تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815157921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران 60 هزار مگاوات ظرفیت تامین انرژی خورشیدی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:اکوفارس: اکوفارس: قائم مقام وزیر نیرو از وجود ظرفیت 60 هزار مگاواتی انرژی خورشیدی در کشور خبر داد و گفت: با وجود تنوع برای تولید برق از انرژی فسیلی، هنوز در انرژی های نو به توفیقی دست نیافته ایم.
به گزارش اکوفارس به نقل از تارنمای وزارت نیرو، «ستار محمودی» امروز (سه شنبه) در آیین گشایش همایش دو روزه «اینترسولار ایران» در تهران افزود: امکان 60 هزار مگاواتی تولید انرژی خورشیدی در کشور در مقایسه با ظرفیت 76 هزار مگاواتی نصب شده نیروگاهی رقم بالایی است.
این مقام اضافه کرد: ظرفیت استفاده از 15 هزار مگاوات انرژی بادی و بیش از 2500 مگاوات انرژی «بیوزیست» نیز در کشور فراهم است.
محمودی اعلام کرد: 200 مگاوات ظرفیت نصب شده انرژی های تجدیدپذیر در کشور است که تا پایان امسال یکصد مگاوات دیگر به این ظرفیت اضافه می شود و در سال های آتی نیز نزدیک به 300، 700 و یک هزار مگاوات افزایش در دستور کار این وزارتخانه است.
وی تاکید کرد باید در سبد تولید مصرف برق تنوع داشته باشیم و از زمینه های غیرتولیدی در مصرف برق به سوی عرصه های تولیدی حرکت کنیم.
این مقام تاکید کرد کمبود منابع سرمایه ای و ساخت تجهیزات مورد نیاز، عوامل محدودکننده تحقق این هدف است.
قائم مقام وزیر نیرو گفت: به دلیل گسترش روزافزون جمعیت و توسعه صنعت، تامین انرژی مورد نیاز جامعه است و برای پایداری و بهره وری بهتر و حفظ محیط زیست باید از بهترین نوع انرژی ها استفاده کنیم.
وی افزود: اینک نزدیک به 83 درصد انرژی برق مورد نیاز کشور از منابع سوخت فسیلی تامین می شود و همین مساله آسیب دیدگی محیط زیست را به دنبال داشته است.
محمودی تاکید کرد تاکنون نتوانسته ایم میزان قابل توجهی از نیاز انرژی کشور را از طریق انرژی های تجدیدپذیر فراهمکنیم؛ در حالی که وزارت نیرو به عنوان سیاستگذار انرژی کشور، مصمم به توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بویژه انرژی خورشیدی و بادی است.
این مدیر ...
[ مشاهده متن کامل ایران 60 هزار مگاوات ظرفیت تامین انرژی خورشیدی دارد در پایگاه خبری تحلیلی صنعت و اقتصاد ایران ]اخبار پیشنهادی:





یکشنبه ، ۳۰آبان۱۳۹۵


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اکوفارس]
[مشاهده در: www.ecofars.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن