تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817116829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرز شلمچه و درد دل با امام حسین؛ شفای پسرم، رضایت پدرم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از حال و هوای شلمچه؛
مرز شلمچه و درد دل با امام حسین؛ شفای پسرم، رضایت پدرم

زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه


شناسهٔ خبر: 3824742 - سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
استانها > خوزستان

.jwplayer{ display: inline-block; } اهواز - شلمچه این روزها حال و هوای خودش را دارد و هر کسی در آن مرز چه زائر و چه خادم درد دل هایی دارند که شنیدنی است. خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - قاسم منصور آل کثیر: شفای پسرم، رضایت پدرم. امسال نتونستم بیام ببخشید، اما سال دیگه اگر قبول کنی میام . اینها جملاتی بودند که برپارچه نوشته ایستگاه «دل نوشته ای که می رود به کربلا» توسط محبان امام حسین (ع) نوشته شده است. ایستگاه دل نوشته و پارچه های سفید خط خطی شده با جملات مردم، گویی خلوت دل انسان ها بود. هر کسی به نحوی با امام خود خلوت و درد دل می کرد. این ایستگاه در مسیر مرزی شلمچه واقع است. مسیری که روزانه هزاران نفر از آنجا برای رفتن به عراق از آن می گذرند.
 
مسیرهای هویتی گویی مسیرها هم هویت دارند، هویتی که این مسیر با خود حمل می کند را در هیچ مسیر ترددی نمی بینی. مسیری که در آن احساسات و عواطف بر هر چیزی قالب است و انسان ها در مهربانی و کسب ثواب در رقابتند.

مسیر شلمچه تا مرز نزدیک به پنج کیلومتر است. در این مسیر، در دو سمت جاده موکب های بسیاری وجود دارند که هر کدام به شیوه ای موکب خود را تزئین کرده و نامی برای خود انتخاب کردند. در این مسیر هر کسی به شیوه ای در خدمت رهگذران یا زوار است. یکی مسیر را تمیز می کند و دیگری قهوه به دست از رهگذران پذیرایی می کند. در اینجا همه میزبانان با اصرار سعی می کنند از مردم به بهترین شیوه پذیرایی کنند.
 
قد بلند اما با صندلی ِ زیر پا چند قدم که جلوتر می روی کودکی قرآن به دستی را می بینی که یک صندلی زیر پای خود گذاشته تا قدش به رهگذران برسد. سجاد بحرانی ۹ سال دارد و نیت کرده تا هر کس که می خواهد به زیارت کربلا رود از زیر قرآنش رد کند تا زیارتی به سلامت داشته باشند.

سجاد چند روزی کارش همین است و تا زنگ مدرسه به صدا در بیاید، اولین مقصدش مسیر شلمچه به مرز است تا برود و مردم را از زیر قرآن رد کند. می گوید: «تا اربعین همینجا هستم و مردم را از زیر قرآن رد می کنم». در همین حین، گروه دوچرخه سوار سیاه پوشی رد می شوند که خود را اهل قم معرفی کردند و قصد دارند کل مسیر را با دوچرخه تا کربلا بروند.
 
ویزایم را تقدیم کسی دیگر کردم پس از آن چیزی که دیده هر کسی را به خود خیره می کرد، شخصی با لباس های نامتعارف کاملا سبزرنگ و کلاه جنگی بود که یک مشک و شمشیر نیز در دستش گرفته بود. سید حسین که از ۱۰ روز پیش تاکنون در موکب های مسیر شلمچه مستقر است قرار است تا اربعین در همین مسیر مرتب پیاده روی کند. او می گوید: «روزانه از اول صبح این مسیر را پیاده می روم تا مرز و برمی گردم». موکب‌های رنگین موکب ها همچون رنگین کمان، هرکدام به شیوه ای خاص دکور چینی شده اند و هر موکب خدمات ویژه ای ارائه می دهد. موکب الکوره (شهری در ماهشهر) که مشغول توزیع قلیه ماهی بود و موکب اهالی کوت عبدالله با نوعی نوشیدنی به نام زعتر یا همان گل گاوزبان از زوار پذیرایی می کنند. موکب های ماهشهر و شوشتر و ... هم با شربت، میوه، آب میوه های گران قیمت، قهوه های داغ و تازه، نان تنوری و... در خدمت زوار حسینی هستند.

در این بین برخی به صورت انفرادی خود را در این امر خیر شریک می کردند. برای نمونه، عدنان که از جوانان خرمشهر است، کفش های مسافران را واکس می زند. امیر هم سینی پر از میوه بر روی سرش گذاشته و در مسیر حرکت زوار نشسته تا از زوار پذیرایی کند. جلوتر که می روی غرفه های جدیدتر خدماتی را می بینی، عابربانک ها، سرویس های بهداشتی و حمام های تمیز، خوابگاه های زنانه و مردانه، درمانگاه، هلال احمر و ... باعث شده تا مسافران در آسودگی کامل به مسیر خود ادامه بدهند. در این مسیر اما دیده می شدند برخی افرادی که برای فروش و با اهداف اقتصادی به آنجا آمده بودند. برخی افراد از استان های دیگر مشغول فروش تسبیح و ... بودند. فروش تی شرت های سردار قاسم سلیمانی از دیگر موارد خیره کننده بود . به گزارش مهر، همزمان با مسیر شلمچه، در مسیر مرزی چذابه نیز مردم بومی به همین منوال به زوار خدمات می رسانند. این پذیرایی ها از هفته گذشته شروع و تا بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن