تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821206427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزينه‌هاي دم دستي واليبال را به رؤياهايش نمي‌رساند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گزينه‌هاي دم دستي واليبال را به رؤياهايش نمي‌رساند
تكليف نيمكت تيم ملي واليبال ايران هنوز مشخص نيست و فدراسيون همچنان مشغول بررسي گزينه‌هاي جانشيني لوزانو است...
نویسنده : سعید احمدیان 


تكليف نيمكت تيم ملي واليبال ايران هنوز مشخص نيست و فدراسيون همچنان مشغول بررسي گزينه‌هاي جانشيني لوزانو است، شواهد هم نشان مي‌دهد كه كار مربي آرژانتيني در ايران به پايان رسيده و فدراسيون هم هرچند به صراحت از عدم تمديد قرارداد وي خبر نمي‌دهد، اما به نظر مي‌رسد بعد از برگزاري نشست‌هاي بررسي عملكرد تيم ملي، فدراسيون به اين نتيجه رسيده كه بايد مربي جديدي روي نيمكت واليبال بنشيند. آخرين صحبت‌هاي رئيس فدراسيون واليبال هم به نوعي بر شايعاتي كه درباره نزديك بودن خوان سيچلو به نيمكت تيم ملي به گوش مي‌رسد، مهر تأييد زده است. اين در حالي بود كه پيش از اين دبير فدراسيون واليبال، مذاكره با سيچلو را تكذيب كرده بود. با اين حال به نظر مي‌رسد اين مربي آرژانتيني كه سابقه دستياري ولاسكو و لوزانو را در تيم ايران در كارنامه‌اش دارد، نزديك‌ترين مربي به نيمكت واليبال كشورمان باشد. با وجود اين مسئله‌اي كه اهميت پيدا مي‌كند انتخاب بهترين گزينه براي جانشيني لوزانو است و نبايد فدراسيون به گزينه‌هاي دم‌دستي مانند سيچلو اكتفا كند و در تلاش باشد همان‌طور كه داورزني وعده داده بود، يكي از بزرگ‌ترين مربيان جهان را براي هدايت تيم ملي واليبال انتخاب كند.

اگرچه سيچلو با توجه به سابقه چندين ساله حضورش در ايران به واليبال كشورمان آشنايي دارد و بازيكنان نيز رابطه خوبي با وي دارند، اما بايد اشاره كرد كه اين فاكتورها سبب نمي‌شود كه وي با وجود تمام حسن‌هايي كه مي‌تواند داشته باشد، بهترين گزينه براي نيمكت واليبال باشد. به هر حال بديهي است كه واليبال ايران در پنج سال اخير با يك رشد موشكي توانسته از يك تيم درجه2 آسيا به جمع تيم‌هاي طراز اول جهان اضافه شود و اين روزها از كشورمان به عنوان يكي از قطب‌هاي واليبال دنيا نام برده مي‌شود. به همين خاطر بديهي است كه سرمربي تيم ملي نيز بايد مانند بازيكنان و افتخاراتش بزرگ باشد و نمي‌توان نيمكت تيمي كه يكي از قدرت‌هاي واليبال جهان است به گزينه‌هايي برسد كه دم‌دستي هستند.

بديهي است همان‌طور كه خيلي از كارشناسان و مربيان واليبال كشورمان اعتقاد دارند، بعد از رفتن لوزانو بايد يك مربي بزرگ‌تر يا هم سطح وي به ايران بيايد تا واليبال ايران بتواند همچنان در جمع تيم‌هاي برتر دنيا بماند. بايد قبول كرد كه سيچلو و مربياني در حدي وي، نمي‌توانند واليبال را به روياهاي بزرگ‌تري كه در سر دارد، برساند. البته نمي‌توان دانش سيچلو را در روزهايي كه در كادر مربيگري ولاسكو و لوزانو حضور داشت، انكار كرد و بدون شك اين مربي آرژانتيني نيز سهمي در موفقيت‌هاي واليبال در پنج‌سال گذشته داشته است. با اين حال با توجه به خصوصيات اخلاقي وي و همچنين تجربه‌اش، مربياني در حد سيچلو احتمال موفقيت‌شان روي نيمكت واليبال كمتر است و به همين خاطر فدراسيون نبايد با ريسك چنين انتخابي را بپذيرد. بديهي است كه با توجه به افتخارات واليبال، مربيان مطرح زيادي در سطح جهان هستند كه علاقه‌مند به نشستن روي نيمكت ايران هستند و فدراسيون بايد بدون توجه به گزينه‌هاي دم‌دستي، باب مذاكره با مربيان مطرح و با تجربه جهان را باز كند. اتفاقاتي كه در تيم ملي واليبال پس از رفتن ولاسكو رخ داد، نشان داد كه واليبال ايران يك مربي بزرگ و مقتدر مي‌خواهد كه علاوه بر بعد فني، از نظر مديريتي نيز بتواند ستاره‌هاي تيم ملي را كه در دوران كواچ و لوزانو ساز خودشان را مي‌زدند، كنترل كند و اجازه ندهد كه باندبازي در واليبال رايج شود، اتفاقي كه در نهايت دود آن در چشم تيم ملي رفت و واليبال نتوانست از پتانسيل واقعي كه بازيكنان كشورمان دارند در المپيك و ليگ جهاني استفاده كند و حاشيه‌هاي خارج از زمين مسابقه، بر عملكرد فني تيم سايه انداخت.
 
اين مسئله به خوبي نشان مي‌دهد كه مربي آينده تيم ملي واليبال بايد مربي‌اي باشد كه مانند ولاسكو اجازه تك‌روي و عرض‌اندام به برخي ملي‌پوشان ندهد و با مديريتي قوي باعث شود تا همه تمركز تيم روي موفقيت باشد و ملي‌پوشي به خودش اجازه ندهد تا برخلاف منافع تيم حركت كند. به‌طور قطع سيچلو و مربياني مانند وي با توجه به خصوصيات اخلاقي‌شان، هر چقدر هم از نظر فني قوي باشند، نمي‌توانند مديريتي اقتدارگونه و به گفته برخي كارشناسان ديكتاتور مآبانه‌اي داشته باشند. اين مسئله براي مسئولان فدراسيون واليبال در انتخاب سرمربي جديد تيم ملي بايد مورد توجه قرار بگيرد تا واليبال ايران پس از يك تجربه نه‌چندان موفق با كواچ و لوزانو، به روزهاي اوجي كه با ولاسكو داشت دوباره برگردد، روزهايي كه با گزينه‌هاي دم‌دستي رسيدن به آن سخت به نظر مي‌رسد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن