تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815184469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترامپ وعده مبارزه با داعش داد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ترامپ وعده مبارزه با داعش داد
دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري جديد امريكا، پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري اين كشور، در اولين مصاحبه با روزنامه وال استريت ژورنال گفت كه اولويت نخست وي در سوريه، مبارزه با «داعش» است نه بركناري بشار اسد.


دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري جديد امريكا، پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري اين كشور، در اولين مصاحبه با روزنامه وال استريت ژورنال گفت كه اولويت نخست وي در سوريه، مبارزه با «داعش» است نه بركناري بشار اسد. البته ترامپ پيشتر درباره موضوعات مختلف اظهارنظر كرده و بلافاصله تغيير موضع داده بود موضوعي كه ترديدها نسبت به جدي بودن وي در مقابله با تروريست‌ها را افزايش مي‌دهد. ترامپ همچنين گفت كه به ‌زودي با رئيس‌جمهور روسيه تماس تلفني برقرار مي‌كند.

هرچند دولت امريكا در ايجاد بحران سوريه نقش اصلي داشت و با حمايت از تكفيري‌ها آتش جنگ در اين كشور را شعله‌ور كرد، اما برخلاف دموكرات‌ها كه خواهان استفاده از گزينه نظامي براي پايان دادن به بحران سوريه هستند، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور جديد امريكا اين طور ابراز مي‌كند كه نظر متفاوتي در قبال بحران سوريه دارد. ترامپ در اولين مصاحبه خود پس از پيروزي در انتخابات نظرات خود را پيرامون موضوعات مختلف داخلي و خارجي با روزنامه «وال استريت ژورنال» مطرح كرد. ترامپ جمعه شب در اين مصاحبه در خصوص موضعش در قبال بحران سوريه گفت: «من ديدگاه متفاوتي نسبت به بسياري در قبال اوضاع سوريه دارم؛ سوريه با داعش مي‌جنگد و ما خواهان رهايي از داعش هستيم. روسيه در حال حاضر متحد نزديك سوريه است. ايران نيز كه قدرتش زياد شده است، همپيمان سوريه است. الان از شورشيان عليه سوريه حمايت مي‌كنيم، بدون اينكه بفهميم آنها چه‌كساني هستند! اگر ايالات متحده به (نظام) بشار اسد حمله كند اين امر به درگيري با روسيه مي‌انجامد».

 اخيراً جوزف دانفورد، رئيس ستاد ارتش امريكا گفته بود كه ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه علاوه بر درگيري با روسيه به جنگ جهاني سوم ختم مي‌شود و او از اين اقدام خطرناك حمايت نخواهد كرد.  روزنامه انگليسي «گاردين» روز جمعه در گزارشي درباره يأس  تروريست‌هاي سوري از روي كار آمدن ترامپ نوشت: «پيروزي دونالد ترامپ در انتخابات رياست‌جمهوري امريكا اميدهاي معارضان سوري به پيروزي در جنگ داخلي عليه نظام سوريه را بر باد داد». ترامپ در دوران تبليغات انتخاباتي خود از حملات روسيه به داعش در سوريه حمايت كرده بود. روسيه بارها اعلام كرده است كه امريكا بايد گروه‌هاي تروريستي را از معارضان به اصطلاح ميانه رو تفكيك كند اما امريكا تاكنون از اين اقدام خودداري و به همه گروه‌هاي مسلح در سوريه و حتي داعش تسليحات ارسال مي‌كند.  ترامپ در ادامه مصاحبه همچنين اشاره كرد كه نامه زيبايي هم از ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه دريافت كرده است و افزود كه برنامه ريزي شده است او و پوتين به‌زودي با هم يك مكالمه تلفني داشته باشند. ادعاي ترامپ براي مقابله با داعش در سوريه درحالي است كه وي پيشتر درباره برخي مسائل جهاني موضع‌گيري كرده بود ولي بلافاصله مواضع خود را تغيير داده بود و به همين خاطر در جدي بودن ترامپ براي مقابله با تروريست‌هاي خودساخته ترديد وجود دارد. از طرفي، باتوجه به تعدد مراكز تصميم‌گيري درباره سياست خارجي امريكا احتمالاً درباره بحران سوريه نيز موضع ترامپ تغييراتي را شاهد خواهد بود. هيلاري كلينتون، نامزد دموكرات‌ها كه در انتخابات رياست جمهوري از ترامپ شكست خورد مدعي شده بود كه در صورت پيروزي در انتخابات منطقه پرواز ممنوع در سوريه ايجاد خواهد كرد. دولت باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا دو ماه پيش مذاكرات با روسيه را به حالت تعليق درآورد و برخي منابع از احتمال به‌كارگيري گزينه نظامي واشنگتن براي حمله به ارتش سوريه خبر دادند چيزي كه واكنش تند مسكو را در پي داشت. اوباما و مقامات واشنگتن كناره‌گيري بشاراسد از قدرت را تنها راه حل بحران سوريه مي‌دانند و همچنان براين مسئله پافشاري مي‌كنند.
 
آمادگي مشروط روسيه براي ‌آتش‌بس
وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه شرط اصلي براي اعلام آتش بس انساني جديد در حلب اين است كه هيئت سازمان ملل در سوريه آماده رساندن كمك‌ها به محله‌هاي شرقي و خارج كردن افراد مجروح و بيمار باشد. به گزارش راشاتودي، ايگور كوناشنكوف، سخنگوي وزارت دفاع روسيه روز شنبه اعلام كرد: «تجربه آتش بس انساني سابق نشان داد كه تمامي تأكيدهاي نمايندگان سازمان ملل مبني بر وجود توافق‌هاي قبلي با افراد مسلح در حلب صرفاً يك حرف است و تمامي تلاش‌هاي وسايل نقليه حامل كمك‌هاي انساني براي ساكنان حلب با حملات افراد مسلح پايان يافته و عبور و مرور به دليل بمب‌گذاري مسيرها از سوي افراد مسلح غيرممكن بوده است». دو ماه پيش روسيه با هدف ارسال كمك‌هاي بشردوستانه به غيرنظاميان، حملات در حلب را به حالت تعليق درآورد اما تروريست‌ها با حمله با كاروان‌هاي امدادي سازمان ملل از اين فرصت براي تقويت خود استفاده كردند. سارمان ملل و امريكا به جاي تكفيري‌ها روسيه را متهم به حمله به اين كاروان اعلام كردند.
  
مذاكره داعش براي عقب‌نشيني از دمشق
منابع نزديك به گروه‌هاي تروريستي در ريف دمشق افشا كردند كه گروه تروريستي تكفيري «داعش» براي يافتن راه حلي مسالمت‌آميز و مورد توافق جهت خارج كردن عناصر خود از مناطق تحت تصرفش در جنوب دمشق با ارتش سوريه درحال مذاكره است. گروه تروريستي موسوم به «ربيع ثوره» از گروه‌هاي مستقر در جنوب دمشق به نقل از منابعي كه آنها را موثق توصيف كرده، تاكيد كرد: «ابو مجاهد، جانشين ابو صياح فرامه، امير سابق داعش در جنوب دمشق به همراه يكي ديگر از سركردگان اين گروه با نمايندگان ارتش سوريه در يكي از پايگاه‌هاي ارتش سوريه در منطقه «القدم» ديدار و گفت‌وگو كرده‌اند». تروريست‌ها اين روزها در عراق و سوريه بيشترين تلفات را متحمل شده‌اند و بسياري از مناطق تحت كنترل خود را از دست داده‌اند.





تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن