تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817059055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام مهم نبرد آزادسازی موصل


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 پیام مهم نبرد آزادسازی موصل
پیام مهم نبرد آزادسازی موصل یک عضو مطرح مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند همچون ترکیه، رژیم سعودی و قطر هرگز خیر اهل سنت عراق را آنگونه که توهم دارند، نمی‌خواهند و فقط به دنبال منافع خود هستند.


به گزارش فرهنگ نیوز، عملیات بزرگ آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست‌های تکفیری از صبح روز دوشنبه 26 مهرماه 95 برابر با هفدهم اکتبر 2016 به دستور حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد،‌از آن زمان تا کنون بخش‌های وسیعی از مناطق اطراف این شهر از لوث مزدوران مورد حمایت ارتجاع عرب و برخی کشورهای غربی و ترکیه پاکسازی شده است.

موصل از بزرگ‌ترین شهرهای عراق، مرکز اداری استان نینوا در شمال این کشور است. این شهر در جریان پیشروی‌های عمده داعش، در تابستان 2014 به تصرف عناصر این گروه تروریستی در آمد و به‌ عنوان مرکز اصلی حضور تکفیری‌ها در عراق به شمار می‌رود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهارات مداخله‌جویانه گفته بود: «عراق به‌تنهایی نمی‌تواند عملیات آزادسازی موصل را پیش ببرد».نیروهای ارتش ترکیه در حال حاضر در پایگاهی در نزدیکی موصل حضور دارند. موضوع حضور ارتش ترکیه در شمال عراق، به تنش‌های لفظی میان سران دو کشور و اختلافاتی سیاسی میان بغداد و آنکارا انجامیده ‌است و با وجود درخواست‌های مکرر بغداد، این کشور حاضر به خروج نظامیانش از داخل خاک عراق نیست و بر ادامه اشغالگری تاکید می‌کند.

رژیم آل سعود و ترکیه با اذعان به نقش مهم نیروهای داوطلب مردمی(حشد شعبی) در مواضعی مداخله‌جویانه با حضور این نیروها در نبرد آزادسازی موصل مخالفت کرده‌اند تا بار دیگر حمایت این کشورها از تروریست‌های تکفیری برای افکارعمومی جهان اثبات شود.

در این زمینه یک عضو مطرح مجلس اعلای اسلامی عراق و نماینده سابق پارلمان، عملیات بزرگ نیروهای ارتش و حشد شعبی عراق برای آزادسازی شهر موصل از اشغال تکفیری‌ها را ضربه کوبنده و ویرانگر به تروریسم قلمداد کرد.

«جواد البزونی» نماینده سابق پارلمان عراق و عضو مطرح مجلس اعلای اسلامی گفت عملیات آزادسازی موصل ضربه کوبنده‌ای به تروریسم و حامیانش وارد کرده است و اقتدار عراق را به آن بازگردانده و توانمندی کشور و مردم آن برای وحدت و یکپارچگی و التیام جراحت‌ها را به خاطر حفظ عراق و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن مورد تاکید قرار داده است.

به گفته وی،‌عملیات آزادسازی موصل همچنین رویاهای توسعه‌طلبانه ترکیه برای بازیابی امپراطوری عثمانی را بر باد داده و سبب انزوای آن در صحنه میدانی و در جامعه بین الملل شده است.

البزونی اظهار داشت : عراق امروز به همه جهان تاکید می‌کند که یک کشور قوی دارای حاکمیت و تاثیرگذاری بزرگ در زمینه سیاسی و اقتصادی است و با قدرت به صحنه بین‌ المللی باز خواهد گشت.

وی تاکید کرد حشد شعبی یک نیروی بزرگ و تاثیرگذار در معادلات است که پایبندی و منظم بودن خود را به عنوان یک موسسه در چارچوب نیروهای مسلح عراق اثبات کرده است.

البزونی اظهار داشت عراق پسا داعش و پس از آزادسازی موصل بسیار قوی‌تر از قبل خواهد بود و دولت هم دامنه سیطره و نفوذ خود را بر تمام خاک گسترش خواهد داد، و دیگر جایی برای کانون‌های تروریسم و خارج از دولت نخواهد بود.

عضو مطرح مجلس اعلای اسلامی عراق افزود همه متقاعد شده‌اند که هیچ گزینه‌ای جز این‌که تحت پرچم عراق متحد زندگی کنند، وجود ندارد و کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند همچون ترکیه، رژیم سعودی و قطر هرگز خیر اهل سنت عراق را آنگونه که توهم دارند، نمی‌خواهند و فقط به دنبال منافع خود هستند و با ملت عراق خصومت دارند.
 

منبع: تسنیم


95/8/24 - 07:21 - 2016-11-14 07:21:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن