تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817062121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقطه شيرين پلاسيبو براي كاهش درد، در مغز شناسايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نقطه شيرين پلاسيبو براي كاهش درد، در مغز شناسايي شد
بر طبق تحقيقات جديد مؤسسه پزشكي وسترن شيكاگو (RIC)، دانشمندان براي


  مترجم:رضا طالبي
بر طبق تحقيقات جديد مؤسسه پزشكي وسترن شيكاگو (RIC)، دانشمندان براي نخستين بار بخشي در مغز را شناسايي كردند كه هنگامي كه يك معالجه مصنوعي واقعاً منجر به كاهش قابل توجه درد مي‌شود، مسئول «اثر پلاسيبو» است.
تعيين موقعيت دقيق نقطه شيرين اثر پلاسيبو كه كشنده درد است مي‌تواند منجر به طراحي دارو‌هاي شخصي‌سازي شده بيشتري براي ۱۰۰ ميليون نفر در جهان با درد مزمن شود. تكنولوژي fMRI كه براي اين مطالعه توسعه يافته توانايي اين را دارد كه با فعال ساختن داروي درد مورد هدف بر اين اساس كه مغز يك فرد چگونه به يك دارو پاسخ مي‌دهد، آغازگر حوزه‌اي از معالجه درد شخصي شود.  اين نتايج همچنين با حذف اشخاصي كه پاسخ پلاسيبوي بالايي قبل از آزمايش دارند، ‌كارآزمايي‌هاي باليني دقيق‌تر و صحيح‌تري را براي معالجه درد در پي خواهد داشت.
دانشمندان يك حوزه منحصر به فرد را در شكنج جلوي مياني پيدا كرده‌اند كه پاسخگرهاي دارو‌ي پلاسيبو را در يك آزمايش شناسايي مي‌كند و مي‌تواند در گروه آزمايش ثانوي پلاسيبو (با ۹۵ درصد ميزان درستي) تأييد شود.
ماروان باليكي، دانشمند محقق در RIC و همكار پروفسور پزشكي و توانبخشي فيزيكي در مدرسه پزشكي فينبرگ در دانشگاه نورت وسترن مي‌گويد: «با توجه به تلفات اجتماعي عظيم دردهاي مزمن، توانايي پيش‌بيني پاسخگرهاي پلاسيبو در يك جمعيت درد‌هاي مزمن مي‌تواند هم به طراحي دارو‌هاي شخصي و هم افزايش موفقيت كارآزمايي‌هاي باليني منجر شود.»
استفاده از دارو‌ها براي درمان درد بيماران و با تغيير مقدار مصرف يا آزمودن يك نوع داروي ديگر توسط پزشكان در حالتي كه يكي عمل نكند و به صورت آزمون و خطا بوده است.
محققان مي‌گويند:‌«اين تكنولوژي جديد پزشكان را قادر خواهد ساخت كه ببينند چه بخشي از مغز در مدت درد يك فرد فعال مي‌شود تا داروي ويژه‌اي براي هدف قرار دادن اين نقطه انتخاب كنند... اين تكنولوژي سنجش‌هاي مبتني بر شواهد بيشتري را نيز مهيا مي‌كند. پزشكان قادر به سنجش اين موضوع خواهند بود كه چگونه حوزه درد بيمار از داروي مورد نظر تأثير مي‌پذيرد.»
در حال حاضر، پاسخ محققان در درجه اول در موضوعات سلامت، با تنظيمات تجربي كنترل شده مطالعه مي‌شود. باليكي مي‌گويد درحالي‌كه چنين تجربياتي به فهم زيربناي رفتاري و زيست‌شناختي پاسخ پلاسيبو در درد تجربي (كاربردي) كمك مي‌كند، آنها به‌ندرت به درمانگاه انتقال مي‌يابند؛ جايي كه درد عمدتاً به طور طبيعي مزمن است.
در اين مطالعه جديد و براي اولين بار، دانشمندان از تصويرسازي تشديد مغناطيسي عملكردي (fMRI) در تركيب با يك طرح كارآزمايي باليني استاندارد استفاده كردند تا يك نشانگر عصب‌شناختي تحت تأثير واقع نشده مبتني بر مغز را استخراج كنند كه تخفيف درد مرتبط با درمان پلاسيبو را در بيماراني كه درد مزمن آستئوآرتريت زانو دارند پيش‌بيني كند. دانشمندان نشان دادند كه مصرف داروي پلاسيبو با يك اثر تخفيف درد قوي ‌در بيش از نيمي از بيماراني كه تسكين درد بارزي را گزارش مي‌دادند، ارتباط دارد.
باليكي محقق اين تحقيق مي‌گويد اگر تحقيقات مشابه در آينده بتوانند گسترش بيشتري يابند و نهايتاً به بهترين درمان قابل پيش‌بيني مبتني بر مغز براي تك تك بيماران دست يابند، قرار گرفتن بي‌مورد بيماران در معرض درمان‌هاي بي‌اثر را به طرز چشمگيري كاهش خواهند داد و مدت و ميزان درد و رنج و مصرف داروهاي اپيوئيد را كم خواهندكرد.
  منبع: ساينس ديلي







تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن