تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812885326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستاهای واقع در حاشیه جنگل‌های ارسباران در اولویت گازرسانی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در هوراند عنوان شد؛
روستاهای واقع در حاشیه جنگل‌های ارسباران در اولویت گازرسانی هستند

گازرسانی به روستاهای هوراند


شناسهٔ خبر: 3821732 - شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
استانها > آذربایجان شرقی

.jwplayer{ display: inline-block; } اهر - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: روستاهای واقع در حاشیه جنگل‌های ارسباران در اولویت گازرسانی هستند. به گزارش خبرنگار مهر، بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از روند احداث ساختمان پست امدادی شرکت گاز در بخش آبش احمد در زمینی به مساحت بیش از ۵۰۰ مترمربع و در دوطبقه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع شرکت ملی گاز ایران و نیز کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای هوراند و بخش آبش احمد در حالی صورت گرفت که در این بازدید در خصوص مسائل و موضوعات حوزه گاز و گازرسانی بحث و بررسی شد. روستاهای واقع در حاشیه جنگل‌های ارسباران در اولویت گازرسانی هستند مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی شامگاه جمعه در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به اینکه عدم گازرسانی به روستاهای حاشیه جنگل‌ها باعث تخریب محیط‌زیست می‌شود، روستاهای واقع در حاشیه جنگل‌های ارسباران در اولویت گازرسانی شرکت گاز استان هستند. ولی‌الله دینی با اشاره به اینکه اولویت اصلی دولت یازدهم گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد بالایی از روستاهای منطقه ارسباران در حاشیه جنگل واقع‌شده که با گازرسانی به این روستاها می‌توان از قطع درختان جهت تأمین سوخت جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: اولویت اصلی شرکت گاز آذربایجان شرقی گازرسانی به روستاهای واقع‌شده در حاشیه جنگل‌های ارسباران است و توسعه شبکه گازرسانی به روستاها فاقد گاز علاوه بر اینکه مردم روستاها را از گاز طبیعی بهره‌مند می‌سازد بلکه از گاز می‌توان برای توسعه صنعت روستایی نیز استفاده کرد. مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه شرکت گاز تمامی هزینه‌های گازرسانی به منازل روستایی شهرستان هوراند و بخش آبش احمد را پرداخت می‌کند، گفت: روستائیان تنها هزینه کنتور و لوله‌کشی داخل منازل را پرداخت می‌کنند. وی از اجرای پروژه‌های گازرسانی به ۳۰۰ روستای آذربایجان شرقی خبر داد، اضافه کرد: با تأمین اعتبار پروژه‌های گازرسانی به روستاهای فاقد گاز طبیعی در استان آذربایجان شرقی از سوی شرکت گاز ایران، پروژه گازرسانی به ۳۰۰ روستای استان در حال اجرا است. دینی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاها نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس به‌منظور افزایش اعتبارات شرکت ملی گاز ایران و استان بتوانیم تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی را افزایش دهیم. ایجاد امکانات در روستاها از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کند بخشدار مرکزی شهرستان هوراند نیز در این مراسم گفت: دولت با رفع مشکلات، ایجاد امکانات و ارائه خدمات به روستائیان از مهاجرت اهالی علی‌الخصوص در مناطق محروم جلوگیری می‌کند. امیرعباس سلطان‌پور همچنین اظهار داشت: شهرستان هوراند ظرفیت‌های بالقوه‌ای در توسعه و پیشرفت دارد و گاز طبیعی یکی از نعمت‌هایی است که این شهرستان را در محور رشد و توسعه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم روستاهای هوراند در تمامی امور علاقه‌مند به مشارکت هستند، گفت: اگر دولت از مردم این منطقه حمایت کند با مشارکت‌های اهالی، روستاهای شهرستان هوراند موتور محرک توسعه اقتصادی منطقه ارسباران و استان می‌شود. سلطان‌پور تصریح کرد: برخی از روستاهای هوراند علاوه بر نبود گاز طبیعی با مشکل کمبود واحدهای مسکونی مواجه هستند و با معکوس شدن مهاجرت در شهرستان هوراند و بازگشت روستائیان به روستاها، واحدهای مسکونی موجود جوابگوی خیل عظیم مهاجران نیست. بخشدار مرکزی شهرستان هوراند در پایان با تأکید بر اینکه دولت با رفع مشکلات روستائیان از مهاجرت اهالی علی‌الخصوص در مناطق محروم جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات مناسب و رفع موانع و مشکلات ساکنین روستاهای توسط دولت، بر روند اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قدم خواهیم گذاشت.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن