تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817518393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ پدر و سی و خورده ای پسر نادان، به جز اولی!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: ماهنامه خط خطی - مهرشاد مرتضوی: مردی بود که به لطف ورزش رایگان و هوای پاک و هزار تا امکانات دیگر، سی و خورده ای پسر (قطعا از چند همسر!) داشت و سر ماه هم با خاور می رفت یارانه شان را بار می زد و حالش را می برد. گذشت و پسرها بزرگ شدند و پدر، هر کدام را گذاشت سر یک کاری که کمک دستش باشند.

روزی یکی از پسرها پیش پدر آمد و گفت: «پدر، پدر، این پسر آقاکریم نمی گذارد زمین مان را شخم بزنیم.» پدر نگاه پوکرفیس اندر سفیهی به او انداخت و گفت: «پسرم. این مزرعه ماست، چرا او نباید بگذارد شما شخم بزنی؟» پسر تاکید کرد: «او مدام از داخل مزرعه خودشان داخل مزرعه ما خاک می ریزد و تمام شخم زدن هایمان را شخم می زند. بعضا دیده شده با موتور هم روی خاک زمین ما تک چرخ می زند. تازه فصل محصول هم که بشود جیغ و داد می کند و به همه می گوید که محصول خودش خوب شده و محصول ما نرسیده و کلی هم خار دارد و دست و بالشان را می بُرَد»

پدر داشت برای پسرش مفهوم دفاع از حق خود را توضیح می داد که آن یکی پسر آمد داخل و گفت: «آه! پدر! پدر!» پدر گفت: «یه کفش پات می کرد بعد می پریدی وسط حرفم! چته پسر زبان بسته ام؟» پسر گفت: «من برای تجارت به شهر دیگری رفته بودم. به یادداشتم چون به درخت گل رسم... نه این نبود. آهان! وقتی برگشتم و می خواستم اجناسم را بفروشم، فک و فامیل بهادرخان داخل بازار پرکردند که فلانی اجناسش بنجل است و آن شهر دیگر بهش انداخته اند و جنس هایش اصلا قرارداد ندارد و این داستان ها! بعد خودشان جنسی را که بار قاطر کرده بودند و از جای دیگری آورده بودند به زور به مردم می فروختند.»

پدر گفت: «شماها سر جمع 1000 سالتونه نره خرای عزیزم! خب چرا حقتان را نمی گیرید؟ تو چرا برگه کیفیت و انحصار و اسب بَر بودن کالایت را به مردم نشان نمی دهی؟» پسر چیزی نگفت و به مکیدن انگشت شستش ادامه داد.

در همین حین پسر دیگری وارد شد و هوار زد: «پدر، چرا شما به آشناهای مش باقر گفتید می توانند مسیر آب را از بین ما دربیاورند و بیندازند داخل زمین خودشان؟»

پدر در دل خودش از اینکه کیفیت را فدای کمیت کرده بود شرمنده شد و گفت: «پسر گلم، عزیزم، قشنگم، نفهم، یابو! چرا کسی باید بخواهد آب را از زمینش خارج کنند و بیندازند داخل یک زمین دیگر؟» پسر کمی اندیشید، ولی چون امکاناتش برای اندیشیدن کافی نبود، بی خیال شد و به علامت «نمی دانم، سوال بعد» سر تکان داد.

پدر که از انفعال و گلابی بودن فرزندانش به ستوه آمده بود، سراغ پسر اول و ارشدش را گرفت تا از او بخواهد برای برادرانش کاری کند. اما فهمید که اصل داستان از همان پسر اول آب می خورد و اوست که با فامیل های آقاکریم و بهادرخان و مش باقر همراهی می کرده و کلا به جز پدر خودش، با بقیه ده هماهنگ است. پس سر به دیوار کوبید و از آنجا که فرزند، مثلا کابینه دولت نیست که قابل تغییر باشد، تا آخر عمر با خوبی و خوشی از دست پسرانش سکته ناقص کرد و دیگر هیچ وقت آن آدم سابق نشد.





۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن