تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814976031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراكتور جاي پرسپوليس را در صدر گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تراكتور جاي پرسپوليس را در صدر گرفت
هفته يازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال بعد از تعطيلي چند‌باره عصر پنج‌شنبه آغاز شد، با اين تفاوت كه اين‌بار تعطيلي ليگ نه به درد تيم ملي خورد و نه به كار تيم‌هاي باشگاهي آمد.
نویسنده : فريدون حسن 


هفته يازدهم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال بعد از تعطيلي چند‌باره عصر پنج‌شنبه آغاز شد، با اين تفاوت كه اين‌بار تعطيلي ليگ نه به درد تيم ملي خورد و نه به كار تيم‌هاي باشگاهي آمد. ارائه بازي‌هاي پراشتباه و ضعيف و بي‌برنامه و فقر شديد گلزني در هفته يازدهم مؤيد اين نكته است كه تعطيلات بيش از حد ليگ برتر تيم‌هاي باشگاهي به‌خصوص تيم‌هاي آماده و سرحال را كاملاً از شرايط مسابقه دور كرده و نتايجي كه در بازي‌ها به دست مي‌آيد، كاملاً اتفاقي و مانند هفته‌هاي ابتدايي مسابقات است كه تيم‌ها هنوز جا نيفتاده‌اند.

با اين اوصاف و با توجه به تعطيلي‌هاي مكرر پيش‌رو به نظر مي‌رسد نبايد بيشتر از اين از مسابقات ليگ برتر توقع داشت، چراكه با ادامه اين برنامه‌ريزي هيچ تيمي نمي‌تواند روند صعودي خود را به‌طور كامل طي كند و همه بايد منتظر قضا و قدر و اتفاقات غيرقابل پيش بيني باشند و با شانس و اقبال به آينده توجه كنند.

با اين اوصاف هفته يازدهم اين رقابت‌ها برگزار شد و اتفاقاً طي ديدارهاي برگزار شده، علاقه‌مندان به فوتبال، فوتبالي تماشاگرپسند، با برنامه و هدفدار مشاهده نكردند و تنها اتفاق جالب توجه دست به دست شدن صدر جدول توسط پرسپوليس و تراكتورسازي بود. شاگردان قلعه‌نويي با بهره‌گيري از لغزش‌هاي مكرر پرسپوليس در هفته‌هاي اخير سرانجام جاي سرخ‌هاي پايتخت را در صدر جدول گرفتند و هم‌امتياز با تيم برانكو در عدد 23 و به خاطر تفاضل گل بهتر گرفتند.
  
پرسپوليس اسير طارمي گل نزن
مردان برانكو عصر پنج‌شنبه در سرماي شديد حاكم بر تهران و شهر قدس به مصاف پيكان رفتند. پرسپوليس خوب مي‌دانست كه براي حفظ صدرنشيني و اختلاف دو امتيازي با تراكتورسازي چاره‌اي جز پيروزي ندارد، اما اخلال در روند نتيجه‌گيري‌هاي ابتداي فصل به سبب همان تعطيلي‌هاي مكرر كاري كرده كه تيم برانكو به‌رغم ارائه بازي‌هاي برتر و تصاحب توپ و ميدان آن طراوت و برندگي لازم براي پيروزي و كسب سه امتياز را نداشته باشد.
اين مسئله در عدم توفيق گلزن اصلي پرسپوليس يعني مهدي طارمي كه اتفاقاً عنوان آقاي گلي ليگ را هم يدك مي‌كشد، بيشتر ديده مي‌شود. طارمي از ابتداي فصل تاكنون پنج گل به ثمر رسانده و 50 گل و فرصت گلزني را از دست داده است و اين نكته با عدم تمركز و احساس مسئوليت او كه در اين هفته‌ها بيشتر هم شده به طور حتم ضربه جبران‌ناپذيري را در هفته‌هاي پيش‌رو به پرسپوليس مي‌زند.

برانكو خوب مي‌داند و به اين مسئله معترف است كه گلزن اولش، خوب گل نمي‌زند و زحمات بقيه بازيكنان را به باد مي‌دهد، اما چرا كاري براي حل اين معضل انجام نمي‌دهد نكته‌اي است كه پاسخ آن براي همه نامشخص است. به هر حال پرسپوليس با گل نزدن‌هاي طارمي دو امتياز فوق‌العاده حساس را مقابل پيكان از دست داد و تازه بايد خوشحال باشد كه اخراج دقيقه 64 محمد انصاري كار دستش نداد و با حداقل امتياز شهر قدس را ترك كرد.
آنچه مسلم است اينكه سرخ‌ها را بايد اصلي‌ترين متضرر تعطيلي‌هاي ليگ ناميد، چراكه روند صعودي و فوق‌العاده آنها در ابتداي فصل كه نويد حضور يك پرسپوليس قدرتمند پس از سال‌ها را مي‌داد، حالا چنان مختل شده كه به نظر مي‌رسد حتي پرفسور هم نمي‌داند چگونه بايد از اين بحران خارج شود.

پنج‌شنبه بعدازظهر اما دو بازي ديگر هم به تساوي انجاميد. سپاهان در اصفهان مقابل فولاد به تساوي يك بر يك رسيد تا حاشيه‌هاي زردهاي اصفهان كه كم‌كم با عدم نتيجه‌گيري تيم ويسي پررنگ‌تر مي‌شود حالا جدي‌تر از قبل براي عبدالله ويسي خطرناك شود.
استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرماني هم در خانه حرفي براي گفتن مقابل سياه‌جامگان نداشت و بدون گل متوقف شد، هرچند سرمربي سياه‌جامگان به وضوح اعتراف كرد كه تيمش را براي كسب مساوي به ميدان فرستاده، اما حتي اين اعتراف هم نمي‌تواند سرپوشي روي ضعف‌هاي مفرط قهرمان دوره قبل باشد.
سرانجام ديدار نفت و سايپا با پيروزي خوب و بجاي مردان علي دايي مقابل شاگردان فركي، صورت گرفت  و  جايگاه سومي را در جدول رده‌بندي تثبيت كرد.
  
برد شيرين تراكتور
تراكتورسازي تبريز با برتري دو بر يك مقابل صباي قم به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپوليس به صدر جدول رده‌بندي ليگ رسيد. بازي دو تيم در نيمه اول چنگي به دل نزد. شاگردان قلعه‌نويي از استرس كسب پيروزي سردرگم بودند و مردان مرفاوي براي نباختن، در نيمه دوم و دقيقه 54 ابراهيمي از شلوغي محوطه جريمه صبا توپ را به گل اول بازي تبديل كرد. 10 دقيقه بعد ايرانپوريان پنالتي تقديمي صبا را به گل دوم تراكتورسازي بدل كرد تا گل دقيقه 71 حسن‌زاده هم تهديدي براي صدرنشيني تراكتور محسوب نشود.
ديدار تيم‌هاي پديده و ماشين‌سازي تبريز در مشهد با حساب يك بر صفر به سود ميزبان به پايان رسيد.

ذوب‌آهن اصفهان با هت‌تريك مهدي رجب‌زاده سه بر صفر ميزبان خود صنعت نفت آبادان را شكست داد تا با 15 امتياز بالاتر از سپاهان و استقلال در رده پنجم جدول رده‌بندي قرار گيرد.
در آخرين بازي ديروز هم استقلال تهران در حالي كه مقابل مهمان خود گسترش فولاد تبريز دو بر صفر جلو بود در نهايت به تساوي دو بر دو رضايت داد تا همچنان در رده هفتم جدول رده‌بندي جاي داشته باشد. در جريان اين بازي گسترش فولاد از دقيقه 74 به دنبال اخراج خسوس دروازه‌بان خود 10 نفره به بازي ادامه داد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن