تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820852631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژیم غذایی کم کربوهیدرات مناسب برای دیابت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به گفته محققان، رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند راز کاهش مقاومت انسولین در افراد دیابتی باشد.

روزنامه آرمان نوشت؛
 
مطالعه جدید محققان دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد بین وعده غذایی کم کربوهیدرات با کاهش مقاومت انسولین ارتباط وجود دارد و همین مساله می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع۲ کمک کند. حساسیت انسولین به توانایی انسولین- هورمون اصلی در متابولیسم- در تنظیم موثر گلوکز در خون کمک می‌کند. اگر فردی مقاوم به انسولین باشد، بدین معناست که توانایی کمتری در حذف این قند از جریان خون و لوزالمعده دارد و همین مساله منجر به دیابت می‌شود.این مطالعه همچنین آشکار ساخته است که ورزش مقاومت انسولین را کاهش نمی‌دهد اما این بدین معنا نیست که ورزش کردن هیچ رابطه‌ای با انسولین ندارد. در عوض، این امکان وجود دارد که واکنش انسولین ناشی از وعده غذایی کم کربوهیدرات ناشی از واکنش روده به کربوهیدرات باشد تا تحرک و فعالیت داشتن.محققان برای دستیابی به این نتیجه گیری، گروهی متشکل از ۳۲ زن سالم از لحاظ متابولیکی را بعد از سن یائسگی بررسی کردند.

به این افراد وعده‌های غذایی با ۳۰ یا ۶۰ درصد کربوهیدرات همراه با ورزش یا عدم ورزش قبل از غذاخوردن داده شد.

کاترینا بورر، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد یک اصلاح ساده در رژیم غذایی همراه با کاهش میزان کربوهیدرات می‌تواند در مدت یک روز از ابتلا به مقاومت انسولین بکاهد و مسیر منتهی به سوی ابتلا به مقاومت انسولین را متوقف سازد، درحالی که مصرف مداوم رژیم غذایی حاوی میزان بالای کربوهیدرات منجر به افزایش ترشح انسولین در حالت ناشتا و مقاومت انسولین شد.»

وی می‌افزاید: «حتی نکته جالب‌تر این است که ورزش قبل از وعده غذایی موجب می‌شود فرد در مقابل کربوهیدرات تحمل بیشتری داشته باشد و همین مساله موجب افزایش سطح قند خون در شب می‌شود.»




۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن