تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813017869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار رئيس مجلس مجارستان با روحاني و لاريجاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ديدار رئيس مجلس مجارستان با روحاني و لاريجاني
لازلو كوور رئيس مجلس ملي مجارستان كه به ايران سفر كرده است، ديروز با حسن روحاني رئيس‌جمهور و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، ديدار و گفت‌وگو كرد.
لازلو كوور رئيس مجلس ملي مجارستان كه به ايران سفر كرده است، ديروز با حسن روحاني رئيس‌جمهور و علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، ديدار و گفت‌وگو كرد.
رئيس‌جمهوري در ديدار خود با رئيس مجلس ملي مجارستان با اشاره به روابط ديرينه دو كشور بر پايه دوستي و احترام متقابل، تصريح كرد: اساس سياست خارجي دولت يازدهم، گسترش روابط و تقويت سطح همكاري با كشورهاي دوست از جمله در اتحاديه اروپاست.
حسن روحاني با اشاره به نقش مؤثر اتحاديه اروپا در مذاكرات هسته‌اي و ضرورت استفاده هر چه بيشتر از فرصت‌هاي پسابرجام براي گسترش همكاري‌ها، گفت: جمهوري اسلامي ايران كشوري بزرگ با اقتصادي نوظهور است و ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي گسترده ايران در زمينه خدمات فني و مهندسي و اجراي پروژه‌هاي زيربنايي و همچنين توانمندي‌هاي مجارستان در حوزه‌هاي صنعت و كشاورزي، بسترهاي مناسبي را براي توسعه همكاري‌هاي تهران – بوداپست ايجاد كرده است كه بخش‌هاي خصوصي دو كشور بايد با آشنايي بيشتر از اين ظرفيت‌هاي مشترك، در تعميق اين همكاري‌ها پيشگام شوند. دكتر روحاني به پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي در حوزه فناوري‌هاي نوين به ويژه نانو و بيوتكنولوژي اشاره كرد و اظهارداشت: دو كشور همچنين مي‌توانند در بخش‌هاي متنوع استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي با يكديگر همكاري كنند.
رئيس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع ضرورت مبارزه همگاني با تروريسم پرداخت و اظهارداشت: تروريسم معضلي بزرگ براي منطقه و جهان است و هيچ كشوري نمي‌تواند از آثار بد آن، مصون بماند. روحاني با اشاره به شرايط ناگوار مردم عراق، سوريه، يمن و ليبي و ضرورت تلاش براي بازگرداندن هر چه سريع‌تر امنيت به اين كشورها گفت: ارسال كمك‌هاي نوعدوستانه دارويي و غذايي به مردم اين كشورها و تلاش براي كاستن از آلام آنان، يك وظيفه بزرگ انساني و بين‌المللي است كه بر دوش همه ماست.
   روابط 2 كشور همسو با توانمندي‌ها نيست
رئيس مجلس ملي مجارستان نيز در اين ديدار با تأكيد برضرورت تقويت همكاري‌هاي ايران و مجارستان در همه عرصه‌ها اظهارداشت: بوداپست مصمم است سطح همكاري و روابط خود را در همه حوزه‌ها با تهران گسترش دهد و تعميق بخشد. آقاي «لازلو كوور» به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي گسترده دو كشور اشاره كرد و با بيان اينكه سطح روابط كنوني دو كشور همسو با اين توانمندي‌ها نيست، گفت: مجارستان كاملاً آماده است همكاري‌هاي خود را با تهران به ويژه در حوزه اقتصادي گسترش دهد و اين بي‌ترديد در راستاي منافع دو ملت و دو دولت است. وي تقويت همكاري در بخش‌هاي امور بانكي و انرژي را نيز بسيار حائز اهميت برشمرد. كوور همچنين ضرورت تقويت همكاري كشورها در مبارزه با تروريسم را مورد تأكيد قرار داد و اظهارداشت: بي‌ترديد مبارزه همگاني با تروريسم و در كنار آن مذاكره، مي‌تواند امنيت را به برخي كشورها بازگرداند و مجارستان آماده همكاري با تهران در اين زمينه است.
   نگاه 2 كشور به پديده تروريسم مشترك است
همچنين علي لاريجاني در نشست مشترك خبري با رئيس مجلس ملي مجارستان كه پس از ديدار دوجانبه برگزار شد، گفت: با توجه به سابقه تاريخي بين ايران و مجارستان اين ديدار فرصت خوبي براي مذاكره بود. بخش مهم مذاكرات امروز (ديروز) باعث توسعه روابط اقتصادي دو كشور مي‌شود. رئيس دستگاه قانونگذاري كشور اظهار داشت: بخش ديگر مذاكرات مربوط به اوضاع منطقه و بحران تروريستي كه در سال‌هاي اخير اوج گرفت بود. خوشبختانه نگاه دو كشور به اين پديده زشت در دنيا بسيار مشترك است. همچنين لازلو كوور رئيس مجلس ملي مجارستان نيز در نشست خبري از لاريجاني به جهت دعوت از او براي حضور در ايران تشكر كرد و گفت: از طرف خودم و پارلمان كشور از تمام همكاري‌هايي كه از سال گذشته بين ايران و مجارستان آغاز شده است، حمايت مي‌كنم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن