واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بابک چمن آرا در گفتگو با مهر:
مشغول پیریزی «سه طبقه منهای صفر» هستیم/ تدوین برنامههای تاکتیکی
شناسهٔ خبر: 3829752 - جمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی
.jwplayer{ display: inline-block; } رییس هیات مدیره مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی فعالیت های این مجموعه صنفی را متمایز از فعالیت های انجام گرفته در کانون ناشران خانه موسیقی ارزیابی کرد. بابک چمن آرا عضو هیات مدیره مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت های پیش روی این نهاد صنفی توضیح داد: مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی همانطور که از نامش پیداست یک مجمع کاملا صنفی است که به هیچ عنوان قصد جدایی یا روبه رویی با نهادی مانند کانون ناشران خانه موسیقی را ندارد ولی استدلالمان برای ما بسیار مهم است که صد در صد مستقل باشیم. وی افزود: اتحادیه ها و مجامع صنفی بیش از چند دهه است که مشغول فعالیت هستند یعنی می توان گفت چارچوب اولیه آنها ساخته شده و هم اکنون در شرایطی قرار دارند که به موارد و موانع روزمره خود رسیدگی می کنند، در حالیکه ما در هیات مدیره و مجمع جدیدمان مشغول پی ریزی «سه طبقه منهای صفر» هستیم ضمن اینکه باید در این فضا به حل روزمرگی ها در حد توان نیز بپردازیم. چمن آرا با اشاره به اینکه این نهاد صنفی تازه تاسیس باید خود را به مراکز مختلف معرفی کند، بیان کرد: در حال حاضر اگر یک مجمع صنفی قدیمی بخواهد با یک نهاد مالی یا بانک مراوده ای داشته باشند، حتما پیش از آن یکسری نامه نگاری هایی رد و بدل شده دارند که نامی از آنها در آن نهاد مالی یا بانک وجود داشته باشد اما مجموعه ما هم اکنون در شرایطی قرار دارد که تمام این مراحل را باید از نقطه صفر شروع کند که البته در این یک سال و اندی کارهایی را آغاز کرده است. طبیعی است بخش های نزدیک تر چون معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، دفتر موسیقی، شهرداری تهران در اولویت برقراری ارتباط و فعالیت کاری هستند. گرچه من این را می دانم که خودمان توقعمان بیشتر از اینها بود ولی وقتی در کار قرار گرفتیم دیدیم کار بسیار سختی پیش رو داریم که هم بتوانیم برنامه های استراتژیک و بلندمدت هم برنامه های تاکتیکی و میان مدت داشته باشیم و هم به حل اختلافات صنفی بپردازیم. عضو هیات مدیره مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای این اقدامات در «کانون ناشران خانه موسیقی» امکان پذیر نبود؟ توضیح داد: ما همین الان هم چند عضو مشترک میان مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی داریم که در کانون ناشران خانه موسیقی نیز عضو هستند و اتفاقا در تلاشیم که یک سری مسائل را به صورت مشترک انجام دهیم. ما حتی از کسانی که عضو هیات مدیره مجمع نیستند در بسیاری از موارد کمک خواستیم. ولی اینکه شما از ما حتی توقع یک مجمع صنفی پنج ساله را داشته باشید واقعا توقع زیادی است ولی ما تمام وقت در حال کار کردن هستیم و در عین حال به آینده نیز نگاه می کنیم. مدیر مرکز موسیقی بتهوون بیان کرد: شما مطمئن باشید این مجع پایانی ندارد یعنی وقتی روزی برای تشکیل آن ثبتی اتفاق افتاده پس نمی توانیم برای آن پایانی در نظر بگیریم مگر اینکه وزارت کشور طی تخلفاتی بخواهد مجوز تشکیل مجمع را باطل کند. ماجرای دو دستگی و چند دستگی هم مساله عجیب و غریبی نیست. به هر حال در هر مجموعه ای تشتت آرا همواره وجود داشته و دارد. اینکه ما در انجام کارها اختلاف نظر داشته باشیم فاجعه نیست،حتی خود ما هم که وقتی پنج نفری دور میز می نشینیم و درباره یک موضوع گفتگو می کنیم ساعت ها بحث کنیم. من درباره کانون ناشران خانه موسیقی هم باید به این نکته اشاره کنم که بنده هم به عنوان بازرس کانون ناشران خانه موسیقی و هم به عنوان رییس هیات مدیره مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی هر دو اساسنامه را در اختیار اهالی مطبوعات می گذارم تا مشاهده کنید این دو مجموعه ماهیتا با هم تفاوت دارند. وی در پایان عنوان کرد: به عنوان نمونه اگر آقای رجب پور در قالب عضو کانون ناشران خانه موسیقی بخواهد نامه ای را به فلان شهردار منطقه بدهد، اول باید نامه را به آقای نوربخش (مدیر عامل خانه موسیقی) ارسال کند و بعد این نامه از طریق وی به شهرداری ارجاع شود، در حالیکه ما به عنوان مجمع صنفی می توانیم به طور مستقیم با تمامی ارگان ها و سازمان ها طرف باشیم و این یکی از همان تفاوت های برجسته ای است که در بدنه کانون ناشران خانه موسیقی و مجمع صنفی ناشران آثار شنیداری و موسیقی وجود دارد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]