تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805835989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز یاد آن نیم روز پربلا در کربلا زنده است/اینجا عاشورایی می شوی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عشق به ارباب در بین الحرمین؛
هنوز یاد آن نیم روز پربلا در کربلا زنده است/اینجا عاشورایی می شوی

کراپ‌شده - کربلا


شناسهٔ خبر: 3821165 - جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
استانها > مازندران

.jwplayer{ display: inline-block; } کربلا - یک جمعه تا اربعین باقی‌مانده و بین‌الحرمین مامن زائرانی است که از راه دور و نزدیک خود را به حرم دوست رسانده‌اند تا بار دیگر عاشورایی شوند. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- علیرضا نوری کجوریان: آخر هفته کربلا هم با دیگر تعطیلات متفاوت است، اینجا هنوز یاد آن نیم روز پربلا زنده است، عطر نفس مولا، عباس، اکبر و قاسم در این دیار نینوا به مشام می‌رسد. بین‌الحرمین مقصد اولین جمعه گردی است، زائران میان دوحرم نجوا می‌کنند و بر سینه می‌زنند، سمت راست حرم امام حسین و سمت چپ حرم حضرت عباس خودنمایی می‌کند. پای منبر در بین‌الحرمین، گروه‌ها وهیئت های چندنفره تا چند صدنفره دیده می‌شود که عشق ارباب، نوحه‌خوانشان کرده است. برای ورود به حرم مطهر امام حسین (ع)، باب‌های متفاوتی در نظر گرفته‌شده است، باب القبله، باب شباب، رأس الشریف و .... از گذرگاه باب القبله چشم که به ضریح مطهر می‌افتد، نفس در سینه حبس می‌شود، بی‌اختیار نام مبارک حسین (ع) بر زبان جاری می‌شود.

مسیر کمتر از ۵۰ متری باب القبله تا ضریح مطهر مملو از جمعیت است و طی این مسیر کوتاه و زیارت به ساعت هم خواهد کشید. باب القبله حرم امام حسین تا باب القبله حرم حضرت عباس اگرچه فاصله‌ای کمتر از یک کیلومتر دارد اما وجب‌به‌وجب آن مملو از جمعیتی است که مشغول دعا و نیایش هستند. نوای روحبخش نوحه قمر بین هاشم در صحن مطهر حضرت عباس به گوش می‌رسد و نوحه‌خوان می‌خواند: ای علمدارم، ای سپهدارم، برگرد به خیمه... حرم حضرت عباس غلغله‌ای برپا است، چشم به گنبد و ضریح طلایی می‌افتد یاد حادثه عاشورا در ذهن تداعی می‌شود و تشنه‌لبی سقا، آتش‌به‌جان می‌زند. در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و در کوچه‌پس‌کوچه‌ها به زیارت کف العباس می‌رویم، اینجا و در این کوچه تنگ و باریک، دست سقا جامانده و اکنون به زیارتگاهی برای تشنگان معرفت تبدیل‌شده است.

سردر « السلام و علیک یا بنت علی بن ابی‌طالب، یا زینب کربلا»، دل را به تل زینبیه می‌کشاند و این بلندای پرماجرا، بیش از هزار و ۴۰۰ سال قبل در ظهر عاشورا، میعادگاه عاشقانه‌ای بین یک خواهر و برادر رقم‌زده است. کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و باریک اما پرجمعیت کربلا را طی می‌کنیم و به خیمه‌گاه می‌رسیم، خیمه‌گاه عباس، امام حسین، زینب کربلا، امام سجاد، قاسم بن الحسن و ... جانمایی شده است. اینجا و در این خیمه‌گاه، رازهایی نهفته که ریشه در تاریخ دارد و برای درک آن باید دل درگرو کوی دوست داد و اربعینی شد. همزمان با اربعین حسینی عزاداران حسینی پیاده و سواره خود را به کربلای معلا رسانده‌اند و زائر کربلا شده‌اند.

یک بانوی مازندرانی که به همراه فرزندش پیاده به کربلا سفر کرده است می گوید: سال هاست که آرزو داشتم اربعین به پابوسی حرم مطهر بیام و امسال توفیق زیارت یافتم. این بانوی مازنی درحالی که اشک درچشمانش حلقه زده بود، ادامه داد: همه زندگی ما فدای اهل بیت و امام حسین و سفر کربلا، بهترین سفر عمرم شده است. عباس آقای پورعلی که به عنوان نانوا در موکب مازندران به زائران اربعین خدمت می کند می گوید: عشق آقا امام حسین من را از شهرم و کسب و کارم به اینجا کشانده است و انشالله بتوانم خادمی برای اهل بیت باشم. وی اظهار داشت: سفر به کربلا و خادمی زائران برایم یک رویای شیرینی است که به لطف اهل بیت محقق شده است. کشورهای مختلف اسلامی و ایران در مسیرهای منتهی به کربلا و نجف اقدام به برپایی موکب‌هایی کرده‌اند که هشت موکب مختص مازندران است و روزانه به بیش از سه هزار زائر خدمات‌رسانی خواهند کرد. کربلا رنگ اربعین به خود گرفته و مقصد عاشقان و دلدادگان عاشورا در روزهای منتهی به اربعین، کربلا و نجف شده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن