تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803801751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مانع مديريتي پيش‌روي عملي‌شدن اقتصاد مقاومتي در ورزش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مانع مديريتي پيش‌روي عملي‌شدن اقتصاد مقاومتي در ورزش
با گذشت هشت ماه از سال 95 به نظر مي‌رسد مطالبه مقام معظم‌رهبري در باب اقتصاد مقاومتي تنها در حد شعار باقي مانده...
نویسنده : سعيد احمديان 


با گذشت هشت ماه از سال 95 به نظر مي‌رسد مطالبه مقام معظم‌رهبري در باب اقتصاد مقاومتي تنها در حد شعار باقي مانده و متوليان ورزش كشور قدمي براي عملي شدن اين مطالبه در حوزه ورزش برنداشته‌اند. البته در اين باب همايش‌هاي مختلفي در ماه‌هاي گذشته برگزارشده و شركت‌كنندگان در اين برنامه‌ها كه عموماً از مديران دولتي ورزش كشور بوده‌اند با تأكيد بر اهميت مقوله مهمي مانند اقتصاد مقاومتي در ورزش، از لزوم عملي كردن آن سخن رانده‌اند، اما با وجود تأكيدهاي مكرري كه توسط مسئولان فدراسيون‌ها، وزارت ورزش و كميته ملي المپيك در اين‌باره صورت گرفته است، در ميدان عمل نشانه‌اي از مطالبه مقام معظم رهبري كه ايشان بارها در سخنراني‌هايشان در طول سال بر آن تأكيد كرده‌اند، ديده نمي‌شود و جامعه ورزش در اين رابطه نتوانسته نمره قبولي بگيرد. در اين شرايط به نظر مي‌رسد موانع عدم تحقق اقتصاد مقاومتي در ورزش كشور بايد بيشتر از قبل مورد بررسي قرار بگيرد، موانعي كه سبب شده تا ورزش از مزايايي كه تكيه بر توليدات و توان داخلي مي‌تواند بهره‌مند شود، بي‌بهره بماند. اين در حالي است كه ورزش ايران توان بالقوه‌اي در حوزه‌هاي مختلف براي بهره‌گيري از اقتصاد مقاومتي دارد كه متأسفانه با بي‌توجهي مسئولان مغفول مانده و مورد استفاده قرار نگرفته است. هرچند در اين‌باره فرهنگ‌سازي مناسبي صورت نگرفته است، با اين حال به نظر مي‌رسد مهم‌ترين دليل عدم اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در حوزه ورزش را بايد در عدم اعتقاد مديران ورزشي به توان و توليدات و ظرفيت‌هايي كه در داخل كشور وجود دارد، جست‌وجو كرد، موضوعي كه سبب شده تا در تصميماتي كه در بخش ورزش گرفته مي‌شود اولويت بر تأمين نيازهاي داخلي از خارج از كشور باشد.

نمونه آن را مي‌توان در فوتبال كشور به وضوح مشاهده كرد، به عنوان مثال در حالي برخي باشگاه‌هاي كشورمان با تعطيلي‌هاي ليگ، راهي اردوهاي خارجي مي‌شوند كه با توجه به چهار فصل بودن كشورمان، باشگاه‌ها مي‌توانند اردوهايشان را در داخل برگزار كنند اما عدم اعتقاد مديران باشگاه‌ها به اين ظرفيت‌ها، سبب مي‌شود كه انتخاب اول باشگاه‌ها، اردوي خارجي باشد. البته شايد بارها به اين مسئله اشاره شده باشد، اما ادامه اين روند در برخي باشگاه‌ها نشان مي‌دهد كه گروهي از مديران فوتبال كشور اعتقادي به اقتصاد مقاومتي و مطالبه رهبر معظم انقلاب ندارند. به همين خاطر در نگاه كلي عامل اصلي اجرايي نشدن اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي به نوع نگاه مديران حاكم بر ورزش كشور برمي‌گردد. اين نوع نگاه مختص فوتبال نيست و در رشته‌هاي ديگر هم ديده مي‌شود و سبب هدررفت منابع داخلي و خروج ارز از كشورمان مي‌شود و براي جلوگيري از ادامه اين وضعيت بايد مديراني در ورزش كشور مناصب را در دست بگيرند كه اعتقاد عملي به پتانسيل داخلي و اقتصاد مقاومتي داشته باشند.

اين در حالي است كه متأسفانه حاكم نبودن شايسته‌سالاري در انتصاب مديران سبب شده تا مسئولاني در ورزش كشور سر كار بيايند كه توان داخلي جزو اولويت‌هاي كاري‌شان نيست. سايه انداختن منافع شخصي و جناحي در مديريت كشور يكي از آسيب‌هاي جدي است كه ورزش كشور از اينگونه مديران خورده و سبب شده تا اينگونه مسئولان، ورزش را پلي به سوي شهرت يا گرفتن رانت‌هاي مختلف ببينند و به خاطر همين نگاه عملاً اعتقادي به كار زيربنايي و استفاده از توان داخل كشور كمتر در بين مسئولان ورزش كشور ديده مي‌شود و اين مسئله اقتصاد مقاومتي را در ورزش به كما برده و سبب شده تا اين مسئله در هشت ماهي كه از سال 95 مي‌گذرد، كمرنگ باشد و به برگزاري چند همايش كه خروجي هم نداشته است، خلاصه شود. به همين خاطر بديهي است براي عملي شدن اقتصاد مقاومتي در ورزش بايد از مديراني استفاده شود كه به اين مسئله اعتقاد عملي داشته باشند و از حرف‌هاي شعارگونه پرهيز كنند. بديهي است كه ورزش ايران سال‌هاست از مديراني كه تنها مدير هزينه هستند و برنامه‌اي براي درآمدزايي ندارند، ضربات زيادي خورده است، مسئله‌اي كه باعث شده تا چشم اينگونه مديران به بودجه دولتي باشد. اين در شرايطي است كه يكي از مقوله‌هاي مهم اقتصاد مقاومتي كه در ورزش نيز بايد به مرحله عمل برسد، خودكفايي يك سازمان و استفاده از مديراني است كه با توجه به ظرفيتي كه در اختيار دارند، درآمدزايي كنند.

حال با توجه به تغييراتي كه در وزارت ورزش و متولي اصلي ورزش صورت گرفته، در صورتي كه سلطاني‌فر به عملي شدن شعار اقتصاد مقاومتي باور و اعتقاد دارد، بايد عرصه مديريتي ورزش كشور را به دست مسئولاني بسپارد كه با ايمان به توانمندي‌هايي كه در داخل كشور وجود دارد، نسبت به عينيت بخشيدن به اقتصاد مقاومتي در ورزش اقدام كنند و با استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي براي توسعه ورزش كشور، گام بلندي براي سربلندي روزافزون ورزشكاران ايراني در مسابقات بين‌المللي بردارند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن