تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803647129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین اخبار از برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان/خروج ۴ واگن از ریل/ 5 کشته و بیش از 70 مصدوم تاکنون/اسامی+فیلم و تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آخرین اخبار از برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان/خروج ۴ واگن از ریل/ 5 کشته و بیش از 70 مصدوم تاکنون/اسامی+فیلم و تصاویر
سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد ۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان گفت: ۷ تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است و هنوز حریق اطفا نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند که قطارهای تهران و تبریز هستند.


وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.


شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شده است.


وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده و تاکنون مصدومیت 8 نفر اعلام شده‌ است.


*هنوز حریق اطفا نشده است


یحیایی معاون امداد و نجات استان سمنان اظهار داشت: با توجه به بارش برف و یخبندان و دسترسی سخت به محل، عوامل آتش‌نشانی با تأخیر رسیدند.







وی ادامه داد: هم‌اکنون عوامل آتش‌نشانی در حال اطفای حریق واگن‌ها هستند و بعضی از قسمت‌های قطار در حال سوختن است.


معاون امداد و نجات استان سمنان همچنین گفت: بالگرد هلال‌احمر هم‌اکنون رسیده است و در حال امدادرسانی هستند.


* ۸ کشته و ۱۵ مصدوم تا کنون


پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور گفت: بر اساس بررسی اولیه تاکنون حدود ۸ نفر کشته و ۱۵ نفر مصدوم شدند.


وی ادامه داد: مصدومان به بیمارستان ولایت منتقل شدند.


*یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است


سیدعباس دانایی که در راستای مدیریت مطلوب بحران برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد به محل وقوع حادثه اعزام شد، در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اطلاعات حادثه هنوز دقیق نیست؛ اما نیروهای امدادی به طور کامل با تمام توان ورود پیدا کرده‌اند و به محل وقوع سانحه اعزام شده‌اند.


وی ادامه داد: نیروهای هلال‌احمر، بهداشت و درمان، راه و ترابری، آتش‌نشانی، اورژانس، مدیریت بحران و همه دستگاه‌هایی که برای امدادرسانی نیاز بوده است، به محل حادثه اعزام شده‌اند.


وی تصریح کرد: خود راه‌آهن نیز در این زمینه فعالانه حضور دارد و در حال خدمات‌رسانی به مجروحان حادثه است.


فرماندار شهرستان سمنان افزود: یک رام قطار امدادی با جرثقیل به محل حادثه اعزام شده است و در محل حضور دارد.


دانایی گفت: مجروحان حادثه برخورد دو رام قطار مسافری مسیر تهران- مشهد به بیمارستان ولایت دامغان انتقال پیدا کرده‌اند؛ چون دامغان نزدیک‌تر بود، تمام مجروحان به این شهرستان اعزام شده‌اند.


وی تصریح کرد: کشته‌شدگان حادثه در حال جمع‌آوری هستند که پس از اتمام کار به سمنان منتقل می‌شوند.


فرماندار شهرستان سمنان افزود: تعداد مصدومان و کشته‌شدگان هم‌اکنون مشخص نیست؛ اما همه نیروها بسیج شده‌اند. دو فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده‌ و در حال خدمات‌رسانی هستند و امدادرسانی‌های لازم انجام شده و امید است در ادامه نیز مشکلی وجود نداشته باشد.


سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: تعداد مصدومان این حادثه ۱۶ نفر است که ۹ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ۷ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.


وی ادامه داد: مصدومان با بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس منتقل شده‌اند.


علت حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان در دست بررسی است/ قطار تبریز مشهد متعلق به رجا است


همچنین محسن پورسیدآقایی مدیر عامل شرکت راه‌آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا درباره حادثه برخورد دو قطار مسافری گفت: یک قطار متعلق به رجا در مسیر تبریز-مشهد بوده و قطار دیگر قطار محلی سمنان- مشهد بوده که با یکدیگر برخورد می‌کنند.


وی با بیان اینکه هنوز جزئیاتی از میزان خسارات مشخص نیست ، گفت:‌علت این حادثه در دست بررسی است.


رییس اورژانس کشور به محل حادثه برخورد دوقطار مسافربری رفت


کولیوند رییس اورژانس کشور اعلام کرد هم اکنون سه فروند بالگرد به همراه دهها دستگاه آمبولانس در حال امداد رسانی به مصدومین این حادثه هستند. به دلیل آتش سوزی در تعدادی از واگنها و گسترش آتش امکان ارائه آمار دقیقی از مصدومین و کشته ها وجود ندارد.


 مصدومین در حال انتقال به بیمارستانهای کوثر سمنان و ولایت دامغان هستند.به علت عدم دسترسی جاده ای به محل سانحه امداد زمینی با کندی صورت می گیرد و بیشتر مصدومین با اورژانس هوایی در حال انتقال هستند.



اعزام اعضای کمیسیون سوانح راه آهن برای بررسی علت حادثه


همچنین شرکت رجا از علت این حادثه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که قرار است کمیسیون سوانح موضوع را بررسی کند.


آنطور که روابط عمومی شرکت رجا به ایسنا اعلام کرده، قطار مسافری مشهد به تبریز در ایستگاه توقف داشته که قطار مشهد به سمنان با آن برخورد ولکوموتیو آن دچار آتش سوزی می‌شود.


اما روابط عمومی رجا در مورد دلیل حادثه و این که چرا قطار دومی که با قطار متوقف شده در ایستگاه برخورده کرده از این توقف اطلاع نداشته  و  پیش بینی در این باره نشده است عنوان کرد که دلیل آن هنوز مشخص نیست و کمیسیون سوانح از تهران به  محل حادثه اعزام شده تا آن را بررسی کند که با نهایی شدن موضوع، نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.



انتقال 14 مصدوم حادثه برخورد قطار به دامغان و اعزام 3 مصدوم با بالگرد


دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز با اشاره به اینکه تعدادی از مصدومان حادثه برخورد صبح امروز دو قطار در سمنان به دامغان منتقل شده‌اند، گفت: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به منظور اعزام بالگرد برای خدمت‌رسانی به مصدومان در صورت اعلام استان، در حال آماده‌باش است.


مهندس علی اصغر احمدی با اشاره به برخورد دو قطار در سمنان در ساعت 7:40 صبح امروز در سمنان، اظهار کرد: از آنجا که آتش همچنان در حال مهار است، لذا هنوز تعداد مصدومان واقعی حادثه و امدادرسانی کلی به مصدومان آغاز نشده است.


وی با اشاره به اینکه 14 مصدومی که انتقال آنها از صحنه حادثه ممکن بود، به دامغان منتقل شده‌اند، گفت: سه مصدوم این حادثه نیز با بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند.


براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی با بیان اینکه هماهنگی لازم با معاون سیاسی استاندار سمنان برای بررسی و گزارش ابعاد حادثه انجام شده است، گفت: به علاوه با سازمان امداد و نجات جمعیت هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت نیاز و اعلام استان، برای اعزام بالگرد از تهران اقدامات لازم انجام شود.



سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد:


تاکنون 52 مصدوم حادثه این برخورد به مراکز درمانی منتقل شده اند. 43 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده‌اند.تلاش ما تسریع در انتقال و کمک به مصدومان برای کاهش تلفات است


آخرین آمار مصدومان حادثه قطار سمنان / 5 کشته و 62 مصدوم


برخورد دو قطار مسافربری در سمنان 5 کشته و 62 مصدوم برجای گذاشت. سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.


به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 62 مصدوم داشته است.


در حالی که در دقایق اولیه حادثه رخ داده تعداد مصدومان 11 تن  و سپس به 14 تن افزایش یافت، آخرین خبر دریافتی تا این لحظه از افزایش تعداد مصدومان به 62 نفر  حکایت دارد.


تا لحظه مخابره این خبر 43 مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان منتقل شده‌اند. 9 مصدوم نیز توسط بالگرد به بیمارستان کوثر سمنان انتقال داده شده‌اند. همچنین به 10 نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شده است.




 ابراز همدردی راه آهن با سانحه دیدگان برخورد قطار


روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای ضمن ابراز تاسف و تاثر از وقوع سانحه برخورد قطار در شاهرود به خانواده سانحه دیدگان این حادثه تسلیت عرض کرده و با آنان  ابراز همدردی کرد. 


متاسفانه در این سانحه ۴ تن از ماموران فنی راه آهن و تنی چند از مسافران جان باختند. 


بر اساس آمار اورژانس، تعداد کشته‌شدگان ۸ نفر و بر اساس آمار هلال‌احمر، تعداد کشته‌شدگان، ۵ نفر است.


محمدرضا خباز، استاندار سمنان نیز با هیاتی عازم محل برخورد قطارهای مسافری در ایستگاه هفتخوان (دامغان) شد.



افزایش تعداد مصدومان حادثه قطارهای مسافربری سمنان


روابط عمومی اورژانس کشور از افزایش مصدومان حادثه قطارهای مسافربری سمنان به 70 نفر خبر داد. بر اساس اعلام اورژانس کشور  تاکنون تعداد مصدومان این سانحه به 70 نفر رسیده است و 11 نفر از مصدومان در بخش اورژانس بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.


بنابر گزارش وبدا، همچنین 45  مصدوم نیز در بیمارستان ولایت دامغان‌ بستری هستند و 14 مصدوم در کلینیک تخصصی دامغان و به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.



اسامی ۹نفر از مجروحان اعلام شد: 


احسان احمدی، حمزه صمدیان، علی داوری‌پناه، امیر دانشور، احمد الله وردی‌، عطار راحلی‌، شهرام پور عزیزی‌، بهزاد رهبری، رضا غفاری 



معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان اعلام کرد:  مجروحان سانحه قطار دامغان حدود ۱۰۰ نفر هستند. متاسفانه بین ۳۰ تا ۴۰ تن از هموطنان‌مان در این حادثه جان باختند.


-ترافیک در گردنه آهوان جهت امداد رسانی به حادثه دیدگان سانحه قطار های مسافربری بسيار سنگين است. مردم از سفر و تردد های غير ضروری در این مسیر جداً بپرهيزيد. همچنین پس از ۵ ساعت با تلاش گروه های امداد و نجات آتش سوزی واگن ها مهار شد.


این خبر در حال به‌روزرسانی است.






























۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن