینگتون پست گفت: «تمدید یا اعمال هر تحریمی به نفع طرف‌هایی است که می‌خواهند نشان دهند آمریکا در پی ایجاد تحریم‌های سخت و جدید است.»


«الیزابت روزنبرگ» یکی از مقامات سابق وزارت خزانه‌داری گفته تمدید قانون تحریم‌های ایران، توافق هسته‌ای را از بین نخواهد برد بلکه پیامی به ایران می‌فرستد که در این پیام گفته شده واشنگتن به دنبال راهی برای فرار از توافق است.


به گفته او ایرانی‌ها متوجه می‌شوند کسانی که خواهان تمدید ماده تحریم‌ها علیه ایرانند، به دنبال پایان دادن به توافق هسته‌ای هستند و این امر اعتماد آنها را در ادامه تعهداتشان تضعیف خواهد کرد. این می‌تواند اعتماد ایران و اتحادیه اروپا را در خصوص توانایی آمریکا در حفظ تعهداتش تضعیف کند اما این به معنای میخی بر تابوت برجام نیست.


«ریچارد نفیو» یکی از مقامات سابق هماهنگ‌کننده تحریم‌های ایران در وزارت خارجه گفته رویکرد خصمانه ترامپ، ایرانی‌ها را عصبی کرده و باعث شده آنها تمایل بیشتری به بیان نگرانی‌هایشان داشته باشند. با این حال من فکر می‌کنم ایران با این وضعیت، هوشمندانه برخورد می‌کند. هیچ کاری در تناقض با برجام نمی‌کند و سعی می‌کند احساس بین‌المللی‌ای را علیه آمریکا ایجاد کند.


در این مقاله گفته شده که مشکل بزرگ‌تر با تمدید قانون تحریم‌های ایران این است که این قانون می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ ادامه پیدا کند و این درحالی است که آمریکا تا آن زمان موظف بود به تحریم‌ها پایان دهد. نه اینکه به طور موقت این تحریم‌ها را تعلیق کند. اگر این قانون به امضا برسد تا سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.


به گفته «کالتر» اگر این قانون تا آن زمان ادامه پیدا کند، ما باید خودمان را برای جنگ بین کنگره و رییس‌جمهور آماده کنیم.


«جان کری» در دقایق نهایی روز چهارشنبه خطاب به دموکرات‌های سنا گفته بود در مقابل این قانون خواهد ایستاد اما کاخ سفید دست از تهدید به وتوی این لایحه برداشته است.


یکی از مقام‌های ارشد دولت گفته ما معتقدیم هیچ نیازی به تمدید قانون تحریم‌ها علیه ایران نیست و با این حال بر این باوریم که تمدید این قانون، نقض برجام به شمار نمی‌رود.


«هافینگتون پست» در گزارش خود مدعی شده قانون تمدید تحریم‌ها علیه ایران، کاخ سفید را در وضعیت سختی قرار داده است.


«تیلر کولیس» یکی از اعضای شورای ملی ایرانیان آمریکا با اشاره به افرادی نظیر مندننز که معتقدند تمدید تحریم‌ها به معنای ایجاد تحریم‌های جدید است، گفت: اگر کنگره، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند، کاخ سفید به راحتی از حق وتوی خود استفاده خواهد کرد.




تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن