تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798452120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گسترش همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با دانشگاه صداوسیما


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گسترش همکاری پژوهشگاه علوم انسانی با دانشگاه صداوسیما
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با دانشگاه صدا و سیما تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی امضا کرد.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مراسم امضای این تفاهمنامه، ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) با معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: پژوهشگاه با رویکردهای مختلفی به فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌پردازد. اولین رویکرد پژوهشگاه علوم انسانی، برنامه توسعه با رویکرد دانایی محور است که بر مبنای آن شبکه نخبگانی تأسیس شده و  پژوهشگاه با بیش از ۲ هزار استاد در سراسر کشور ارتباط دارد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: رویکرد دیگر کاربردی‌سازی علوم انسانی است که برای اولین بار بر اساس این برنامه، پژوهشی در زمینه ساماندهی سکونت در حوزه مکران در حال انجام است.


دکتر قبادی خاطرنشان کرد: طرح جامع و کلان «اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور» از جمله دیگر طرح‌هایی است که با مشارکت نخبگان کشور در حال انجام است و قرار است گزارش نهایی «فاز صفر» این طرح در هفته پژوهش ارائه شود.


وی در توضیح سومین رویکرد با بیان اینکه رویکرد افزایش سرانه در اولویت پژوهشگاه است، گفت: با تلاش پژوهشگران و اساتید پژوهشگاه، تولید سرانه علم از ۰.۶ درصد به ۱.۵ درصد رسیده است و تلاش ما بر این است تا بتوانیم طبق پیش بینی برنامه توسعه تولید سرانه علم را به ۲.۵ درصد برسانیم.


رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی همچنین به جایگاه پژوهشگاه به عنوان نماد تمدن ایرانی در حوزه علوم انسانی اشاره کرد و افزود: علوم انسانی مزیت منحصر به فردی در جمهوری اسلامی ایران دارد؛ چرا که علوم انسانی بزرگترین مجرای ارتباطی بین نسل‌هاست، لذا همکاری با دانشگاه صدا و سیما فرآیند جهت‌گیرانه‌ای است که به انتقال میراث ما به نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.


در ادامه این جلسه، دکتر زابلی‌زاده، رییس دانشگاه صدا و سیما ضمن تشکر از مسؤولان پژوهشگاه به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه صدا و سیما، سابقه‌ای بیش از نیم قرن دارد که در ابتدا مدرسه عالی تلویزیون بود و شاید اولین مدرسه عالی در خاورمیانه بود که در حوزه‌های رادیو و تلویزیون به تربیت دانشجو می‌پرداخت و بعدها در سال ۱۳۹۲ از دانشکده به دانشگاه ارتقاء یافت. در ساختار این دانشگاه دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشکده فنی و مهندسی رسانه، دانشکده تولید، رادیو و تلویزیون، دانشکده فلسفه رسانه و دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال و همچنین یک دانشکده دین و رسانه قرار دارد.


همچنین دکتر رضوی توسی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، به معرفی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی پرداخت و اظهار کرد: رشته‌های دانشگاه صدا و سیما، بیشتر میان‌رشته‌های حوزه رسانه هستند، برای پشتوانه علمی از این رشته ها لازم است کارهای پژوهشی متعددی انجام شود.


دکتر گل محمدی، رییس دانشکده تولید، رادیو و تلویزیون نیز به معرفی دانشکده رادیو و تلویزیون و رشته‌ها پرداخت و تأکید کرد: خاستگاه برخی از رشته‌ها تنها در دانشگاه صدا و سیما است؛ چرا که هدف اصلی این دانشگاه تربیت نیروهای حرفه‌ای برای خود سازمان است.


دکتر ساعی، رییس دانشکده ارتباطات صدا و سیما نیز با تأکید بر این که رشته‌های تحصیلی این دانشکده هم کاربردی و هم غیرکاربردی است، گفت: ما به دنبال فعال کردن رشته‌هایی در حوزه فضای مجازی، علوم شناختی و رسانه، آینده‌پژوهی رسانه، انواع روزنامه‌نگاری تخصصی و رشته‌های تخصصی متون رسانه هستیم.


وی تصریح کرد: هدف اصلی ما در این دانشکده تأمین نیروی انسانی مطابق با فرهنگ سازمانی است، همچنین تلاش مهم دیگر ما در دانشکده ارتباطات، تربیت افراد حرفه‌ای برای کار در سازمان صدا و سیما و فعالیت‌های رسانه‌ای است.


دکتر سرابی، معاون همکاری امور بین‌الملل دانشگاه صدا و سیما نیز به اهمیت انعقاد تفاهم‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز علمی و آموزشی خارج از کشور منعقد کرده است که بسیاری از این مراکز توانایی و ظرفیت‌های علمی و آموزشی این دانشگاه را تحسین کرده و تمایل بیشتری به ادامه همکاری علمی و آموزشی داشته‌اند.


بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دکتر قبادی در جمع‌بندی مباحث مطرح شده تأکید کرد: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان نهاد آکادمیک می‌تواند ظرفیت ملی مؤثری را برای دانشگاه صدا و سیما فراهم کند و نیز می‌تواند در حوزه مغزافزاری کمک خوبی برای این دانشگاه باشد، چرا که مهمترین و بزرگترین نهاد علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی است و از این جهت، پژوهشگاه این آمادگی را دارد که با همکاری دانشگاه صدا و سیما، نقش مفیدی را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و کیفیت فعالیت‌ها و پژوهش‌های رسانه‌ای کشور ایفا کند.










در پایان این جلسه، ضمن قرائت مفاد تفاهم‌نامه و تأیید طرفین، تفاهم‌نامه همکاری علمی و آموزشی بین دانشگاه صدا و سیما و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی امضا شد.




۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن