تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817069502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات پناهندگی مدال آور ایرانی‌الاصل آذربایجان :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: جزئیات پناهندگی مدال آور ایرانی‌الاصل آذربایجان
مدال برنز فوق سنگین گشتی فرنگی المپیک ریو برای یک آذربایجانی، فرنگی کاری که تا سال ها پیش با دوبنده ایران به روی تشک می رفت اما حالا بنا به دلایلی راهی آذربایجان شده است.

به گزارش "ورزش سه"، صباح شریعتی تنها کشتی‌گیر ایرانی بود که در دسته فوق‌سنگین موفق به کسب مدال در بازی‌های المپیک2016 شد، البته با این تفاوت که او با دوبنده کشور آذربایجان این عنوان را به دست آورد تا کماکان حسرت مدال در دسته فوق سنگین در کشتی فرنگی کشورمان پا برجا باشد. شریعتی در گفت‌وگو با "همشهری‌ورزشی" در خصوص شرایط و دلیل رفتنش از ایران صحبت کرده است که در ادامه می‌خوانید.   * پس از المپیک ریو به ایران آمدی؟
بله؛ تا 10روز پیش سنندج بودم و با شروع اردوهای آماده‌سازی به باکو برگشتم.   * با رفتن خیرآبادی ادامه کار در جمهوری‌آذربایجان برایت سخت به نظر می‌رسد.
جمشیدخان مثل یک پدر برایم زحمت می‌کشید و به شکل ویژه‌ای به من می‌رسید. او مدت‌ها اینجا بود و به هم عادت کرده بودیم و طول می‌کشد تا به این شرایط جدید عادت کنم.    * آقای خیرآبادی از آذربایجان پیشنهاد ادامه همکاری داشت؟
بله؛ نایب‌رئیس فدراسیون و مربیان من را واسطه کردند که آقا جمشید را برگردانم ولی نشد. حالا نمی‌دانم که می‌خواهد استراحت کند یا قصد کار در تیم دیگری را دارد.   * می‌دانی از چه کشورهایی پیشنهاد داشت؟
تا جایی که من می‌دانم علاوه بر آذربایجان، از آلمان و گرجستان هم پیشنهاد داشت.   * جایی گفته بودی به‌خاطر کم‌توجهی‌هایی که در ایران به تو شد، به آذربایجان رفتی. در این خصوص توضیح می‌دهی؟
این را دیگر همه می‌دانند و تکرار مکررات است اما در ورزش ایران بر اساس یکسری قواعد سلیقه‌ای به تعدادی از ورزشکاران، بیشتر از چیزی که استحقاق آن را دارند، به شدت بها می‌دهند و به یکسری دیگر از آنها حتی اگر بهترین هم باشند، تحت هیچ شرایطی اهمیت نمی‌دهند؛ این افراد در همین کشتی دسته دوم باید تمام مراحل را پشت‌سر بگذارند یا در جام یادگار امام، جام تختی و انتخابی تیم ملی کشتی بگیرند تا بتوانند به یک تورنمنت خارجی اعزام شوند و  اگر هم در تورنمت ببازند، دوباره باید تمام مراحل را از اول طی کنند. یادم هست که در انتخابی تیم ملی جوانان اول شدم و قرار شد من را به مسابقات آسیایی بفرستند و بشیر باباجان‌زاده را به مسابقات جهانی ولی یک هفته قبل از اعزام اسم من را خط زدند و من را نبردند. من این رفتار را دیدم که دلزده شدم و چهار سال کشتی را کنار گذاشتم.   * همان زمان به این تصمیم اعتراض هم کردی.
چه کار مشخص و پرفایده‌ای می‌توانستم انجام بدهم؟ آقای خیرآبادی خیلی آن زمان تلاش کرد که من به مسابقات آسیایی بروم ولی لابی هیات مازندران قوی‌ بود و فدراسیون مانع اعزام من شد.  

  * چه کسی به آسیایی رفت؟
با تصمیم فدراسیون بشیر باباجانزاده هم به آسیایی و هم به جهانی اعزام شد.   * کشتی انتخابی بین تو و باباجانزاده برگزار شد؟
شاید باور نکنید اما اصلا یادم نمی‌آید که تا به حال با هم کشتی گرفته باشیم.   * بعد از این ماجراها به آذربایجان رفتی. از آن روزها بگو. 
بخاطر اجحافی که در حقم شده بود از کشتی دلسرد شده بودم و از سال 2009 تا اواخر 2013 کشتی نگرفتم. در آن زمان آذربایجان کشتی‌گیر سنگین‌وزن نداشت و با پیشنهادشان به آنجا رفتم و با چند ماه تمرین زیر نظر آقای خیرآبادی توانستم در مسابقات جایزه بزرگ باکو اول شوم.    * با توجه به اینکه عضو تیم ملی بزرگسالان نبودی، نیازی به رضایتنامه فدراسیون نداشتی. درست است؟
بله همین‌طور است. آن زمان که من را خط زدند، باعث شدند دوبنده تیم ملی را در مسابقات آسیایی نپوشم و برای همین نیاز به رضایتنامه نداشتم و به عنوان یک کشتی‌گیر غیرعضو در تیم ملی، به آذربایجان رفتم.   * از رفتنت پشیمان نیستی؟ به هر حال مدالی را در ریو کسب کردی که کاروان ایران خیلی به آن احتیاج داشت.
از نظر مالی به کنار ولی ببینید وقتی به شما بی‌توجهی می‌شود و شما می‌دانید که توانایی کسب مدال را دارید چه بر شما می‌گذرد؟ این همه زجر تمرینات را می‌کشید ولی وقتی می‌بینید بی‌نتیجه است، چه حالی پیدا می‌کنید؟ یک واقعیت را باید بگویم و آن اینکه هیچ وقت از کاری که کردم پشیمان نمی‌شوم چون به مدال المپیک که آرزویش را داشتم رسیدم.   * برای مدال برنز المپیک چقدر جایزه گرفتی؟
نزدیک به 200هزاردلار جایزه دریافت کردم. اینجا خیلی به مدال المپیک اهمیت می‌دهند و اگر طلا بگیری که سه یا چهار برابر مدال برنز جایزه دریافت خواهی کرد. البته این در شرایطی است که با توجه به کاهش قیمت نفت جوایز کم شده است، وگرنه بیشتر از این هم می‌گرفتم.   *  تا کی قصد داری کشتی را ادامه بدهی؟
خودم قصد دارم تا المپیک2020 توکیو کشتی بگیرم ولی باید ببینیم تا آن زمان چه پیش می‌آید.

16:39  1395/09/07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن