تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816816723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار یوروپل دربارۀ احتمال افزایش حملات تروریستی داعش در اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: هشدار یوروپل دربارۀ احتمال افزایش حملات تروریستی داعش در اروپا
سازمان پلیس اتحادیه اروپا اعلام کرد همزمان با تضعیف داعش در خاورمیانه، این گروه به دنبال اجرای حملات در قاره سبز است.


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سازمان پلیس اتحادیۀ اروپا (یوروپل) اعلام کرد هم‌زمان با تضعیف گروه تروریستی داعش در صحنۀ نبرد در عراق و سوریه، این گروه به دنبال اجرای حملات بیشتر با شیوه‌های جدید در کشورهای اروپایی خواهد بود.


بر این اساس ،یوروپل جمعه گزارشی با عنوان تغییر در شیوۀ حملات گروه تروریستی داعش منتشر و در آن اعلام کرد داعش احتمالاً در آیندۀ نزدیک کشورهای اروپایی را که عضو ائتلافِ موسوم به ضد داعش تحت رهبری امریکا هستند، هدف حملات تروریستی خود قرار خواهد داد.


در این گزارش آمده است: «ارزیابی برخی سرویس‌های اطلاعاتی نشان می‎دهد احتمالاً در حال حاضر چند ده نفر تحت نفوذ داعش در اروپا حضور دارند که می‌توانند حملات تروریستی اجرا کنند.»
بر اساس اعلام این سازمان، گروه داعش در شستشوی مغزی جوانانی که در اروپا در اقلیت بوده و به حاشیه رانده شده‎اند، ماهر است.


در گزارش یوروپل هشدار داده شده است احتمالاً گروه داعش از روش‎هایی که در اجرای حملات تروریستی در عراق و سوریه استفاده می‌کند، مانند ماشین‎های بمب‎گذاری‎شده در اروپا نیز بهره خواهد برد.


یوروپل تصریح کرد: حملات 2 سال گذشتۀ گروه داعش در فرانسه و بلژیک نشان می‎دهند که تروریست‎هایی که به نمایندگی از داعش دست به اقدامات تروریستی در اروپا می‎زنند توانایی برنامه‌ریزی برای حملات پیچیده را دارند.


این گزارش می‌افزاید داعش همچنین در هدف‌‌گیری حملات احتمالاً ازاین‌پس به‌جای برگزیدن اهدافی نمادین مانند افسران پلیس و نظامیان، همچون حملات سال 2015 در پاریس، پایتخت فرانسه، مردم عادی را هدف قرار خواهد داد.


داعش در نوامبر سال گذشتۀ میلادی، پاریس، پایتخت فرانسه را هدف یک‌رشته حملات قرارداد که درمجموع 130 کشته بر جای گذاشت. نتایج تحقیقات دربارۀ این حادثه نشان داد که عاملان آن عمدتاً بلژیکی بودند.


یوروپل اعلام کرد: «حملات کور به‌طور کل اثری بسیار قدرتمند بر مردم دارند و این جزء هدف‌های اصلی تروریسم است: ارعاب جدی جمعیت.»
سازمان پلیس اتحادیۀ اروپا افزود در حال حاضر حمله به زیرساخت‎های حیاتی مانند شبکه‏‌های برق و تأسیسات هسته‎ای، در اولویت تروریست‎ها نیست.


یوروپل در گزارش خود آورده است نظر اجماعی سازمان‎‏های اطلاعاتی کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا این است که «قابلیت‌های سایبری گروه‎های تروریستی هنوز نسبتاً کم» است، اما امکان درگیر شدن گروه‎های سایبری وابسته به تروریست‏های تحت حمایت مالی برخی دولت‎ها را در جنگ سایبری نباید نادیده گرفت.


در این گزارش به خنثی‌سازی یک حملۀ تروریستی در ماه فوریه (بهمن/اسفند 94) در مراکش اشاره شده است که داعش در آن از سلاح‏‎های شیمیایی و بیولوژیک استفاده کرده بود.


یوروپل از احتمال استفاده از این نوع تسلیحات در حملات داعش به اروپا ابراز نگرانی کرده، اما درعین‌حال تصریح کرده است که استفاده از سلاح خودکار، چاقو و وسایل نقلیه به دلیل آن‌که به‌راحتی قابل‌دسترس هستند، محتمل‎تر است.


کشورهای اروپایی در چند سال گذشته شاهد تلاش تعدادی از شهروندان خود برای پیوستن به گروه‌‌های تروریستی در خاورمیانه بوده‌اند. سازمان اطلاعات جنایی اتحادیۀ اروپا (یوروپل) در فوریه اعلام کرد، گفته می‌شود از سال 2011 حدود 30 هزار پیکارجو از بیش از 100 کشور جهان برای پیوستن به گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه و عراق سفر کرده‌اند.


بلژیک، که اغلب مؤسسات اتحادیۀ اروپا و مقرهای ناتو در آن قرار دارد، به‌عنوان منبع اولیۀ جذب نیرو برای داعش در اروپا شناخته شده است.


در‌ همین ‌حال ژیل دو کرشوو، هماهنگ‌کنندۀ عملیات ضد تروریستی اتحادیۀ اروپا، هشدار داد که با شکست تروریست‏ها در عراق و سوریه، اتباع اروپاییِ عضو گروه تروریستی داعش به کشورهای مبدأ خود باز خواهند گشت و کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا می‌بایست به فکر اتخاذ رویکردی هماهنگ برای مقابله با این موضوع باشند.


نیروهای نظامی کشورهای عراق و سوریه که طی سال‌های گذشته قربانی اصلی حملات تروریستی و قتل‌عام‌های گروه تروریستی داعش بودند، با اتحاد و به‌کارگیری تمام توانایی خود، در مبارزه با داعش به دستاوردهای بزرگی دست‌یافته‌اند.


شهر موصل، مرکز استان اداری نینوا در عراق، که پایتخت خود خواندۀ گروه داعش خوانده می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ نبردی عظیم میان نیروهای عراقی و تروریست‎ها مبدل شده است.





۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن