تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806940176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه منتظر رونمایی از ترامپ واقعی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: روسیه منتظر رونمایی از ترامپ واقعی
همزمان با فروکش کردن پس لرزه های انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آینده آمریکا، سخنان مقام های بلندپایه روسیه نشان می دهد، مسکو منتظر رونمایی از ترامپ واقعی است.
آفتاب‌‌نیوز : نامزد جمهوریخواه در جریان مبارزات انتخاباتی مدافع همکاری بیشتر مسکو و واشنگتن به منظور رفع اختلاف و تنش های دوجانبه و بین المللی بود در حالیکه هیلاری کلینتون دمکرات همراه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با سیاست ضدروسی فراگیر مسکو را تهدید می کردند.


** وعده های ترامپ برای روابط ویران شده روسیه و آمریکا: 
ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه در برابر روسیه را حتی به مسائل بین المللی کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند. 
وی وعده داد که در صورت پیروزی برای کاهش یا لغو تحریم های سه ساله ضدروسی آمریکا و اتحادیه اروپا مرتبط با اوضاع اوکراین تلاش خواهد کرد. 
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه 25 مهرماه در سازمان ملل اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است. 


به گزارش ایرنا، مناسبات دو کشور از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است. 
از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است. 
دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه 16 آبان ماه (دو روز پیش از انتخابات آمریکا) ضمن اشاره به سردی روزافزون روابط واشنگتن و مسکو، گفت: مناسبات دو کشور به پایین ترین سطح سقوط کرده و آمریکا مسئول بروز وضعیت کنونی است. متاسفانه به دلیل رویدادهای اوکراین و با اقدام های دولت باراک اوباما، شاهد چنین وضعیتی هستیم. 
نخست وزیر روسیه در این باره افزود: زمانی که تماس ها را با باراک اوباما در آغاز دوره ریاست جمهوری وی آغاز کردیم، هیچ تصوری نداشتیم که روابط تا این حد بی سابقه سقوط کند. این نکته را یادآوری می کنیم طرف روسی مقصر تیرگی پیش آمده نیست و وضعیت کنونی انتخاب ما نبود، بلکه علاقه مند بهبودی مناسبات هستیم. 


**رئیس جمهوری روسیه:
در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا و تکرار این اتهام از سوی اردوگاه حزب دمکرات از جمله باراک اوباما و کلینتون مبنی بر دخالت مسکو برای تاثیرگذاری در این روند، مقام های روسی به ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه این ادعاها را رد کرده، اما از احتمال پیروزی ترامپ مدافع همکاری با روسیه استقبال کردند، مشروط به آنکه «صادق» باشد. 
ولادیمیر پوتین 22 مهرماه با اشاره ای صریح در این باره گفت: با هر نامزدی که رئیس جمهوری آمریکا شود، همکاری خواهیم کرد، اما بدیهی است که از ترامپ اگر واقعا صادقانه خواستار همکاری های بیشتر باشد، استقبال می کنیم. 
وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی.اف.یک فرانسه، افزود: روسیه با رئیس جمهوری منتخب آمریکا همکاری خواهد کرد، اما مسلم است کاربرد این رویکرد با فردی که خواهان چنین امری باشد، آسان تر است. 
رئیس جمهوری روسیه افزود: اگر دونالد ترامپ (نامزد جمهوریخواه) می گوید می خواهد با روسیه همکاری کند، ما استقبال می کنیم، اما فقط این همکاری ها باید صادقانه و متقابل باشد. 
اکنون نیز این رویکر در عرصه سیاسی و سخنان مقام های بلندپایه روسیه آشکارا دیده می شود تا دریابند ترامپ چه اندازه از وعده های انتخاباتی خود فاصله می گیرد یا به آن پایبند می ماند؟ 
روز چهارشنبه پس از روشن شدن نتایج انتخابات آمریکا، پوتین برای ترامپ پیروز پیام تبریک فرستاد و در آن بر اهمیت بازسازی روابط تقریبا تخریب شده مسکو و واشنگتن تاکید کرد.
پوتین ابراز امیدواری کرد: همکاری های پیش رو به خروج روابط دو کشور از شرایط بحرانی کنونی، حل مسائل مهم بین المللی و حذف تهدیدهای امنیتی جهان منجر شود.
وی افزود: مسکو اطمینان دارد که برقراری گفت وگوها و روابط سازنده با واشنگتن براساس اصول برابری، احترام متقابل و توجه به منافع یکدیگر به نفع مردم دو کشور و جامعه جهانی است. 
اما، پس از گذشت چند ساعت از ارسال این پیام، سخنان رئیس جمهوری روسیه در یک مراسم رسمی نشان داد که افق آینده روابط چندان مطلوب نیست.
پوتین عصر چهارشنبه با اشاره به روابط سرد این کشور با آمریکا در دوران مسئولیت باراک اوباما، اعلام کرد: بازسازی مناسبات دو کشور آسان نیست، هر چند سخنانی در این باره گفته شده است.
وی در کاخ کرملین با توجه به سخنان ترامپ نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر علاقه وی به همکاری با روسیه با هدف کاهش اختلاف ها، افزود: زمان رقابت های انتخاباتی سخنان زیادی (از ترامپ) شامل تلاش برای احیای روابط واشنگتن و مسکو شنیدیم.
پوتین در جریان دریافت استوارنامه های شماری از سفیران جدید در مسکو، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامناسب روابط روسیه و آمریکا، درک می کنیم و می پذیریم که بازسازی همکاری ها مسیر آسانی ندارد.
رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد: بارها نیز گفته ام که مسکو مقصر بروز وضعیت کنونی در روابط با واشنگتن نیست، بلکه خواهان برقراری مناسبات کاملی هستیم و به سهم خود برای پیمودن چنین مسیری آمادگی داریم.
پوتین گفت: بازگشت روابط دوجانبه به حالت پایدار برای آمریکایی ها و روس ها سودمند خواهد بود و تاتیر مثبتی نیز بر جهان می گذارد.


**وزیر خارجه روسیه: 
سرگئی لاوروف نیز پس از اعلام پیروزی ترامپ در واکنشی محتاطانه اعلام کرد: سخنان زیادی شنیده ایم، ولی باتوجه به اقدام های دولت آمریکا عمل خواهیم کرد و پاسخ متناسب خواهیم داد. این بخشی از زندگی و قسمتی از سیاست است. 
لاوروف روز پنجشنبه نیز گفت: مسکو آماده همکاری با واشنگتن در دوره رئیس جمهوری جدید آمریکا برای کاهش اختلاف و تنش ها و همچنین بازگشت مناسبات دوجانبه به مسیر پایدار است. 
وی افزود: سطح روابط روسیه و آمریکا بر مجموعه مناسبات بین المللی تاثیر مثبت می گذارد، زیرا دو کشور مسئولیت ویژه ای برای حفظ ثبات و امنیت جهان برعهده دارند. 


** سران دوما:
از سوی دیگر، همزمان با اعلام رئیس دومای روسیه مبنی بر اینکه انتخاب دونالد ترامپ به مقام رئیس جمهوری آمریکا امید به بازسازی روابط بین دو کشور را به وجود آورده است، معاون این مجلس در باره رویکردهای آینده واشنگتن در عرصه بین المللی هشدار داد.
ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه گفت: روابط مسکو و واشنگتن را نمی توان دوستانه خواند و نیاز به بازسازی مناسبات وجود دارد.
بنا به اعلام پایگاه خبری دوما، وی افزود: امیدواریم در دوره رئیس جمهوری جدید آمریکا، روابط سازنده تری بین دو کشور برقرار شود و و پارلمان روسیه نیز از هر گامی که در این مسیر برداشته شود، حمایت و استقبال می کند.
در همین حال، ایوان ملنیکوف معاون دوما تاکید کرده است: پیروزی ترامپ و عبور وی از موانع بسیار سخت به ویژه با توجه به برتری رسانه ای هیلاری کلینتون و حمایت های گسترده از وی از جمله نخبگان سیاسی آمریکا، حیرت آور است. 
وی افزود: امپریالیسم آمریکا و منافع نامشروع شرکت های فراملیتی این کشور همچنان پا برجا است، بنا بر این خیالبافی و تصور هیجان آمیز در مورد ترامپ جایز نیست.
معاون دوما گفت: ترامپ علاقه و جرات انجام اصلاحات به ویژه در عرصه سیاست خارجی را از خود نشان می دهد و به احتمال زیاد برای گفت وگوهای خلاقانه آمادگی دارد. 
وی ادامه داد: جهان به جست وجوی راههای توافق و توجه کشورها به منافع یکدیگر نیاز دارد. به عنوان مثال در حالیکه روسیه و چین از یک طرف رویکردهای اصولی خود و از سوی دیگر انعطاف پذیری برای حل مسائل کلیدی بین المللی را نشان می دهند، آمریکا بر انحصارگری در عرصه جهانی پافشاری می کند. 
ملنیکوف گفت: اکنون انتظار برای مرحله جالبی ادامه دارد که پس از پایان آن می توان ارزیابی های دقیق تری ارائه کرد، اما آشکار است که سرنوشت روسیه به ترامپ و سیاست خارجی آمریکا بستگی ندارد، بلکه به سیاست داخلی و توانمندی کشور ما در عرصه جهانی وابسته است.


**انتظار برای رونمایی از ترامپ واقعی:
اکنون با فروکش کردن التهاب های انتخاباتی و پذیرش نتیجه ناباورانه شکست سخت کلینتون که از حمایت کامل کاخ سفید و امپراتوری رسانه ای، سیاسی و مالی آمریکا همراه اروپا برخوردار بود، اندک اندک سخنان و اعلام مواضع رئیس جمهوری آینده این کشور و نزدیکان سیاسی وی به ویژه نامزدهای احراز سمت های مهمی مانند وزارت خانه های خارجه و دفاع، مشاور امنیت ملی و سازمان های جاسوسی می تواند ترامپ واقعی را نشان دهد.
از سوی دیگر با توجه به یکپارچه شدن حاکمیت سیاسی در آمریکا از کاخ سفید تا کنگره برای جمهوریخواهان، رئیس جمهوری آینده با مشکلات به مراتب کمتری نسبت به اوباما مواجه خواهد بود که این موضوع نیز می تواند قدرت ترامپ را نه تنها درمسائل داخلی بلکه برای قدرت نمایی بین المللی هم افزایش دهد.
اما یکی از مهم ترین موضوع های سیاست خارجی مطرح در رقابت های انتخاباتی آمریکا، چگونگی روابط با روسیه بود و اکنون که ترامپ به عنوان مدافع روابط بهتر بین مسکو و واشنگتن پیروز شده است، باید دید آیا به وعده های انتخاباتی خود در این زمینه عمل می کند یا اینکه تنش ها در مناسبات کاخ سفید و کرملین در ابعاد مختلف از سیاسی گرفته تا نظامی و اقتصادی بیشتر می شود؟




۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن