تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798375457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شور مردم خراسان شمالی برای حضور در کاروان عاشقان اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عشق مردم خراسان شمالی به اربعین؛
شور مردم خراسان شمالی برای حضور در کاروان عاشقان اربعین

بین الحرمین در آستانه اربعین حسینی


شناسهٔ خبر: 3823745 - دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
استانها > خراسان شمالی

.jwplayer{ display: inline-block; } بجنورد- اربعین نزدیک است و این روزها شاهد خیل عظیم عاشقانی هستیم که همراه با کاروان اربعین و نه با پای جان که با پای دل طریقت عشق می‌کنند و این شور همراه باشعور در خراسان شمالی تماشایی است. خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: این روزها هرچه زمان می‌گذرد و به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، به خیل عاشقانی که همراه با کاروان اربعین و نه با پای جان که با پای دل طریقت عشق می‌کنند، افزوده می‌شود، مردم خراسان شمالی نیز با شور و شعور این روزها در تب‌وتاب همراه شدن با این کاروان میلیونی و یا در حال بدرقه نزدیکان و وابستگان خود و التماس دعا و طلب ادای زیارت بجای آنان هستند. شور اربعین، چنان شعوری را در دل‌های مردم خراسان شمالی ایجاد کرده است که زن و مرد، پیر و جوان، دانشجو و طلبه، کسبه بازاری و کارمند و همه اقشار مختلف را می‌توانی در کاروان عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) ببینی که برای زیارت این امام همام در روز اربعین، کوله‌بار سفر برمی‌دارند تا به میعادگاهی برسند که برای آن کیلومترها مسیر را با خلوص دل پیموده‌اند. خیل عظیم عاشقان که خود را برای سفری آماده می‌کنند که ره‌توشه آن عشق به ولایت و دلدادگی در مسیر شهدا است، آنان نه با پای جان که با پای دل قدم در این مسیر می‌گذارند تا با پیوند دل‌هایشان به حرم سالار شهیدان، بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنند و فریاد آزادگی و آزادی‌خواهی حسین (ع) را بر تارک سرزمین‌های مستکبران و ظالمان عالم سر دهند.

مستکبرانی که این محبت و ارادت مردم به امام بزرگوارشان که در تاریخ هزار و ۴۰۰ ساله همواره تکرار شده و می‌شود را برنمی‌تابند و نمی‌توانند عنان در کف بدارند و با تبلیغات سوء در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن این حضور و اجتماع عظیم هستند، آن‌چنان‌که در بازتاب خبرهایشان هم این موضوع مشهود است. اما پیاده‌روی اربعین، تنها یک اجتماع چند ده‌میلیونی نیست، بلکه نمایش بیداری و اقتدار اسلامی و ظرفیتی برای نشان دادن وحدت جهان اسلام است، همایش عظیمی که در دنیای مدرنیته امروز، مفاهیم و گفتمان‌هایی را در گنجینه خود دارد که سبب تمایز در خاستگاه‌های فکری غربی و اسلامی‌شده است. اربعین  نماد مقاومت و نماد حضور است نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فضایی که به سبب نزدیک شدن اربعین، در کشور و به‌تبع آن در استان ایجادشده است، اظهار کرد: سیل عظیم زائران عاشقی که به سمت عتبات عالیات درحرکت‌اند، پیام‌های زیادی را برای دنیا و به‌ویژه دشمنانی که در کمین هستند تا مدیریت اربعین را زیر سؤال ببرند، دارد.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی اربعین را نماد مقاومت و نماد حضور معرفی کرد و افزود: پرچم مظلومیت با اربعین همواره برافراشته است تا مظلومان عالم بدانند برای آزادگی باید مبارزه حق علیه باطل را همواره سرلوحه عمل خود قرار دهند. اربعین یک روز نیست، بلکه یک جریان مبارزه حق علیه باطل است،وی عنوان کرد: مکتب عاشورا کشتی نجات و امام حسین (ع) ناخدای این کشتی است، بنابراین اگر ناخدای کشتی را بشناسیم، دیگر احتیاجی به کدخدا نداریم و ترس از قدرت‌های بزرگ نیز وجود نخواهد داشت. نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بر ضرورت آشنایی نسل جدید و فرزندان ایران اسلامی با دریای عمیق فرهنگ عاشورایی تأکید کرد و گفت: باید از فرصت اربعین و ظرفیت پیاده‌روی میلیونی زائران عتبات عالیات، در جهت اعتلای اسلام و ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) استفاده کرد. پیام راهپیمایی عظیم اربعین پیوند نسل جدید با عاشورا است نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه پیام راهپیمایی عظیم اربعین، پیوند نسل جدید با عاشورا است، تصریح کرد: این راهپیمایی عظیم هرساله با شور بیش‌ازپیش انجام می‌گیرد تا گسست نسل‌ها در مسئله عاشورا صورت نگیرد. حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به کاروان میلیونی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و زائرانی که در این کاروان با پای پیاده خود را برای روز اربعین به کربلا می‌رسانند، اظهار کرد: فلسفه این پیاده‌روی تجدید پیمان با شهدا و پیمودن راه آنان است. وی با اشاره به اینکه عاشورا و اربعین، درس بصیرت و آگاهی و دوری از رذیلت‌ها در رفتار و عمل را به ما آموخت، عنوان کرد: پرچم امامت و ولایتمداری با اربعین برافراشته می‌شود. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه اربعین نشان‌دهنده پیوند دیانت و سیاست است، تصریح کرد: راهپیمایی میلیونی زائران اربعین برای زیارت حرم امام حسین (ع) برای دنیا خیره‌کننده است، چراکه ملت غیور ایران به منبع امامت و ولایت وصل است و الگویی دارد به نام اباعبدالله الحسین (ع)، بنابراین تبلیغات سوء مستکبران عالم راه به‌جایی نمی‌برد. پیاده‌روی اربعین سابقه تاریخی دارد مدیرکل تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده در روز اربعین سابقه تاریخی دارد، اظهار کرد: زیارت کربلا با پای پیاده در زمان شیخ انصاری از اکابر و علمای اهل کتاب، رسم بوده است، ‌ اما در برهه‌ای از زمان به فراموشی سپرده می‌شود که درنهایت توسط شیخ میرزا حسین نوری دوباره احیا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی با اشاره به اینکه زیارت سیدالشهدا (ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به‌سختی انجام می‌شد و جان زائران درخطر بود، تصریح کرد: اما بااین‌وجود، زائران با عشقی وصف‌نشدنی خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین (ع) در روز اربعین نائل می‌شدند.  وی با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) بر موضوعیت داشتن پیاده‌روی در روز اربعین تأکید کرد و گفت: بنا به فرموده امام صادق (ع)، کسی که با پای پیاده به زیارت قبر امام حسین (ع) می‌رود، برای هر قدمی که برمی‌دارد یک حسنه برایش ثبت و یک گناه از گناهان او حذف می‌شود. این مسئول با تأکید بر اینکه در روایات بسیاری بر این امر اشاره‌شده است، عنوان کرد: بر مرتبه زائری که پیاده به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شود، به تعداد گام‌هایی که برمی‌دارد افزوده می‌شود. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین از سوی مستکبران و استعمارگران دنیا، بایکوت خبری می‌شود و رسانه‌های آنان به بازتاب این اجتماع عظیم میلیونی نمی‌پردازند، اظهار کرد: شور توأم بامعرفت در مسیر رفتن به زیارت امام (ع) ترس را بر دل‌های دشمنان ایجاد می‌کند. حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اینکه جلوه‌های زیبای محبت و دوستی با اهل‌بیت (ع) و خاندان پیامبر اسلام (ص) در پیاده‌روی اربعین نمایان می‌شود، گفت: پیاده‌روی اربعین سراسر برکت و فضیلت است و میلیون‌ها نفری که با عشق و ارادت در این مسیر قدم می‌گذارند، از جهات مختلف مورد اهمیت است. بیش از ۸ هزار نفر از خراسان شمالی برای اربعین حسینی در عراق حضور دارند رئیس سازمان حج و زیارت خراسان شمالی در گفتگو با مهر اظهار کرد: تا صبح دوشنبه ۲۴ آبان ماه جاری، ۸ هزار و ۶۵ نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند. محمدباقر قاصری افزود: تاکنون مدارک ۷ هزار و ۵۲۳ نفر تحویل سفارت شده است که از این تعداد ۷ هزار و ۱۶۸ نفر ویزای خود را تحویل گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: زائرانی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اما مدارک خود را تحویل نداده‌اند، هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کنند چراکه در صورت تأخیر در تحویل مدارک، ویزای آن‌ها به‌موقع آماده نخواهد شد و از سفر بازخواهند ماند. وی از آمادگی موکب خراسان شمالی برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد و گفت: این موکب در مرز چذابه و در کنار موکب شهدای منا برپاشده است. رئیس سازمان حج و زیارت خراسان شمالی عنوان کرد: تعداد ۲۴ نفر از عوامل ستاد اربعین خراسان شمالی در این موکب آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند. قاصری تصریح کرد: در حال حاضر نیز دو دستگاه کامیون از استان حامل مواد گوشتی، برنج و غیره در حال رسیدن به مرز است و از امشب به مدت ۱۰ روزبه تعداد هزار نفر در هر وعده غذایی، در موکب خراسان شمالی تدارک دیده می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن