تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816962795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مي‌خواهيم فضاي ورزش كشور را معنوي کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مي‌خواهيم فضاي ورزش كشور را معنوي کنیم
باشگاه مقاومت، يكي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي بسيج در ورزش است كه براي فعاليت‌هاي گسترده ورزشي بسيج در عرصه قهرماني تأسيس شده و توانسته موفقيت‌هاي چشمگيري را نيز رقم زند.
نویسنده : شيوا نوروزي 


باشگاه مقاومت، يكي از مهم‌ترين پايگاه‌هاي بسيج در ورزش است كه براي فعاليت‌هاي گسترده ورزشي بسيج در عرصه قهرماني تأسيس شده و توانسته موفقيت‌هاي چشمگيري را نيز رقم زند. باشگاهي كه ابوالفضل قلي‌پور، مديرعامل آن در خصوص نحوه تشكيل آن مي‌گويد:‌«‌باشگاه مقاومت كار خود را از سال 74 و در واقع بعد از اينكه دو باشگاه فجر و فتح منحل شدند، آغاز كرد. فعاليت‌هاي باشگاه ابتداي خيلي گسترده نبود اما طبق برنامه‌هايي كه از همان ابتدا براي مقاومت در نظر گرفته شده بود، ‌اين باشگاه هر ساله دامنه فعاليت‌هاي خود را با افزايش رشته‌هاي ورزشي گسترش داده است. به طوري كه اكنون در 14رشته ورزشي كاراته، جودو، ووشو، شنا، تيراندازي، قايقراني، سه گانه، فوتبال، واليبال، دو‌وميداني، تيرو‌كمان، پينگ‌پنگ، تكواندو و پهلواني در بخش آقايان و پنج رشته كاراته،‌جودو، قايقراني، تيراندازي و تير و كمان  در بخش بانوان فعاليت دارد. فعاليت‌هاي گسترده‌اي كه در برخي رشته‌ها در تمامي رده‌هاي سني و پايه است و در برخي ديگر در رده‌هاي محدودتري.
وي در خصوص فعاليت‌هاي باشگاه مقاومت در ليگ‌هاي ورزشي اظهار داشت:‌«‌در ليگ‌هاي ورزشي مختلفي حاضر هستيم و نتايج خوبي را هم كسب كرده‌ايم. به طوري كه در طول پنج سال گذشته موفق شديم 384 ورزشكار را در رده‌هاي سني مختلف به تيم‌هاي ملي كشور معرفي كنيم و اين نتيجه حضور پررنگ باشگاه مقاومت در ورزش است.»
قلي‌پور با تأكيد بر اهميت توجه به ورزش از سنين پايين و تأثير مستقيم آن در موفقيت قهرمانان آينده كشور ادامه داد:‌«‌اهميت به ورزش از رده‌هاي پايه و سنين كم، مي‌تواند موفقيت‌هاي ورزشي را تضمين كند. اين مسئله به اندازه‌اي مهم است كه پايگاه‌هاي استعداديابي زيادي در شهرهاي مختلف كشور داير كرده‌ايم و براي شناسايي استعدادهاي هشت تا 12 سال و طي سه سال توانستيم تيم‌هاي پايه بسيار خوبي را تشكيل دهيم. به طوريكه سال گذشته به عنوان بهترين باشگاه در زمينه پايه‌ها انتخاب شديم و امروز در رشته‌هاي مختلفي چون ووشو و جودو، از استعدادهايي كه خودمان كشف كرده‌ايم، استفاده مي‌كنيم.»
وي در خصوص استفاده باشگاه مقاومت از استعدادهايي كه توسط پايگاه‌هاي استعداديابي بسيج شناسايي مي‌شوند، اظهار داشت:‌«‌در واقع ما دو بخش نيرو داريم. اكثر ورزشكاران شاغل در باشگاه مقاومت در واقع ورزشكاراني هستند كه توسط پايگاه‌هاي استعداديابي بسيج در اقصي نقاط كشور شناسايي شده‌اند اما بخشي هم با توجه به اينكه ما مي‌توانيم از ظرفيت نيروهاي مسلح استفاده كنيم، از اين ورزشكاران هستند. باشگاه مقاومت مي‌تواند از ورزشكاران سرباز قهرماني كه زمان خدمت مقدس سربازي آنها فرارسيده استفاده كند كه معمولاً هم اين نفرات، از جمله ورزشكاران خوب و ملي‌پوش هستند كه فعاليت‌هاي خود را در باشگاه مقاومت ادامه مي‌دهند و مدارج موفقيت خود را از اين طريق طي مي‌كنند. براي مثال، در المپيك سابق نجمه خدمتي، پويا نوروزيان و عادل مجللي از جمله ورزشكاران باشگاه مقاومت بودند كه راهي ريو شدند.»
مديرعامل باشگاه مقاومت همچنين در خصوص اهداف اين باشگاه گفت:«با توجه به اينكه مقام معظم رهبري فرمودند فضاي ورزشي را فضاي معنوي كنيد و در جاي ديگر مي‌فرمايند كه تيم‌هاي ورزشي تشكيل بدهيد و آن را به بالاترين سطح ورزش برسانيد، تلاش مي‌كنيم نفراتي كه جذب مي‌كنيم در راستاي ارزش هاي معنوي گام بردارند. البته اكثر نفراتي كه در باشگاه مقاومت فعاليت دارند خود توجه خاصي به مسائل معنوي دارند اما همواره برنامه‌هايي براي تقويت اين ارزش‌هاي معنوي را دنبال مي‌كنيم و در واقع هدف مهم باشگاه مقاومت اين است كه با تقويت معنويت در ورزش‌، فضايي معنوي و اخلاقي بر ورزش كشور حاكم شود.»
قلي‌پور همچنين در خصوص تلاش‌هاي باشگاه مقاومت براي حضور هر چه بيشتر ورزشكاران بسيجي در رقابت‌هاي جهاني و حائز اهميتي چون المپيك گفت: «در اين فرايند فعاليت 110 پايگاه استعداد‌يابي كه در سراسر كشور داريم برايمان بسيار حائز اهميت و همچنين تأثيرگذار است. پايگاه‌هايي كه توسط افراد متخصص اداره و هر شش ماه يكبار توسط اساتيد مجرب كشور آموزش داده مي‌شوند تا بتوانند به بهترين شكل ممكن روند استعداد‌يابي را در استان‌هاي مختلف طي كرده باشند و باشگاه را در راستاي اهدافي كه دارد، ياري رسانند. در اين زمينه برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و مطالعه‌شده‌اي هم داريم براي مثال اين پايگاه‌ها با توجه به ظرفيت‌هاي استان داير شده‌اند. مثلاً در مازندران به عنوان مهد كشتي روي اين ورزش و در اروميه به عنوان مهد واليبال تمركز ويژه‌اي مي‌شود تا بنا به ظرفيت استان‌ها در رشته‌هاي ورزشي مختلف، ‌بهترين انتخاب‌ها انجام شود.»
وي همچنين در خصوص روند انتخاب نخبه‌هاي ورزشي كشور به برنامه‌هاي ويژه باشگاه مقاومت و بسيج اشاره كرد و گفت: «بعد از شناسايي استعدادهاي استان‌هاي مختلف، براي انتخاب بهترين نفرات، ‌مسابقات گسترده‌اي را برگزار مي‌كنيم. مسابقاتي در سطح قهرماني پايگاه، ‌حوزه، ‌ناحيه و استان‌هاي كشور كه برترين نفرات آن به مسابقات كشوري اعزام مي‌شوند تا نخبه‌هاي هر رشته با توجه به استعدادهايي كه دارند برگزيده شوند. علاوه بر آن، المپيادهاي ورزشي را هم برگزار مي‌كنيم و همچنين جشنواره‌هاي ورزشي. 19 جشنواره در رشته‌هاي مختلف داريم. مثلاً ماه گذشته در سمنان جشنواره دووميداني و پينگ‌پنگ داشتيم. در هفته بسيج نيز دو جشنواره فوتسال، واليبال، كشتي پهلواني، هنرهاي فردي و كشتي آزاد برگزار مي‌كنيم كه تمام نفراتي كه در مسابقات قهرماني شركت كردند، ‌فرصت حضور در آن را دارند. سپس مسابقاتي برگزار مي‌شود تحت عنوان مدعيان كه تمام نفرات برتري كه در جامعه ورزش بسيج كشور مدعي هستند در آن شركت مي‌كنند و نفراتي كه بتوانند در اين مسابقات به عنوان‌هاي برتر دست يابند، ‌به باشگاه‌هاي مقاومت راه پيدا مي‌كنند تا مدارج موفقيت در عرصه‌هاي ورزشي را از طريق باشگاه مقاومت و با اصول و قواعد آن كه مهم‌ترينش مسائل اخلاقي است، ادامه دهند.»
قلي‌پور در پايان ضمن تأكيد بر اهميت ايجاد رابطه و تعامل با ساير ارگان‌هاي از جمله وزارت ورزش، كميته ملي المپيك، فدراسيون‌ها، ‌آموزش و پرورش و. . . اظهار داشت:‌«برنامه‌هاي باشگاه مقاومت قطعاً در جهت پر كردن خلأ‌هاي ورزشي كشور است تا بتوانيم حضوري پررنگ، چشمگير و قابل توجه در مجامع جهاني و المپيك داشته باشيم. اما براي رسيدن به اين اهداف بايد افق ديد خود را گسترش دهيم. به همين دليل درصدد آن هستيم كه آكادمي‌هاي ورزشي تشكيل داده و رشته‌هاي ورزشي مختلف را از پايه و به شكلي حرفه‌اي‌تر دنبال كنيم. اما در اين راستا، به ايجاد تعامل با ارگان‌هاي ديگر نيز نياز داريم تا گام‌هاي موفقيت را محكم‌تر برداريم. در همين راستا، به ياري سردار يزداني رئيس سازمان ورزش بسيج، با ارگان‌هايي مثل وزارت آموزش و پرورش و همچنين برخي فدراسيون‌ها تفاهمنامه‌هاي همكاري براي استفاده از ظرفيت‌هاي دوطرفه امضا كرده‌ايم براي پيشبرد هر چه بيشتر و بهتر ورزش كشور. اما بدون شك ايجاد تعامل هر چه بيشتر بسيج با ورزش‌، مي‌تواند تأثيرات مثبت و بسزايي داشته باشد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن