تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802979432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش روز: خاطره بازی با دیدارهای بارانی تیم ملی :: ورزش سه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: گزارش روز: خاطره بازی با دیدارهای بارانی تیم ملی
تیم ملی ایران و سوریه امروز در هوای بارانی مالزی به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امروز تیم های ایران و سوریه که طبق نقشه های هواشناسی زیر بارش باران در مالزی برگزار خواهد شد، اولین بازی تیم ملی کشورمان نیست که در هوای بارانی برگزار شد و در گذشته بارها و بارها ایرانی ها زمین را با پیراهن های خیس تک کرده اند.  
جام ملت های 1972؛ قهرمانی با طعم پیروزی بر میزبان جام ملت های سال 1972 دومین تجربه ایران در این رقابت ها بود که در نهایت دومین قهرمانی را برای ما به ارمغان آورد. در سومین بازی مرحله گروهی تیم ملی کشورمان در هوای بارانی شهر بانکوک به مصاف میزبان رقابت ها یعنی تایلند رفت. شاگردان محمد رنجبر تا دقیقه 80 آن بازی با دو گل از حریف عقب بودند اما در ده دقیقه پایانی و در حالی که شدت بارش باران بیشتر شده بود، ایران بازی طوفانی خود را آغاز کرد و با گل 3 گل علی جباری حریف را مغلوب کرد. تیم ملی ایران در ادامه مسابقات موفق ظاهر شد و در فینال با پیروزی بر کره جنوبی جام قهرمانی را به دست آورد.  
شکست پیش از جام جهانی با اشتباه عجیب حجازی! این اشتباه را باید از معدود اشتباهات ناصر حجازی دانست. اشتباه عجیبی که در هوای بارانی شهر تولوز فرانسه رخ داد و تا در نهایت ایران بازی را دو بر یک به فرانسه ببازد. حجازی در اولین دقایق بازی ضره سر نه چندان پر قدرت مهاجم فرانسه را نتوانست دفع کرد و توپ از بین دستان او وارد دروازه تیم ملی کشورمان شد. تک گل ایران در آن بازی را حسن روشن به ثمر رساند. همانطور که گفته شد آن بازی زیر بارش شدید باران در بهار سال 57 برگزار شد و مسابقه هم دیداری تدارکاتی برای هر دو تیم پیش از جام جهانی 78 بود.  
کره با 7 پنالتی، 30 هزار هوادار و باران سئول ایران را حذف کرد دیگر دیدار ایران زیر بارش باران مربوط به بازی های آسیایی سال 86 سئول است. جایی که شاگردان پرویز دهداری در مقابل 30 هزار هوادار کره ای در وقت های قانونی به تساوی یک بر یک رسیدند اما در پنالتی ها بازی را 6 بر 5 به چشم بادامی ها واگذار کردند تا در جمع 4 تیم قرار نگیرند. گل تیم ملی کشورمان در این بازی را کریم باوی به ثمر رساند و کره ای ها با پنالتی پارک چونگ سون به گل رسیدند. نکته جالب این مسابقه لیز خوردن های عجیب بازیکنان به دلیل لغزش زمین بر اثر بارش شدید باران بود.  
باخت با گل دقیقه 118 و خاطره استاد اسدی! در آخرین دیدار ایران در مقدماتی جام جهانی 98 ایران به مصاف ژاپن رفت. برنده این دیدار به جام جهانی می رفت و بازنده باید با استرالیا نبرد می کرد. آن دیدار نیز تحت الشعاع باران های موسمی مالزی بودو در نهایت ژاپنی ها موفق شدند با گل طلایی در دقیقه 118 به جام جهانی بروند. خاطره جالب و خنده دار اهالی فوتبال از آن بازی گل به خودی استاد اسدی بود که توسط داور پذیرفته نشد. نکته جالب آن بازی بخشش بازیکنان دو کارته ایران بود که برخی دلیلش را نفوذ داریوش مصطفوی در فیفا می دانستند.  
انتقام از چشم بادامی ها با جادوی کریمی این بار ایران و کره جنوبی زیر باران های چین و در چارچوب مسابقات یک چهارم جام ملت های ۲۰۰۴ به هم رسیدند. در دیداری که ایران نسلی لبریز از ستاره داشت موفق شد با هتریک تاریخی کریمی کره را چهار بر سه شکست دهد تا انتقام شکست در بازی های آسیایی ۸۶ را از کره بگیرد.  این برد باعث شد شاگردان ایدانکوویچ به نیمه نهایی برسند اما آن جا و در رویارویی با چین در هوای بارانی مغلوب میزبان شدند تا ایران در جام ملت ها چهارم شود‌.  
باران آرزوی صعود را شُست و برد... جام جهانی 2014 برای ما بسیار خوب شروع شد. بر خلاف جام های جهانی دیگر ایران تورنمنت را با شکست آغاز نکرد تا امیدوار به صعود باشد. شاگردان کارلوس کی روش در یک بازی حماسی نمایشی دور از انتظار مقابل آرژانتین داشتند و شاید اگر اشتباه داور در نگرفتن پنالتی ایران نبود، نتیجه ای بهتر از شکست یک بر صفر به دست می آید. در نهایت تیم ملی ایران در روز بارانی شهر سالوادور و در حالی که هشتاد میلیون ایرانی منتظر صعود تاریخی ایران بودند، ملی پوشان کم آوردند و قافله را به بوسنی باختند. شاگردان کی روش 90 دقیقه زیر باران جنگیدند و شکست خوردند تا باران آرزوی صعود به یک هشتم را بشوید و برای همیشه ببرد...   حال امیدواریم شاگردان کارلوس کی روش فردا در مقابل سوریه پیروز شوند و تا راه صعود به جام جهانی هموار تر شود. پیروزی در  بازی فردا می تواند طلسم شکست های اخیر تیم ملی کشورمان زیر باران را بشکند.   محمد همتی

09:36  1395/08/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن