تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816979959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله علم الهدی: سیره سیاسی امام رضا(ع) مبین خط حرکت در برابر فتنه دشمن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آیت الله علم الهدی: سیره سیاسی امام رضا(ع) مبین خط حرکت در برابر فتنه دشمن است مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دوران زندگانی امام هشتم (ع) نسبت به سایر ائمه معصومین(ع) به لحاظ آموزه های سیاسی پربارتر می باشد و سیره سیاسی حضرت مبین خط حرکتی ما در برابر فتنه دشمن است.


به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی در مشهد افزود: فلسفه ظلم ظالمان و مظلومیت اهل بیت(ع)، رویارویی با پیامبر اسلام و انگیزه سرکوبی آنان نسبت به ائمه اطهار(ع) از امام علی (ع) تا امام زمان(عج) در تحولات سیاسی دو جریان حاکم بر امت اسلامی شامل بنی امیه و بنی عباس سپری شده است. وی ادامه داد: بنی امیه و بنی عباس به رغم اینکه در نوع ستمگری و ظلم یکی بدتر از دیگری بود؛ در حقیقت از دو تبارند که بین این دو تبار هیچ وجه مشترکی وجود ندارد.امام جمعه مشهد گفت: بنی امیه از تباری بودند که سابقه عناد آنان با بنی هاشم به قبل از اسلام بازمی گردد و بعد از اسلام هم در صف مقابل عناد و دشمنی با پیغمبر اکرم(ص) قرار گرفتند.وی افزود: بنی عباس از تباری بودند که وابستگی فامیلی به اهل بیت(ع) داشتند اما با این حال ظلم و ستمی که بنی عباس بر ائمه معصوم(ع) روا داشتند به مراتب جنایتبارتر از ظلم و ستم بنی امیه بود. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بنی عباس تصور می کردند مقام ولایت اهل بیت(ع) یک ظرفیت مکتبی است که اگر در کنار حکومت قرار گیرد حاکمیت بنی عباس در هر ماهیتی برای امت اسلام توجیه پذیر و قابل قبول است.وی گفت: آنچه متوکل و مامون عباسی می پنداشتند این بود که وجود شخصیت علمی و عظمت مقام معنوی امامت و ولایت در کنار حکومت بنی عباس توجیه گر همه لبه های تیز شمشیر بنی عباس و جنایات و هوسبازیهای آنها خواهد بود.آیت الله علم الهدی افزود: از دیدگاه ائمه معصوم(ع) حکومت غاصب، غاصب بود حال وابسته به تبار رسول الله باشد یا نباشد. اهل بیت(ع) تسلیم طاغوت جنایتبار از هر تباری نمی‌ شوند که این مهم یک آموزه سیاسی برای جامعه کنونی است.وی ادامه داد: گاهی برخی عناصر در یک خط موضعگیری برابر ولایت قرار می‌ گیرند و زمانی که قرار است مورد بازخواست قرار گیرند برخی به سابقه آنان رجوع می کنند و می ‌گویند که این افراد برای انقلاب فداکاری کرده و شکنجه شده اند و افرادی با این سابقه چطور می توانند از صفحه انقلاب حذف شوند.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در همه انقلابها مساله ریزش و رویش وجود داشته است. افرادی که یک روز در رکاب پیامبر اسلام جنگیدند روزی دیگر در مقابل امام علی(ع) شمشیر کشیدند.وی افزود: حکمرانان بنی عباس به مراتب جنایتکارتر از حکمرانان بنی امیه بودند، بنی امیه بخاطر عنادی که با پیامبر اسلام داشتند فقط ائمه معصومین(ع) را سرکوب کردند اما حکمرانان بنی عباس می خواستند در ابتدا ائمه(ع) را به استخدام خود درآورند و وقتی ایشان مقاومت کرده و چهره واقعی آنان را به مردم معرفی می نمودند حکمرانان همان برخورد بنی امیه را با ائمه معصوم(ع) کرده و آنان را در نهایت سرکوب نمودند.آیت الله علم الهدی ادامه داد: مامون عباسی می خواست که ائمه و خلافت را در هم ادغام کند و هر دو را تصاحب نماید تا از منظر اهل سنت به عنوان خلیفه و از منظر شیعیان به عنوان امام پذیرفته شود. وی گفت: مامون، امام رضا(ع) را به بهانه واگذاری خلافت به ایشان از مدینه به توس آورد تا پس از قبولی خلافت از سوی امام، وی ولیعد آن حضرت شود و سپس با کشتن امام هم خلافت و هم امامت را یکجا تصاحب نماید و این بود شیعه گری مامون عباسی.امام جمعه مشهد افزود: ولایتی که ایستادگی در مقابل آمریکا را قبول نداشته باشد شیعه گری از نوع مامون است لذا این افراد قبل از اینکه شیعه انگلیسی باشند شیعه مامونی هستند.وی ادامه داد: مامون عباسی پس از ورود امام رضا(ع) به توس محفل بزرگی به عنوان تفویض خلافت راه انداخت و در این مجلس گفت که خلافت را به امام(ع) تفویض می کند.آیت الله علم الهدی گفت: امام رضا(ع) که به توطئه مامون واقف بودند در مقابل سخن وی فرمودند که اگر این خلافت حق خدایی باشد قابل خلع نیست و اگر این خلافت را خدا به تو داده چگونه ممکن است به کس دیگری ببخشی.وی افزود: مامون که در این توطئه شکست خورده بود از همان زمان تصمیم به قتل امام رضا(ع) گرفت و در نهایت ایشان را مسموم نمود و به شهادت رساند.7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **منتشرکننده: حسین کریم زاده



10/09/1395





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن