تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816962624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گرفتن حق فوتبال ايران به حرف نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: گرفتن حق فوتبال ايران به حرف نيست
ايران تنها قرباني سرمبان بود و بس، چراكه حالا سوريه در كوالالامپور از ازبكستان پذيرايي مي‌كند و ديگر در آن زمين باتلاقي كه از موش گرفته تا سگ در آن پرسه مي‌زدند، خبري نيست.
نویسنده : دنيا حيدري 
ايران تنها قرباني سرمبان بود و بس، چراكه حالا سوريه در كوالالامپور از ازبكستان پذيرايي مي‌كند و ديگر در آن زمين باتلاقي كه از موش گرفته تا سگ در آن پرسه مي‌زدند، خبري نيست. نه چون تجربه بازي با ايران اين تيم را به فكر آن انداخته باشد كه براي برگزاري ديدارهايي بهتر و باكيفيت‌تر يا كم كردن احتمال مصدوميت بازيكنان خودي يا حريف زميني ديگر را برگزيند. چراكه همانطور كه خبرنگاران ايراني در كنكاش با مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا به آن پي برده بودند، زمين بازي با ايران درست زميني بوده كه سوري‌ها خود بر ميزباني در آن اصرار داشته‌اند.  اتفاقات بازي با سوريه البته بيش از آنكه به بازي‌هاي رواني و برنامه‌هاي خاص اين تيم در خارج از زمين براي گرفتن امتياز از ايران برگردد، به عدم توانايي مسئولان ايران در گرفتن امتياز از AFC برمي گردد و يك بار ديگر ضعف ايران در كنفدراسيون فوتبال آسيا را به تصوير مي‌كشد!

فوتبال ايران اين روزها از لحاظ فني در جايگاه بسيار خوبي قرار دارد. تيم ملي بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني را با بهترين نتايج پشت سر مي‌گذارد، در رنكينگ هم به رتبه‌هاي درخور توجه مي‌رسد، اما خارج از مستطيل سبز همچنان براي گرفتن حق خود ناتوان است و به‌‌رغم آنچه انتظار مي‌رود، نمي‌تواند به كوچك‌ترين موفقيتي در خصوص گرفتن حق مسلم خود دست يابد و همواره بايد با گردن كج، ‌شاهد حق‌خوري‌هاي فاحشي باشد كه يكي پس از ديگري به فوتبال ايران روا مي‌دارند.  بدون شك در گرفتن حق فوتبال ايران، ‌لابي‌هاي زيادي مي‌شود، ‌خصوصاً از طريق كشورهاي عربي حاشيه خليج هميشه فارس كه در دشمني با كشورمان يد طولايي دارند و حالا نيز به پشتوانه خصومت‌هاي عربستان، داستان‌هاي خصمانه‌اي را دنبال مي‌كنند، اما آنچه كه در اين ميان حائز اهميت است، نه رفتار خصمانه و كاملاً قابل انتظار دشمنان، ‌كه عدم توانايي مسئولان داخلي فوتبال ايران است. مسئولاني كه عادت دارند به خوابيدن در باد پست‌هاي تشريفاتي و لبخند‌هاي ظاهري و عكس‌هاي يادگاري اما وقت عمل كه مي‌رسد، ناله سر مي‌دهند كه اتفاقات براساس دشمني‌ها با ايران است كه رقم مي‌خورد. حال آنكه دشمنان قسم‌خورده فوتبال ايران نه به دليل توانايي‌هاي بالايي كه دارند كه به جهت ضعف ديپلماسي ورزشي ايران است كه مي‌توانند راه و بي‌راه به موفقيت‌هاي چشمگير دست يابند.

دشمني عربستان با ايران و امثال آن مسئله‌اي كاملاً واضح و مبرهن است، مسئله‌اي كه باعث گرفتن حق طبيعي ميزباني ايران در بازي‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا شد، اما انتخاب داور عرب زبان براي بازي با تيم‌هاي عربي نظير سوريه، يا داور استراليايي كه سابقه خوبي از قضاوت براي ايران نداشت، سكوت كنفدراسيون فوتبال آسيا و همچنين ناظر فيفا در مقابل زمين سرمبان كه بدون شك داور عراقي نبايد اجازه برگزاري بازي در آن را مي‌داد و مسائلي نظير آن جز به ضعف مسئولان ورزش ايران برنمي‌گردد. مسئولاني كه از قضا يكي از آنها صاحب يكي از صندلي‌هاي AFC نيز است، اما در پي اتفاقات اخير بارها ثابت شده پستي كه او بدان افتخار مي‌كند جز يك صندلي تشريفاتي براي يك تماشاگر صرف نيست كه اگر بود، شايد شاهد اتفاقات اين‌چنيني يا حداقل خوردن حق فوتبال ايران در بين برترين‌هاي آسيا آن هم با دلايلي كاملاً مضحك و خنده‌دار نبوديم.  مشكل فوتبال ايران امروز عدم نفود در كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفاست؛ مسئله‌اي كه حتي سرمربي تيم ملي نيز بارها و بارها بدان اشاره كرده است. تاج اگرچه چند مرتبه به‌طور شفاهي از اين مسئله گله كرده و مدعي است نمي‌تواند شاهد اين گونه حق خوري‌ها باشد اما فوتبال ايران براي گرفتن حق مسلم خود به چيزي بيش از صحبت‌هاي شفاهي با رسانه‌هاي داخلي نياز دارد. فوتبال ايران به عزمي جزم و همتي متعالي براي گرفتن حق مسلم خود خارج از ميدان نبرد دارد؛ مسئله‌اي كه بزرگ‌ترين ضعف فوتبال در طول سال‌هاي اخير بوده است!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن