تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820134856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروژه‌های مصوب در سفر رئیس جمهور ظرف 2 سال به اتمام خواهد رسید


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پروژه‌های مصوب در سفر رئیس جمهور ظرف 2 سال به اتمام خواهد رسید
استاندار البرز به تشریح دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و با بیان این‌که 995 میلیارد تومان به پروژه‌های تملک دارایی و عمرانی استان اختصاص یافته است، گفت: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای اتمام پروژه‌های مصوب در سفر رئیس جمهور سه سال است؛ اما ما بر اتمام دو ساله این پروژه‌ها تاکید داریم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایسنا، «سیدحمید طهایی» در نشست خبری که امروز (سه‌شنبه دوم آذر) به‌منظور تشریح دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به استان البرز برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: برای همه کسانی که در ستاد اربعین تلاش کردند و کاروان را از ابتدای حرکت با قدم و قلم و در وسع خود همراهی کردند و در عراق با دایر کردن موکب‌ها نیازهای زائران را تأمین کردند قدردانی می‌کنم.

طهایی در ادامه به فرارسیدن هفته بسیج اشاره و اعلام کرد: بسیج با انقلاب اسلامی و حضور مستقیم مردم شکل گرفت و نیروهای داوطلب مردمی در کنار سپاه و ارتش، دوران جنگ را مدیریت کردند.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به این‌که خوشبختانه سفر کاروان تدبیر و امید به استان البرز با استقبال پر شور مردم همراه بود، گفت: این استقبال به نحوی بود که مردم شهرستان‌های استان حتی دورترین شهرستان البرز، طالقان نیز از استقبال جا نماندند و آلودگی هوا و سرما نیز مانع حضور در این مراسم نشد.

وی با اعلام این‌که نگاه دوستان و دشمنان به این دسته از تجمع‌های مردمی است که دستاوردهای ارزشمندی را برای کشور به همراه دارد، گفت: این گردهمایی‌ها باطل‌السحر کسانی است که نگاه طمع به وحدت جامعه دارند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: ماه‌ها پیش از این سفر استعدادها و توانمندی‌های استان مورد بررسی قرار گرفته و پروژه‌هایی در دستور کار قرار گرفته بود که طی دو سال و حداکثر سه سال تمام شود، دفاعیه لازم نیز برای تکمیل پروژه‌ها و جذب اعتبار انجام شد.

طهایی با بیان این‌که این پروژه‌ها در دو بخش تملک دارایی و عمرانی و اقتصادی زیر مجموعه(تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی) در سرفصل برنامه‌های سفر گنجانده شد، افزود: در بخش تملک دارایی 60 پروژه با رقمی بالغ بر 955 میلیارد تومان به تصویب رسید و حدود چهار برابر بودجه عمرانی و جاری یک سال به البرز تعلق گرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های اعتبارات در نظر گرفته شده توسط رئیس‌جمهور در سفرهای استانی، اختصاص 100 درصدی اعتبارات است.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در استان البرز با تشریح جزئیات اعتبارات در نظر گرفته شده در بخش‌های مختلف تصریح کرد: در بخش حمل و نقل شامل راه، قطارشهری، راه روستایی و راه آهن در مجموع 428 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به این‌که 428 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه‌های استان در نظر گرفته شده است، افزود: اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان برای بهسازی راه‌های روستایی، 32 میلیارد تومان برای محور اشتهارد – نجم‌آباد و هشتگرد و 56 میلیاردتومان نیز به منظور بهسازی راه طالقان کنار گذاشته شده است.

این مسئول با بیان این‌که جاده کرج به شمال همیشه با مشکل مواجه است و ما همواره به‌دنبال جایگزینی برای آن بوده‌ایم، اعلام کرد: محور شمشک به دیزین بهترین جایگزینی است که در نظر گرفته شده و قرار است با اعتباری 18 میلیارد تومانی بهسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این پروژه‌ها، موضوعات دیگری هم‌چون روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز و ... نیز در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص 100 میلیارد تومان به بخش صنعت، عمران شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: البرز در بخش معدن پتانسیل‌های زیادی دارد و تخصصی‌ترین سازمان‌های معدنی در این استان واقع است و در این بخش نیازمند اقدمات بیشتری هستیم با این وجود هفت میلیارد تومان برای بخش معدن و اکتشافات معدنی در نظر گرفته شده است.

طهایی ادامه داد: هشت میلیارد تومان نیز برای کمک به شهرک‎های صنعتی استان در نظر گرفته شده است.

وی به بخش عمران روستایی اشاره و اعلام کرد: برای تکمیل سیستم فاضلاب روستاهای مشرف به سدهای استان برای جلوگیری از آلودگی آب، 20 میلیارد تومان به آبفای روستایی پرداخت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان البرز ادامه داد: با موافقت وزیر نیرو پنج میلیون متر مکعب آب از خط لوله سد طالقان به شهر جدید هشتگرد منتقل خواهد شد از آنجایی که این اقدام به تجهیرات انتقال و تصفیه نیاز دارد، 33 میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه شهر جدید هشتگرد اختصاص یافته که کار آن تا دهه فجر 96 به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: 18 میلیارد تومان نیز به امور مربوط به فاضلاب شهری کرج اختصاص یافته است.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود از اعتباری برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: دولت در سطح ملی 1000 میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر در نظر گرفته است که از این اعتبار سه و نیم میلیارد تومان به عنوان بخشی از آن به استان البرز تعلق گرفت.

طهایی با بیان این‌که تکمیل بخش‌هایی از شهرک صنعتی سیمین دشت به اعتبار نیاز دارد، اعلام کرد: 2 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یافته است.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در استان البرز به اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی اشاره و اعلام کرد: مجموعاً 98 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده که 48 میلیارد تومان از آن به کار بزرگ توسعه آبیاری تحت فشار اختصاص دارد.

طهایی دایر کردن شهرک‌های گلخانه‌ای در حوزه کشاورزی مدرن را یکی از مهم‌ترین اهداف در دستور کار استان البرز بر شمرد که برای تحقق این مهم 15 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: در حوزه بیابان‌زدایی نیز اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که اعتباری بالغ بر 119 و نیم میلیارد تومان برای بخش آب در نظر گرفته شده است و پیش‌شرط ما مدیران نیز اتمام طرح‌ها ظرف 2 سال بوده است، گفت: برای تغذیه دشت مصنوعی ساوجبلاغ 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، علاوه بر آن در بخش آب شرب شهر جدید هشتگرد نیز 40 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار البرز از برنامه ساخت 10 مجتمع آبرسانی روستایی در استان خبر داد و گفت: 52 روستا از این مجتمع‌ها بهره‌مند خواهند شد که برای این منظور نیز 21 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام این‌که یک مخزن آب 3000 متر مکعبی برای شهرستان نظرآباد و مخزنی 5000 متر مکعبی نیز برای کمالشهر پیش‌بینی شده است، افزود: در خصوص تأسیسات فاضلاب شهر جدید 32 میلیاردتومان و آب شرب شهر جدید نیز 40 میلیاردتومان اختصاص پیدا کرده است.

طهایی از تجهیز شش ایستگاه هواشناسی در استان با اعتباری معادل 2 میلیارد و هشتصد میلیون تومان خبر داد و گفت: علاوه بر اعتبارات فوق به طور کلی یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای مرمت و بازسازی تاسیسات آب استان اختصاص یافته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان استان اشاره و اعلام کرد: در دولت یازدهم 960 تخت بیمارستانی به استان البرز اضافه شده است که تا پایان امسال 1500 تحت دیگر نیز به این تخت‌ها اضافه خواهد شد.

طهایی ادامه داد: پیش از این شاخص تخت‌های بیمارستانی در استان البرز چهار دهم تخت برای هر هزار نفر بود اما با این اقدامات این شاخص با افزایشی سه برابری به 1.2 تخت خواهد رسید.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان 176 میلیارد تومان اعتبار برای بهداشت و درمان پیش بینی شده است. از محل این اعتبارات عملیات ساخت بیمارستان 260 تحت خوابی سیدالشهدا کرج با 60 میلیارد تومان، بیمارستان 160 تختخوابی فردیس با 60 میلیارد تومان آغاز و بیمارستان کمالشهر نیز با 15 میلیارد تومان تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص30 میلیارد تومان به مراکز سلامت مناطق روستایی افزود: شش میلیارد تومان نیز به تکمیل مرکز پزشکی قانونی استان اختصاص پیدا کرد.

استاندار البرز ادامه داد: در حوزه محیط زیست، سیستم پایش آلودگی، حفاظت از تنوع زیستی، حفاظت پایش منطقه طالقان و رودخانه‌های در معرض خطر با اعتباری بالغ بر چهار پروژه شش میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در جریان این سفر 46 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه فرهنگ و ایثارگری دیده شده است که تکمیل مجتمع توانبخشی ایثار با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان از جمله آنها بوده است.

وی افزود: ساخت 375 کلاس درس با اعتباری معادل 35 میلیارد تومان برای توسعه سرانه آموزشی تا پایان سال آینده نیز تصویب شده است.

استاندار البرز در ادامه از اتقای خدمات گازرسانی شهری و تخصیص 260 میلیارد تومان به این بخش خبر داد و گفت: اعتبارات در سال 95 در بخش انرژی نسبت به سال 92، 412 درصد افزایش یافته است است.

وی افزود: طبق قول مساعد وزارت نفت 53 روستا با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برخوردار از نعمت گازرسانی خواهند شد؛ علاوه بر این وزارت نفت به دستور رییس جمهوری محترم متعهد شده است که گاز نیروگاه منتظر قائم در 2 ماه پر مصرف سال قطع نشود تا این نیروگاه مجبور به استفاده از مازوت در این ایام نباشد.

نماینده عالی دولت در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادهای استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره و اعلام کرد: طی یک سال گذشته 373 میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه آی سی تی استان سرمایه‌گذاری شده است که این رقم تا پایان سال به بیش از 517 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت پهنای باند ورودی استان نسبت به سال 92، 900 درصد افزایش داشته و رشد دسترسی به تلفن همراه در استان در این مدت نیز 6 برابر شده است.

وی به پروژه اینترنت روستایی در استان اشاره و اعلام کرد: امسال 210 روستا از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شده‌اند و تا پایان 96 حدود 101 روستای دیگر نیز از این امکانات بهره‌مند خواهند شد.

طهایی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب البرز به عنوان پایلوت امداد هوایی غرب تهران اشاره و اعلام کرد: در این سفر 10 میلیارد تومان برای تکمیل پایگاه امداد هوایی در البرز در نظر گرفته شد.

وی از تصویب 12 میلیارد تومان برای 17 پروژه در بخش ورزش و جوانان استان نیز خبر داد.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به حل معضل ترافیک استان به عنوان یکی از مطالبات عمومی اشاره و اعلام کرد: پروژه آزاد راه تهران شمال پس از گذشت 17 سال فقط 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ اما با تدابیر دولت یازدهم در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که بخش زیادی از ترافیک استان را کاهش خواهد داد.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در استان البرز افزود: علاوه بر این ما به دنبال بهسازی و بهبود جاده چالوس نیز هستیم تا علاقه‌مندان و گردشگرانی که قصد عبور از این مسیر را دارند نیز به راحتی بتوانند به مقصود خود برسند.

استاندار البرز طرح کنارگذر جنوبی استان را از تمهیدات اندیشیده شده به منظور تعدیل ترافیک محدوده ورودی استان اعلام کرد و گفت: بعد از خروجی پروژه شهید همت، جاده آنتنی به جنوب اتوبان (جاده ملارد) در محدوده انبار نفت کشیده خواهد شد و و با توجه به واگذاری این طرح به پیمانکار نیاز است که تا پایان سال آینده این طرح به اتمام برسد.

وی افزود: راه چرم شهر - آبیک نیز که بخشی از آن در محدوده نجم آباد واقع است بعد از بازگشایی تعدیل قابل توجهی در ترافیک خودروهای سنگین جنوب - شمال این اتوبان خواهد داشت که به جهت مجاورت فرودگاه پیام از این آزاد راه استفاده موثری خواهد شد.

طهایی در بخش دیگری به تصمیمات اتخاذ شده در جذب سرمایه اشاره کرد و گفت: به ابتکار دولت،به منظور استفاده از ظرفیت سازمان ها، نهادها و موسسات اقتصادی دولتی و غیر دولتی در جذب سرمایه، جلسه ویژه ای تشکیل شد و طرح‌های توسعه محور استان را ارائه دادیم.

وی افزود: در این نشست تصمیمات خوبی برای فعالیت‌های بخش تولیدی و اقتصادی اتخاذ شد.

استاندارالبرز با بیان اینکه برای جذب سرمایه و اتخاذ تصمیمات موثر برای استان دریغ نداشته ایم،گفت: تسهیلات چهار درصدی کمک خوبی برای اشتغال مددجویان استان خواهد بود که در این سفر برای آن تصمیم گیری شد.

استاندار البرز در بخش دیگری به عملکرد سامانه سامد در استان البرز اشاره کرد و گفت: به اذعان مسئولان ریاست جمهوری البرز نمره یک کشور بین در استان‌ها را در ثبت درخواست‌های مردمی در سامانه ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و پیگیری آنها داشته است.

وی با اشاره به اینکه سامانه پاسخگویی به مردم با 220 کاربر 24 ساعته فعال بود،به آمار این بخش اشاره کرد و گفت: ظرف سه روز در مجموع 63 هزار و 310 پیام از مردم دریافت شد . 9086 نامه نیز در طول مسیر استقبال ارائه شده بود و در مجموع نامه‌ها و پیام‌های سفر، 72 هزار و 369 مورد دریافت شده است.



۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن