تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798392338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی:صنعت نفت حداکثر استفاده از برجام را داشته است/برجام یعنی یک فضای جدید و تنفس جدید که باید از این فضا بهره برداری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روحانی:صنعت نفت حداکثر استفاده از برجام را داشته است/برجام یعنی یک فضای جدید و تنفس جدید که باید از این فضا بهره برداری کرد
رئیس جمهور گفت: صنعت نفت کشور حداکثر استفاده را از فضای برجام داشته است.
روز نو : رئیس جمهور گفت: صنعت نفت کشور حداکثر استفاده را از فضای برجام داشته است.


به گزارش روزنو، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از طرح های توسعه میادین نفتی غرب کارون اظهار کرد: برجام یعنی یک فضای جدید و تنفس جدید که باید از این فضا بهره برداری کرد، اکنون درها باز شده که ما کار کنیم.


وی در ادامه افزود: صنعت نفت باید از این فضا بهره ببرد و به حق هم اعجاب جهانیان را برانگیخته است. همانطور که برجام موجب اعجاب جهانیان شد، تحرک صنعت نفت نیز موجب اعجاب شد. می‌گفتند برجام عملیاتی شده، اما سال ها طول می کشد که صادرات نفت به 2 میلیون بشکه برسد و مابه این زودی ها به شرایط قبل از تحریم نمی رسیم، اما صنعت نفت در چند ماه کاری کرد که جهانیان را به شگفتی وا داشت و این تلاش ها جای تشکر و سپاسگزاری دارد.


روحانی خاطر نشان کرد: در طول مذاکرت بار اصلی برجام بر دوش وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، شورای عالی امنیت ملی و مجلس بود و شورای نگهبان هم در روزهای آخر در این افتخار شریک شد. رهبری هم از آغاز راهنما و هدایتگر بودند و ملت بزرگ هم پشتوانه دولت بود، اما بعد از برجام دستگاه های دیگر این بار را بر دوش گرفتند که یکی از این بخش ها صنعت  نفت و وزارت نفت بود و به خوبی هم از این فضا بهره برداری کرد.


رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه از این فضای مناسب باید به خوبی استفاده کنیم اظهار کرد: غرب کارون یکی از میدان های فعالیت ما بعد از جنگ تحمیلی است. امروز ما بعد از سه سال به رقم تولید 250 هزار بشکه در این منطقه رسیده ایم، که توان تولید 300 هزار بشکه را هم داریم، اما باید این رقم به بیش از 1 میلیون بشکه برسد. ما برای دستیابی به این هدف به سرمایه و تکنولوژی نیازمندیم. اما سرمایه ما محدود است و برای فازهای بعدی این منطقه 18 میلیارد دلار سرمایه نیازمندیم.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: در تکنولوژی ضریب بازیافت  مهم است. اهمیت دارد که چقدر می توانیم از یک چاه نفت استخراج کنیم. مخزن این منطقه 67 میلیارد بشکه است که اگر یک درصد بتوانیم بازیافت را بالا ببریم در واقع 670 میلیون بشکه نفت بیشتر تولید می کنیم که معادل 33 میلیارد دلار می شود. ما باید بتوانیم چاه ها را جوان و سرپا نگه داریم زیرا می خواهیم از چاه ها در بلند مدت استفاده کنیم که این به تکنولوژی روز نیاز دارد.


روحانی همچنین تاکید کرد: شک نداریم که بسیاری از کارهای بزرگ را خودمان می توانیم انجام دهیم. ما از عظمت مهندسان، مدیران و کارکنان خود مطلع هستیم. اما در دنیای امروز باید از سرمایه و تکنولوژی جهان هم بهره ببریم. ما از فضای امروز باید برای جذب سرمایه و فناوری در جهت توسعه کشور و اشتغال جوانان استفاده کنیم. بزرگترین مشکل ما اشتغال جوانان است و شغل هم با سرمایه و تکنولوژی ایجاد می شود.


رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش تولید 250 هزار بشکه هستیم که باید این رقم را به بالای یک میلیون بشکه برسانیم تصریح کرد: برای آبادانی خوزستان باید از منابع به خوبی بهره برداری کنیم. برای سلامت محیط زیست باید از فناوری درست استفاده کنیم. الان گاز در یادآوران می سوزد، چون بخش NGL فعال نیست. می توانیم با بهره برداری از تکنولوژی و سرمایه، محیط زیست سالم تری داشته باشیم.


روحانی در ادامه گفت: مردم منطقه همچنین باید از منافع صنعت نفت بهره ببرند و چهره منطقه نفتی باید برای مردم منطقه چهره رحمت باشد نا خشونت. مردم باید ببینند که در منطقه آنها امکانات آموزشی، رفاهی و درمانی هم ایجاد می شود و  شرایط زندگی آنها بهتر شده و برای آنها اشتغال ایجاد می شود. مردم منطقه و استان خوزستان اولویت دارند و باید از نیروهای بومی استفاده کرد. نباید صرفا دود صنعت نفت به چشم مردم منطقه برود.


روحانی در پایان بر توسعه خطوط ریلی و الکترونیکی کردن مسیر ریلی تهران تا بندر امام تاکید کرد و گفت: 76 ایستگاه تحت این پروژه قرار می گیرد. باید بار ترافیکی به روی ریل بیفتد و مردم از مسیری امن تر و محیط زیست سالم تری بهره مند شوند.




تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن