تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817537476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومین سوگواره شعر عاشورایی «این دل تنگم» در گناوه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی
سومین سوگواره شعر عاشورایی «این دل تنگم» در گناوه برگزار شد

گناوه


شناسهٔ خبر: 3834771 - شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
استانها > بوشهر

.jwplayer{ display: inline-block; } گناوه – با حضور شاعران برجسته کشوری و استانی سومین سوگواره شعر عاشورایی این دل تنگم در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس گناوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر شنبه در این سوگواره شعر عاشورایی اظهار داشت: تاثیرگذاری شعر بر مخاطبین و مستعمین برهیچکس پوشیده نیست. حجت الاسلام عبدالحمید خدری گفت: بر این باورم که هر کس و هر شخصی چه شاعر باشد و چه نباشد، چه خطیب باشد و چه نباشد و چه نویسنده باشد و چه نباشد، اگر قلم در دست گرفت که برای حسین (ع) بنویسد، نویسنده می شود.

خدری بیان داشت: همچنین هر کس اراده کرد برای حسین سخن بگوید خطیب و سخنران می شود و قطعا هر کس قلم به کاغذ برد که برای حسین شعر بگوید، شاعر می شود. امام جمعه گناوه نیز در این سوگواره شعر عاشورایی اظهار داشت: صحنه های حماسی پیاده روی کربلا و تجمع میلیونی در کربلا می تواند نقش و پیام های بسیار خوبی در زندگی بشر داشته باشد. حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با اینکه اما چه کسانی باید پیام رسان این اجتماع جهانی باشند، گفت: هر کس در حد توان خودش می تواند مسئولیت خود را در این اجتماع ایفا کند.

رکنی حسینی بیان داشت: شاعران آیینی ما در انجام تاثیرگذار این مهم نقش به سزایی دارند؛ چرا که شعر، ادب و زبان هنر یکی از رموز ماندگاری حادثه کربلا هستند. وی در ادامه با بیان اینکه اگر ما می بینیم که عوامل متعددی را برای ماندگاری حادثه کربلا برشمرده اند، یکی از عوامل مهم آن نقش برجسته شعر و شاعر در این حادثه جانگداز است، افزود: اما برخی به این حماسه جانگداز نگاه حماسی، برخی عاطفی و برخی نیز نگاه ظلم ستیزی و استکبارستیزی است. رکنی حسینی اضافه کرد: نقش شعر و شاعر یک نقش بسیار زیبا، بی بدیل و بی نظیر در ماندگاری حادثه کربلا بوده است و با یک نگاه به قرون مختلف بیشتر می توانیم به این نقش بزرگ پی برده و شاهد تاثیرگذاری شعر و شاعران در ماندگاری حادثه کربلا باشیم.

وی با اشاره به نقش برجسته شاعران پارسی گو و عرب در این جریان ادامه داد: اشعار با صلاصت و با یک عبارات روان محتشم کاشانی را هنوز که هنوز است حتی عوام از حفظ دارند. رکنی حسینی متذکر شد: شعرای اهل سنت نیز بسیار در ماندگاری حادثه کربلا نقش داشته‌اند. امام جمعه گناوه گفت: محتوای یک شعر و مفهوم بلند یک شعر می تواند از یک سخنرانی یک ساعته تاثیرش بیشتر باشد و لذا زبان شعر، زبان ادب و هنر می تواند عاملی برای ماندگاری حادثه کربلا باشد.

مدیرمسئول هفته نامه دریادلان و مسئول سوگواره شعر عاشورایی این دل تنگم گناوه نیز در این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال سومین سال برگزاری سوگواره شعر عاشورایی این دل تنگم گناوه است. غلامرضا کرمی گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم با تلاش جامعه هنری شهرستان گناوه، مسئولان مختلف استانی و شهرستان و دوستداران مکتب اهل بیت (ع) این سوگواره شعر عاشورایی را به مدت سه سال پیاپی در گناوه داشته باشیم.

کرمی با اشاره به اینکه سعی ما بر این بوده که سوگواره شعری متناسب با فرهنگ بزرگ عاشورا داشته باشیم، افزود: در این راستا امثال از حضور ابوالقاسم حسینجانی شاعر برجسته آیینی کشور و سراینده شعر مشهور «جاده و اسب مهیاست» و برخی شاعران برجسته استان بوشهر بهره گرفتیم.

وی با اشاره به شاعران استانی سوگواره شعر عاشورایی این دل تنگم بیان داشت: حجت الاسلام عبدالحمید خدری، حسین دارند، رضا معتمد، علی هوشمند، عبدالله رئیسی، حسن فرهادی، اصغر اکبری، ابراهیمی و راضیه باقرزاده شاعرانی بودند که در این سوگواره شعرخوانی کردند.

کرمی با تقدیر از همه دست اندرکاران سوگواره شعر عاشورایی این دل تنگم گناوه گفت: این سوگواره به همت حوزه هنری استان بوشهر، شهرداری و شورای اسلامی شهر گناوه، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناوه، شرکت پی ساز حیاتداوود، بسیج هنرمندان و هفته نامه دریادلان گناوه برگزار شد و در پایان از شاعرانی که در این سوگواره شعرخوانی کردند، تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است که در سوگواره شعر عاشورایی این دل تنگم گناوه حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه، رئیس شورای شهر گناوه، فرماندار و معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان گناوه و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان حضور داشتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن