تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817019794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به این دلایل کودک خود را از موبایل و تبلت دور نگه دارید


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به این دلایل کودک خود را از موبایل و تبلت دور نگه دارید
دستگاه های قابل حمل مانند گوشی هوشمند موجب محدود شدن حرکت در کودکان می شوند و این شرایط می تواند تاخیر در رشد را به همراه داشته باشد زیرا تحرک توانایی های یادگیری و توجه را بهبود می بخشد.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دلایل بی شماری برای این که اجازه ندهید فرزند زیر 12 سال شما با گوشی هوشمند یا تبلت بازی کند، وجود دارند. اگرچه ما در دنیایی زندگی می کنیم که فناوری به صورت روزانه پیشرفت می کند و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی ما را بهبود بخشیده است، اما آن چه که باید همواره در اولویت قرار بگیرد سلامت کودکان است و دستگاه های قابل حمل مانند گوشی هوشمند و تبلت می توانند آن را در معرض خطر قرار دهند.


به گزارش "هافینگتون پست"، پژوهش ها نشان داده اند که استفاده از این دستگاه ها می تواند آسیب های جدی به سلامت کودکان وارد کند و و پیامدهایی زنجیره ای را موجب شود. استفاده از دستگاه هایی مانند گوشی هوشمند و تبلت ها بر روند رشد و یادگیری کودکان تاثیر گذار بوده و رفتار آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه 11 دلیل که باید دستگاه های قابل حمل را از دسترس کودکان خارج کنید، ارائه می کنیم.


تاخیر در رشد: دستگاه های قابل حمل مانند گوشی هوشمند موجب محدود شدن حرکت در کودکان می شوند و این شرایط می تواند تاخیر در رشد را به همراه داشته باشد زیرا تحرک توانایی های یادگیری و توجه را بهبود می بخشد. هنگام ورود به مدرسه، تاخیر در رشد تاثیر منفی بر شرایط تحصیلی کودکان می گذارد. استفاده از این دستگاه ها توسط کودکان زیر 12 سال به طور قابل توجهی می تواند یادگیری و رشد آنها را محدود کند.


کمبود خواب: کمبود خواب در کودکان به مشکلات سلامت جدی و کسب نمرات پایین در مدرسه منجر می شود. متاسفانه، 60 درصد والدین توجه ای به میزان استفاده فرزندان خود از فناوری های مختلف ندارند، و 75 درصد کودکان اجازه دسترسی به فناوری در اتاق خواب خود را دارند.


رشد سریع مغز: طی بازه زمانی تولد تا دو سالگی، اندازه مغز سه برابر می شود و تا سن 21 سالگی به رشد خود ادامه می دهد. رشد اولیه مغز به واسطه محرک های محیطی یا محرومیت های آنها صورت می گیرد. تحریک رشد مغز در نتیجه مواجهه بیش از اندازه با فناوری ها نشان داده است که می تواند با کاهش توانایی خود تنظیمی، تاخیر شناختی، اختلال در یادگیری، کمبود توجه، و تکانشگری افزایش یافته مرتبط باشد.






چاقی فراگیر: خطر ابتلا به چاقی در کودکانی که از دستگاه های قابل حمل در اتاق های خود استفاده می کنند، 30 درصد بیشتر است. سی درصد کودکان مبتلا به چاقی در آینده به دیابت مبتلا خواهند شد و با خطر افزایش یافته سکته مغزی و حمله قلبی زودرس مواجه هستند که طول عمر را کاهش می دهند.


انتشار امواج: گوشی های هوشمند در ماه می سال 2011 توسط سازمان بهداشت جهانی در دسته ریسک 2B (امکان سرطان‌زا بودن) به واسطه انتشار امواج قرار گرفتند. دو سال بعد، دکتر آنتونی میلر از دانشگاه تورنتو نسبت به خطرات مواجهه با فرکانس رادیویی هشدار داد و پیشنهاد داد این دستگاه ها در دسته 2A (احتمالا سرطان‌زا) طبقه بندی شوند.


چشم درد: خیره شدن به نمایشگر دستگاه های قابل حمل مانند گوشی هوشمند و تبلت می تواند فشار زیادی به چشم وارد کرده و موجب چشم درد یا سندرم بینایی رایانه ای شود. از این رو، باید نسبت به مدت زمانی که کودک در برابر این دستگاه ها می گذراند، توجه داشته باشید.


بیماری روانی: استفاده بیش از اندازه از فناوری به نرخ های افزایش یافته اضطراب، افسردگی، اختلال دو قطبی، جنون، اوتیسم، اختلال دلبستگی، کمبود توجه، و رفتار مشکل ساز کودک منجر می شود.


زوال عقل دیجیتال: محتوای رسانه ای با سرعت بالا می تواند به کمبود توجه و همچنین کاهش تمرکز، و افت حافظه منجر شود. برای روشن‌تر شدن این موضوع باید گفت کودکانی که توجه نمی کنند، توانایی یادگیری چندانی نیز نخواهند داشت.


اعتیاد: استفاده از دستگاه های قابل حمل مانند گوشی های هوشمند، والدین را فرزندان خود جدا می سازد و در عوض وابستگی آنها به دستگاه ها افزایش می یابد. این شرایط موجب اعتیاد به استفاده از این دستگاه ها می شود.


پرخاشگری: پرخاشگری در کودکان می تواند نتیجه دسترسی آسان آنها به محتوای رسانه ای خشونت آمیز باشد. در بسیاری از برنامه های تلویزیونی و فیلم ها صحنه های قتل، کشتار، تجاوز، شکنجه، مبارزه و قطع عضو دیده می شوند که می توانند بر کودک تاثیرگذار باشند.


ناپایداری: متاسفانه، روشی که کودکان در یک دنیای فناورانه بزرگ می شوند و تحصیل می کنند، پایدار نیست. آینده برای کودکانی که بیش از اندازه از فناوری استفاده می کنند، متروک و بی حفاظ به نظر می رسد.


منبع: عصرایران





۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن