تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای عالی راهبری آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری فنی و حرفه ای و سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی عنوان شد؛
شورای عالی راهبری آموزش های فنی و حرفه ای تشکیل می شود

امضای تفاهمنامه همکاری فنی و حرفه ای و سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی


شناسهٔ خبر: 3821894 - شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } تبریز - تشکیل شورای عالی راهبری آموزش های فنی و حرفه ای در آذربایجان شرقی از دستور استاندار برای تشکیل شورای عالی راهبری آموزش های فنی و حرفه ای استان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، در نشستی که پیش از ظهر شنبه به منظور امضای تفاهمنامه همکاری فی مابین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و سازمان مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی برگزار شد،  نیازهای آموزشی بررسی و مقرر شد آموزش های تکمیلی مهارتی در راستای ارتقاء توانمندی کاربردی مهندسان ارایه شود. شورای عالی راهبری آموزش های فنی و حرفه ای در استان تشکیل می شود مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان نظام مهندسی را یکی از شرکای اجتماعی خود می داند، گفت : علت احساس قرابت میان این دو مجموعه کاربردی و عملیاتی بودن وظایف هردو سازمان فنی است. یعقوب نماینده در ادامه خاطر نشان کرد: با دستور استاندار آذربایجان شرقی مقررشد شورای عالی راهبری آموزش های فنی و حرفه ای در استان تشکیل شود که حضور سازمان نظام مهندسی نیز در این شورا لازم به نظر می رسد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اظهار داشت: جایگاه نظام مهندسی در جامعه امروز جایگاهی خاص و حائزاهمیت است زیراکه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه صنعت ساختمان وجود سازمانی برای ارتقاء دانش علمی و عملی مهندسان شاغل در این حوزه لازم و ضروری است. وی با اشاره به اینکه مهمترین داشته انسان ها که با جان آنها به طور مستقیم در ارتباط است، موضوع اسکان و مسکن است، گفت: بر همین اساس موضوع بازآموزی و احراز صلاحیت حرفه ای در این حوزه و ارایه مجوزهای اشتغال کارگران ساختمانی بیش از پیش ضرورت می یابد. نماینده تصریح کرد:: امروز مهمترین موضوع در امر سفارش کار برای صنعت ساختمان محرز بودن صلاحیت حرفه ای فرد است زیرا اجرای عملیات ساختمانی به دست کارگران خواهد بود و اداره کل فنی و حرفه ای آماده است از ظرفیت همکاران و مهندسان سازمان نظام مهندسی بهره گرفته و در امر بازبینی استاندارد های مهارت از دانش آنها بهره مند شود و همچنین در مواقع نیاز از اساتید زبده و مهندسین با تجربه در امر آموزش استفاده نماید. نبود بانک اطلاعاتی منسجم موجب هدررفت منابع و تضییع فرصت ها در کشور می شود رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت : این سازمان بر اساس قانون مصوب سال ۷۴ مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و  با ۲۸ هزار مهندس در رشته های عمران،  برق، مکانیک، ترافیک و شهرسازی فعتالیت می کند که از این تعداد ۶۰ درصد دارای پروانه و ۴۰ درصد فاقد پروانه و تعداد ۴۰۰ هزار نفر نیز در سراسر کشور عضو این سازمان هستند. علی طوماری نبود بانک اطلاعاتی در کشور را معضل بزرگی عنوان نموده، افزود : در صورتی که توانمندی ها و داشته های همه دستگاه ها و نهادها در سامانه ای ثبت می شد، بیش از پیش از ظرفیت ها استفاده می شد و این در حالی است که هیچ کس از توانمندی یکدیگر خبر ندارد و این باعث هدررفت منابع در کشور می شود.

وی در خصوص لزوم آموزش های مهارتی نیز گفت: متاسفانه دانشجویان جوانی که امروز از دانشگاه ها فارغ التحصی می شوند، دارای مهارت کافی و تجربه مناسب برای اجرای پروژه ها نیستند و بر همین اساس لازم است با شرکت در کارگاه های آموزشی نظام و آموزش فنی و حرفه ای توان خود را ارتقاء دهند. طوماری در ادامه افزود : مشکل نبود کارگر ماهر در پروژه ها و عدم اجرای اصولی و عملیات ساختمانی توسط این کارگران در بعضی مواقع مشکلاتی را ایجاد می کند که لازم است امر بکارگیری کارگران ماهر در پروژه ها مد نظر قرار گیرد زیرا مهندس ناظر هر مقدار هم نظارت کند، چون کارگر ماهر نیست، اجرای پروژه بصورت مطلوب نخواهد بود و در این زمینه احساس ضعف بیشتر محسوس است. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه خوشبختانه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در راستای نیازهای دانشگاه و بازار کار است، گفت: امروزه فضای جامعه ایجاب می کند هر دو مجموعه همکاری بیشتری داشته باشند چون در این میان  نفع عمومی و همشهریان مطرح می باشند. گفتنی است در پایان این نشست تفاهمنامه همکاری با هدف تشکیل کارگروه های تخصصی در هر حوزه و احصا ء و اجرا نیاز های آموزشی به امضای طرفین رسید.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن