تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805653198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نفت:بنزين با کیفیت یورو ۵ و یورو ۶ در داخل کشور توزیع می شود/ما با مصری ها ملاقاتی نکرده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



وزیر نفت:بنزين با کیفیت یورو ۵ و یورو ۶ در داخل کشور توزیع می شود/ما با مصری ها ملاقاتی نکرده ایم
وزیر نفت با اشاره به تولید بنزینی با کیفیت یورو ۵ و یورو ۶ در داخل کشور گفت: تا پایان امسال این بنزین با کیفیت در جایگاه های سوخت توزیع می شود.
روز نو : وزیر نفت با اشاره به تولید بنزینی با کیفیت یورو ۵ و یورو ۶ در داخل کشور گفت: تا پایان امسال این بنزین با کیفیت در جایگاه های سوخت توزیع می شود.
به گزارش روزنو، زنگنه وزیر نفت کشورمان با اشاره به انواع قراردادهای نفتی افزود: اساسا نوع اجرای قراردادهای نفتی متفاوت است، زمانی که پیمانکاری قرار می شود پالایشگاهی را بسازد به یک صورت وارد قرارداد می شود و قرارداد فاینانس شرایط دیگری دارد؛ در این قراردادها معمولا 70 درصد از اجناس تهیه شده باید از کشور سازنده تامین کند. در قرارداد 5 هزار میلیاردی اخیر شرکت نفت با طرف خارجی حداقل 3.5 میلیارد آن را پیمانکاران ایرانی می توانند تصاحب کنند، این یک فرصت استثنایی برای ایرانیان است، قرادادهای پیمانکاری عادی عمدتا ریسکی ندارند اما در موضوع اخیر ریسک بالاست به این معنا که اگر محصول نهایی با میزان تعهد شده هماهنگ نباشد طرف خارجی نه تنها سودی بدست نمی آورد بلکه ضرر هم می کند که این قراردادها عمتا با عنوان قراردادهای مخزن شناخته می شوند.
زنگنه گفت: پایایه سکو، عرشه ها، سکوی 20 هزار تنی که برای نخستین بار در ایران ساخته می شود تا افت تولید را به حداقل برساند همه و همه بدست توانمند مهندیسین این مرز و بوم صورت می گیرد که نیازمند رقابت در این عرصه است و نکته مهم ارتقاع بهره وری در این زمینه خواهد بود که موجب می شود طرف غربی تولیدات این موارد را به پیمانکار ایرانی بسپارد.
وزیر نفت با اشاره به محاسن حضور پیمانکار داخلی در مناقصه ها افزود: اگر بتوانیم تولیدات زیرساختها را به ایرانیان بدهیم انتقال تکنولوژی را در کشورمان آورده و نهادینه کرده ایم، دانشی که در 20 سال گذشته در کشورمان وجود نداشت و به عنوان مثال ما توانی برای ساخت پایه های نفتی را نداشتیم و مجبور بودیم از اندونزی و مالزی آن را وارد کنیم، لوله گذاری در دریاها و غیره نیز از جمله موضوعاتی بود که ما تا پیش از این توانایی تولیدات آنها را نداشتیم اما امروز این توانمندی برای پیمانکاران داخلی مان حاصل شده است.
زنگنه گفت: پارس جنوبی در حال حاضر گاز ترش تولید می کنند که در پتروشیمی این گاز شیرین سازی می شود، یک میلیون تن اتان تولید می شود که به عنوان خوراک پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد؛ ما 40 ماه پس از عقد قرارداد به اولین تولید خود می رسیم، دو الی سه سال بعد از آن، اولین سکو را نصب می کنیم، ما سالی 17 تا 18 میلیارد متر مکعب تولید خواهیم داشت که در مجموع سود 4.5 میلیارد دلاری برای کشور خواهد داشت؛ ذکر این نکته مهم است که امسال در برداشت روزانه مشتقات نفت و گاز با قطر برابر می شویم.
وزیرنفت با اشاره به کیفیت قراردادهای جدید نفتی افزود: در قراردادهای جدیدما تلاش می کنیم تا از لایحه های نفتی هم استخراج داشته باشیم، مهمترین میدان ما میدان آزادگان است که متاسفانه میزان بازیافت ما از این میدان در حدود 5 درصد است که در صورت استفاده از تکنولوژی های جدید تا 20 درصد می رسد یعنی ما قادریم از این نفت ها استفاده مجدد تا 20 درصد داشته باشیم.
زنگنه با رد هرگونه ملاقات با طرف مصری گفت: ما با مصری ها ملاقاتی نکرده ایم و اساسا این خبر، کذب محض است و نقشه ای برای اهدافی خاص بو؛ وضعیت صادرات ما خوب است، در ماه اکتبر 2 میلیون 400 هزار بشکه نفت خام فروختیم، امروز هر بشکه را حدودا 40 دلار به فروش رساندیم، قیمت نفت در اوپک بالا و پایین زیادی دارد اما عقل جمعی نمی گذارد تا شرایط نفت بحرانی شود و من به نتیجه این نوسانات خوش بین هستم.
زنگنه با ارائه خبری خوش در زمینه تولید نفت با کیفیت به دست تولیدکنندگان داخلی افزود: اواخرامسال بنزینی که به دست مردم می رسد با کیفیت یورو5 و 6 خواهد بود، همه کارها به خوبی پیش می رود و این تولید بنزین با کیفیت در داخل کشور و به دست تولیدکننده داخلی صورت می گیرد؛ هندی ها در پرداخت پول که نتیجه تحریمهاست کمی ما را اذیت می کنند که این نیز حل می شود، ما براید توسعه صنعت نفت از روشهای مختلفی استفاده می کنیم.
وزیر نفت با اشاره به خام فروشی به عنوان بخشی مهم در توسعه پالایشگاه ها گفت: انتقاد از خام فروشی از جمله مواردی است که هم درست است و هم غلط است زیرا تا زمانی که نفت تولید نشود و به فروش نرسد که پالایشگاهی ایجاد و ساخته نمی شود، در پروژه عسلویه ظرفیت تولید پتروشیمی در سالهای نخست 1 میلیارد دلار بود که هم اکنون به 25 میلیارد دلار رسیده، بندر امام نیز به همین صورت ساخته شد و نیز سایر پالایشگاه ها نظیر سیراف، که اگر میعاناتی تولید نشود پالایشگاهی هم ساخته نمی شود، کسانی که متقاضی ساخت پالایشگاه اند ما به آنها اجازه ساخت می دهیم زیرا دولت دیگر پالایشگاه نمی سازد.
زنگنه افزود: افزایش ظرفیت تولید برای ما مهم است زیرا به کشور قدرت و اعتبار می دهد، تولید چندان مهم نیست ظرفیت مهم است زیرا امکان مانور کشور در مذاکرات را بیشتر می کند که ابتدا از خام فروشی آغاز می شودف، ما توانستیم ظرفیت تولید پتروشیمی را افزایش دهیم که نتیجه برنامه ریزی و مدیریت صحیح در این حوزه است.
وزیرنفت با اشاره به شایعات پرداخت جریمه 2 میلیاردی ایران به ترکیه گفت: جریمه 2 میلیارد دلاری ایران به ترکیه همان تخفیف است که باید برای پرداخت آن زمان بندی صوت بگیرد، در مصرف گاز باید صرفه جویی شود به این معنا که زمانی که خانه گرم می شود دیگر پنجره را باز نکنیم بلکه بخاری را خاموش کنیم.
زنگنه با اشاره به برنامه وزارتخانه برای خلع ید دلالان از صنعت نفت افزود: ما در تلاشیم تا خریدها از شرکتهای اصلی تولید کننده صورت بگیرد و به این ترتیب دست دلالان این حوزه را کوتاه می کنیم، ما می خواهیم حتی کوچکترین مرحله تولید را به دست دلالان ندهیم زیرا آن می توانند خسارت های بزرگی به ما وارد کنند.




تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن