محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844228854
بازیگر نباید ارتباطی با نقش برقرار کند - آرتنا
واضح آرشیو وب فارسی:آرتنا: آرتنا: کارگردان سریال «هشت و نیم دقیقه» گفت: معتقدم بازیگر نباید ارتباطی با نقش برقرار کند و من به عنوان کارگردان باید او را در این زمینه هدایت کنم.نشست سریال «هشت ونیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید با حضور عوامل و بازیگران برگزار شد. در این نشست بهروز مفید (تهیه کننده)، شهرام شاه حسینی (کارگردان)، سام درخشانی (احسان)، بهرنگ علوی (فرزین)، شبنم قلی خانی (یکتا) و فرناز رهنما (نسرین) حضور داشتند. ****یکی از نکاتی که در این سریال جلب توجه می کند، رویارویی مخاطب در مقابل مسائل شرعی است. به این نحو که یکتا به عنوان شخصیت اول سریال به واسطه یک حکم شرعی به عسرت و سختی میافتد و مخاطبی که با او هم ذات پنداری می کند، در ناخودآگاه خود مقابل این حکم شرعی می ایستد و با خود می گوید که اصلا چرا ما باید چنین قوانینی داشته باشیم. شاه حسینی: کاری که یکتا انجام می دهد ایستادگی مقابل قانون نیست. فکر می کنم وصیت نامه نیز برای خودش شرایطی دارد. برای مثال من نمی توانم در زمان حیاتم تمام اموالم را به نام پسرم بزنم. * آقای شاه حسینی شما فیلم توقیفی «خانه دختر» را دارید و پس از آن از سینما به تلویزیون آمدید و در این مدت هم 2 سریال ساختید. می توان گفت که عدم استقبال از فیلم شما در سینما، حضورتان را در تلویزیون پررنگ تر کرده است؟ شاه حسینی:من به موازات سینما در تلویزیون هم حضور دارم و علاوه بر دو سریالی که نام بردید سریال های دیگری را برای تلویزیون کارگردانی کردم مثل «تاوان، پیدا و پنهان» و .... این دو مدیوم را هیچ وقت از یکدیگر جدا نمی کنم. سالی که سریال «همه چیز آنجاست» پخش شد تلویزیون مثل الان با شرایط بد مالی مواجه نبود اما همانطور که گفتید دو سریال آخر هم بیشتر دیده شد که آن هم به دلیل قصه ای بود که به تصویر می کشید و باعث شد تا اغلب خانواده ها بتوانند ارتباط بهتری با آن برقرار کنند. درحقیقت با تحقیق کوتاهی درباره علایق خانواده ها می توان ریتمی را به سریال و قصه داد که مخاطب را جذب کند. ** فاکتورهایی مثل نام سریال، داستان آن و ورود متفاوتی که شما به قصه داشتید به نظر می رسد از جمله عوامل موفقیت سریال است. شاه حسینی: هر سه این ها که گفتید فاکتورهای درستی برای جذب مخاطب است درست است یادم است در همان روزهای ابتدایی ساخت سریال با بهروز مفید درباره نام آن خیلی صحبت کردیم و من از جایی به بعد اصرار داشتم اگر تلویزیون با نام «هشت ونیم دقیقه» مخالفت می کرد حتما نام «یکتا» را هم برایش انتخاب نمی کردم. بنا به حساسیت هایی که تلویزیون به نام «هشت ونیم دقیقه» داشت ممکن بود نام آن تغییر کند. در ادامه کمتر سریالی را دیده ایم که در قسمت های ابتدایی نقش اول محبوب مخاطب را بکشد. این در طرح اولیه آقای مفید هم وجود داشت و نکاتی بود که سریال را برای مخاطب جذاب می کرد. درست است که غم موجود در چنین داستانی ممکن بود مخاطب را آزار دهد اما جزو معماری سریال بود و نمی توانستیم بگوییم دو نفر فوت می شوند و بعد به روال عادی برمی گردیم. حتی این ترفند مطرح شد که بعد از قسمت های ابتدایی به چهلم این دو نفر برسیم و نشان دهیم که 40 روز از آن اتفاق گذشته اما برای خود من اصلا قابل باور نبود که رابطه بین افراد این خانواده در این مدت کاملا عادی باشد. به هر حال غم از دست دادن شوهر و پدر شوهری به این خوبی برای هر فردی سخت است. ** برای مخاطب در همان ابتدا حذف کاراکتر امیر با بازی پژمان بازغی بسیار دور از ذهن بود و هنوز انتظار می کشد تا او برگردد. شاه حسینی: شاید درست باشد و او هنوز از قصه حذف نشده باشد. ** شخصیت فرزین به گونه ای تصویر شده که حتی مخاطب هنوز نمی داند او واقعا عاشق است یا قصد انتقام گرفتن دارد. شاه حسینی: همین موضوع سریال را جذاب می کند و اگر این ماجرا رو نمی شد در ادامه چگونه می توانستیم تا این حد جذاب ادامه دهیم؟ این سریال را جذاب می کند که کم کم شخصیت ها را رو کنید تا تماشاگر به حدسیات خود نزدیک شود. مخاطب دوست دارد زودتر قصه را حدس بزند و حدسش نیز زودتر به نتیجه برسد. ** برخی ها نیز از شباهت قصه «یکتا» با «ستایش» صحبت می کنند. شاه حسینی: معتقدم یک کارگردان باید بر اساس اصولی که خود می داند بار دراماتیک اثرش را بالا ببرد و من نیز به همین روش تلاش کردم تا بار دراماتیک سریال را در مواقعی که می شد بالا ببرم. ** آن طور که در تیتراژ دیده می شود، فیلمنامه این سریال توسط چندین نفر به نگارش درآمده است. شما به عنوان کارگردان دخل و تصرفی در قصه داشتید؟ شاه حسینی: آزیتا ایرایی و علی دادرس این سریال را سه باز نوشتند و بابک کایدان نگارش نهایی آن را به عهده داشت. من نیز به عنوان کارگردان برخی اوقات که پشت دوربین قرار می گرفتم در قصه تغییراتی را اعمال می کردم. **شما به عنوان بازیگر نیز هم در این سریال و هم در «همه چیز آنجاست» بازی کرده بودید. شاه حسینی: بازیگری را دوست دارم، اما بازیگر نیستم. **یکی از نکاتی که در این سریال به چشم می خورد وجود قصه های موازی است که در کنار یکدیگر پیش می رود و در همه نقش ها به یک اندازه است. شاه حسینی: چند روز پیش در رسانه ای نوشته بودند که سریال «هشت ونیم دقیقه» به سریال های خارجی پهلو می زند. قصه های فرعی که نمی گذارند تا نقش اول هایمان دستمالی شوند. بعد هم هر کدام علاوه بر اینکه قصه دارند، قصه های خیلی منفکی ندارند و به قصه اصلی خیلی مربوط هستند. **قصه ها به هم گره خورده اند و اگر در یکی از قسمت ها یکی از شخصیت ها حضور نداشته باشد، مخاطب به سرعت متوجه می شود. شاه حسینی: دقیقا همینطور است و به همین خاطر است که وقتی بعد از یک قسمت، احسان دوباره ظاهر می شود برای مخاطب جذابیت دارد به این دلیل که زمانیکه با او کار داریم به سراغش می رویم و زمانیکه با او کاری نداریم و سکانس هایی باید بازی کند که کارکرد دراماتیک ندارد، به سمتش نمی رویم. بیننده دوست دارد هر شب تمام بازیگران مورد علاقه اش را ببیند، اما خودش با دیدن هر شبه آنها احساس خستگی می کند، اما نمی داند که این خستگی ناشی از چیست! و حواسش به این نیست که بازیگری که دوست داشت در هر قسمت ولو شده هر نوع بازی ای از او ببیند به این دلیل که در این قسمت تاثیری در روند قصه نداشته، او را خسته کرده است و در این بین وجود قصه های فرعی کمک به سزایی به ما می کند. **در ایران به این موضوع زیاد دقت نمی شود و اغلب قصه پیرامون شخصیت اول و دوم سریال پیش می رود و داستانک هایمان وارد ماجرا شده و به یکباره رها می شوند و ضربه ای نیز به داستان اصلی نمی خورد. شاه حسینی: دوست دارم نکته ای را درباره شخصیت فرزین بگویم که گفتید شخصیت او خیلی زود برای مخاطب لو رفت. یکی از مشکلات ما در فیلمنامه نویسی امروز مخصوصا در ایران این است که قاتل را نشان مخاطب نمی دهیم و در پایان داستان به طور ناگهانی از پشت در فردی را وارد قصه می کنیم و می گوییم او قاتل است. این اصلا درست نیست که شما به عنوان کارگردان از قاتل هیچ چیزی در طول روند قصه به من نشان ندهی و بعد یکباره فردی را که تا به حال مخاطب او را ندیده را به عنوان قاتل معرفی کنید. فرزین هم نمی تواند همه خصوصیاتش را پنهان کند چرا که همیشه جلوی یکتا و وکیلش نیست و او هم تنهایی هایی دارد و با افرادی خصوصی صحبت می کند که آنها محرم اسرارش هستند و به لحاظ منطقی و رئال باید با آنها هم حرف بزند و ما نیز باید آنها را نشان می دادیم و اگر می خواستیم این خصیصه فرزین را از مخاطب پنهان کنیم، قصه خراب می شد. ** اما هنوز بازی فرزین برای مخاطب رو نشده است. شاه حسینی: بد نیست در اینجا اشاره ای داشته باشم به مراحل تولید سریال لاست که فصل آخرش را با نظر مردم ساختند و برای آن حدود دو سال صبر کردند تا مردم نظر بدهند و در پایان نیز نتیجه خوبی را در بر نداشت. **معمولا در سریال های تلویزیونی تاکید دارند تا بخشی از دین را به تصویر بکشند که اتفاقا در این سریال به لایه های پنهان دین و مسئله ارث و میراث پرداخته شده است. شاه حسینی: اصلا اگر موضوع ارث را هم فاکتور بگیریم، مسئله اخلاق بزرگترین موضوع در دین ما است. **برخی اوقات نسرین که وکیل است شبیه به کارآگاه می شود. شاه حسینی: معتقدم این شخصیت کارآگاه نشده، چرا که اگر می خواست این اتفاق بیفتد او باید یکسری کارها را به تنهایی انجام می داد در حالی که همیشه همراه و کنار یکتا است و بدون مشورت با او کاری نمی کرد. ** شاید خیلی ها متعجب هستند که سریالی در شبکه دو سیما پخش می شود و این همه بازخورد مثبت دریافت کرده است. شاه حسینی: اصلا نمی دانستیم که قرار است این سریال با اقبال مواجه شود. **شاید اگر همه کارگردان ها این مسئله را رعایت می کردند، کیفیت کارهای سینما و تلویزیون مقداری بالاتر می رفت، اینکه از روی رفاقت با یک بازیگر به ناچار او را برای نقش اصلی آثارشان انتخاب نکنند. شاه حسینی: قصه با هر بازیگری شکلی دیگر به خود می گیرد. **خیلی از بازیگران هم می گویند باید بتوانیم با قصه و نقش ارتباط برقرار کنیم تا آن را به خوبی بازی کنیم. شاه حسینی: معتقدم بازیگر نباید ارتباطی با نقش برقرار کند و من به عنوان کارگردان باید او را که هیچ چیز خاصی درباره نقش نمی داند را در این زمینه هدایت کنم. ** بازیگر نقش مقابل بهرنگ علوی، الهه حصاری بود که تا به حال در حوزه تلویزیون فعالیت نکرده بود. شاه حسینی: من آدم های مهربان را انتخاب کردم که اگر حتی نگاه نا آگاهی به اطراف داشتند در قصه دربیاید و اگر با هوشمندی جلو می رفتند نقش شان دست مالی شده می شد که با آن ناسازگام. در حقیقت نمی خواستم فیلم بسازم بلکه می خواستم روایتی واقعی را به تصویر بکشم.
جمعه ، ۲۸آبان۱۳۹۵
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: آرتنا]
[مشاهده در: www.artna.org]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]
صفحات پیشنهادی
کدام بازیگر نقش اصلی فیلم سیروس الوند را ایفا میکند؟
کدام بازیگر نقش اصلی فیلم سیروس الوند را ایفا میکند تازهترین فیلم سینمایی کارگردان دستهای آلوده هنوز وارد مرحله پیش تولید نشده است سیروس الوند کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین وضعیت فیلم سینمایی آنجا همان ساعتشایدهر بازیگری غیر ازمن نقش فرزین را بازی می کرد به او غبطه می خوردم - آرتنا
آرتنا بهرنگ علوی گفت فرزین آدم خشنی که در عین حال عاشق پیشه است و حتی نمونه آن را هم در سینما کم دیدیم شاید هر بازیگر دیگری غیر از من نقش فرزین را بازی می کرد به حال او غبطه می خوردم نشست سریال هشت ونیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید که این شب ها ااولین تصویر از بازیگر نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در معمای شاه
حسین باقریان نقش آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را در سریال معمای شاه ایفا میکند به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اولین تصویر از بازیگر نقش آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در زمان بازدید علی مطهری از پشت صحنه «معمای شاه» رونمایی شد که «حسدر امیدبخشی به جامعه نقش تاثیر گذاری ایفا می کند
معاون روابط عمومی دفتر استانداری زنجان خبرگزاری مهر در امیدبخشی به جامعه نقش تاثیر گذاری ایفا می کند شناسهٔ خبر 3806969 - چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵ ۰۹ استانها > زنجان jwplayer display inline-block; زنجان-معاون روابط عمومی دفتر استانداری زنجان گفت مجموعه خبرگزاری مهر دربازیگر نقش آیتالله هاشمی در «معمای شاه»
خبرگزاری تسنیم اولین تصویر از بازیگر نقش آیتاله اکبر هاشمی رفسنجانی در سریال معمای شاه با بازی حسین باقریان منتشر شد در عکسی که علی مطهری در کنار بازیگر نقش پدر خود رسول توکلی نشسته است بازیگر نقش آیتاله هاشمی حسین باقریان نیز دیده میشود مجموعه تلویزیونی معمای شاه وقایعبه بازیگران مسن، فقط نقش مادر می دهند
به بازیگران مسن فقط نقش مادر می دهند زمانی که بازیگری پا به سن می گذارد همه فکر می کنند که جز نقش مادر توانایی ایفای نقش در قالب دیگری را ندارد مریم بوبانی بازیگر در گفت و گو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بزرگترین دغدغه بازیگران گفت همهبازداشت زنی که با 3 ببر زندگی میکند/باشگاه بازیگر معروف به صحنه قتل تبدیل شد+تصاویر
بازداشت زنی که با 3 ببر زندگی میکند باشگاه بازیگر معروف به صحنه قتل تبدیل شد تصاویر به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اخبار حوادث و انتظامی امروز در این بسته خبری گرد آوری شده است باشگاه بازیگر معروف به صحنه قتل تبدیل شد تصاویرباشگاهکرانستون: دوست دارم نقشم را مستر بین بازی کند!
روزنامه بانی فیلم بازیگر محبوب برکینگ بد از کتابی که زندگیاش را تغییر داد و از بزرگترین ناامیدی زندگی اش میگوید و تاکید دارد که اگر قرار است فیلم زندگیاش ساخته شود دوست دارد تا نقش او توسط مستر بین ایفا شود به نقل از گاردین برایان کرنستون ۶۰ ساله که در کالیفرنیا به دنیا آمشهرداری میتواند در حوزه زیبایی منظر شهری نقشی کلیدی ایفا کند
محمد صالحیفرد شهرداری میتواند در حوزه زیبایی منظر شهری نقشی کلیدی ایفا کند شناسهٔ خبر 3820423 - پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰ ۲۷ استانها > خراسان رضوی jwplayer display inline-block; مشهد - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه شرکتهای مکاپ گفت باید تلاش کنیم که نخستین ساختمابازیگر نقش فردی مرکوری بالاخره انتخاب شد
هنرآنلاین رامی مالک نقش موزیسین و خواننده اصلی گروه کویین را بازی میکند رامی مالک بازیگر سریال آقای روبات در فیلم سینمایی راپسودی کولی Bohemian Rhapsody به کارگردانی برایان سینگر تولید شرکت جیکی فیلمز نقش فردی مرکوری را بازی میکند شرکتهای نیو ریجنسی و فاکس همی-
گوناگون
پربازدیدترینها